نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. مرداد 1400 - 13:09
نمره رسانه ای به نقد پذیری نمایندگان ادوار بویراحمد و دنا در مجلس
روشنفکر، زارعی و هدایتخواه چه نمره ای میگیرند؟
نمایندگاه ادوار شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی برخورد و نگاه های متفاوتی نسبت به نقدهای رسانه ای داشته اند.

به گزارش چهارفصل موضوعی مهم و البته قابل تامل که از دیرباز همواره محور توجه اهالی رسانه و فرهنگ بوده است، ظرفیت نقد پذیری مسئولان در مواجهه با رویدادهای مختلف است.

شاید بررسی این موضوع در جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد مسئله ای بی راه نباشد، چیزی که به اذعان عموم مردم می تواند مثمر ثمر هم باشد.

در این نوشتار سعی می کنیم یه صور مختصر آن چیزی که از نگاه رسانه ای در این باب مورد توجه است پرداخته شود و بیشتر مطالب پیرامون سه نماینده اخیر شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی است.

هدایتخواه؛ برخورد هوشمندانه اما تعامل نسبتا خوب

ستار هدایتخواه در دوره ای نمایندگی مجلس را برعهده داشت، که شاید به شدت امروز در زیر نظر رسانه های استانی نبود و عملا از لحاظ تعداد، این حجم از رسانه ها در مقابل وی و عملکردش طی 8 سال قرار نداشتند.

بنابراین تعمیم وضعیت فعلی وی به دوره نمایندگی اش می تواند موثر واقع شود. وی جزو معدود شخصیت های سیاسی استان است که هر موقع با وی تماس گرفته می شود پذیرای مصاحبه است و نسبت به مسائل روز از آگاهی بالایی برخوردار است.

این نقطه مثبت وی همواره باعث می شود که از هوشمندی بالایی در پاسخ به سوالات و پرسش های رسانه ها برخوردار باشد، اما نوع تعامل وی در حوزه پیش دستی و ارتباط با رسانه ها چندان خوب بنظر نمی رسد. شاید این روزها دیگر متدهای روز رسانه ای بطلبد که گاهی شخصیت ها خودشان با رسانه ها ارتباط بگیرند و بر تعاملات خود بیافزایند که در این موضوع هدایت خواه تاکنون موفق نبوده است.

زارعی؛ برخوردی منعطفانه اما زیرکانه

غلام محمد زارعی، نماینده دور قبل مجلس که از ابتدا تعامل خوبی را با رسانه ها داشت، خوب می دانست که رسانه ها در دوران مسئولیت وی می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

شاید وی جزو معدود نمایندگان مجلسی باشد که اگر به ریز از وی اسم خبرگزاری ها و سایتهای استان را پبرسند، اسامس مدیران و خبرنگاران آنها را مطلع باشد و این یک نقطه مثبت را برای وی تداعی میکند.

اگر چه این موضوع زیرکی زارعی را بیشتر استنباط می کند که وی با روش هایی کاملا هوشمندانه در پی این بود که بتواند رسانه را همواره در چتر مدیریتی خود نگه بدارد اما آیا اینکه به این موضوع عمیقا توجه دارد، مسئله ایست که باید در وقت خود به آن پاسخ داد.

هر چند بعد از نمایندگی مجلس، تاکنون ارتباط خوب قبلی خود با رسانه ها را نتوانسته احیا کند.

---

روشنفکر؛ برخورد قابل تامل و جای بهبود

مهدی روشنفکر که به تازگی در فضای رسانه ای استان محور چالش ها قرار گرفته است، از تجربه کمتری نسبت به سایر نمایندگان استان برخوردار است.

به نظر می رسد وی هنوز به درستی نتوانسته ارتباط موثری با رسانه ها برقرار کند و نوعی انحصار طلبی در اطراف وی در این خصوص دیده می شود که هشیاری بهتر وی را باید انتظار داشت.

هرچند وی از اقبال خوبی تا کنون در دیده شدن اخبارش در سطح جامعه رسانه ای استان روبرو نشده است، اما تلاش و صفا و یکدستی وی در آینده می تواند روشنفکر را به جایگاه بهتری برساند. بنابراین تامل و طمانینه بیشتر وی در قبال نقدهای رسانه ای و حتی مرتفع کردن آن می تواند به رشد و نموی بهتر چهره رسانه ای او کمک کند.

 

این موضوع نیز نا گفته نماند که پروژه بررسی عملکرد میزان نقد پذیری رسانه ها برای دو حوزه انتخابیه دیگر استان نیز بزودی توسط این رسانه مورد بررسی و نقد قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا