نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. فروردين 1400 - 10:30
در حالی که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد مدام از عرضه مرغ با نرخ صوب در بازار خبر می دادند اما همچنان مرغ در بازار یاسوج با قیمت 26 هزار تومان به فروش می رسد و وعده های مسئولان استان سرابی بیش نبوده است.

به گزارش چهارفصل پس از چندین روز وعده مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و تزریق مرغ منجمد به بازار اما همچنان خبری از ارائه مرغ به نرخ مصوب وجود ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه هفته جاری در گفتگو با این پایگاه خبری اعلام کرده بود: تمامی نهاده های لازم در استان تامین و توزیع شده است و مرغداران با توجه به تامین نیاز نهاده های آنها موظف به رعایت قیمت گذاری بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار هستند.

 

تاج الدینی با تاکید بر اینکه طی چند مرحله مرغ با قیمت بالغ بر  20 هزار و 400تومان روانه بازار کردیم اظهار داشت: توزیع مرغ با این قیمت باعث شکسته شدن قیمت در بازار مرغ استان شد.

وی تصریح کرد: قیمت مرغ زنده 14هزارو 400 تومان و مرغ کشتار روز با قیمت مصوب در حدود 21 هزار تومان توزیع می شود.

 

معاون اقتصادی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: در این چند روز بازار مرغ نا آرام بود، اما با هماهنگی‌های به عمل آمده بین دستگاه اجرایی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات حکومتی، دادستان مرکز استان و بسیج اصناف، وضعیت مرغ در سطح استان، به آرامش رسیده و مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار بین مردم توزیع می‌شود، تا کمکی به مردم شود.  همانگونه که مشاهده کردیم دیگر صفی برای خرید مرغ نداریم. مرغ منجمد تنظیم بازار با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان، مرغ کشتار روز که از خود استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌شود، ۲۰۴۰۰ تومان و مرغ کشتار روزی که از خارج استان تأمین می‌شود با  قیمت میانگین ۲۴۵۰۰ بین مردم توزیع می‌شود.

 

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار صبح زاگرس از سطح شهر به این نتیجه رسیدیم که هر کیلو مرغ در بازار 26 هزار تومان عرضه می شود و به گفته فروشنده هر کیلو مرغ را به قیمت 25 هزار تومان خریداری کرده است.

 

این در حالی است که قیمت مصوب هر کیلو مرغ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ۲۰ هزارو ۴۰۰ تومان است و طبق قوانین این ستاد فروش بالاتر از این قیمت تخلف محسوب می شود.

 

اگر طبق گفته معاون اقتصادی استاندار مرغ موجود در بازار، خارج از استان تامین شده باشد باید با قیمت میانگین ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان بین مردم توزیع شود اما فعلا از همین قیمت نیز خبری نیست و هزار و 500 تومان تفاوت قیمت وجود دارد و اگر مرغ موجود در بازار تولیدی داخل استان باشد که باید به مدیریت مدیران مربوطه خداقوت جانانه گفت که 5 هزار و 600 تومان بالاتر از قیمت مصوب به مردم عرضه می شود.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی