نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. شهريور 1400 - 13:12
کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی است که نامش در میان استان های با شیب نزولی شیوع کرونا دیده نمی شود و همچنان روند ثابت ابتلا و بستری را سپری می کند.

به گزارش چهارفصل پیک پنجم کرونا مدت زمان زیادی است که در کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد اما به نظر می رسد وضعیت در اکثر استان های کشور رو به بهبود است و شیوع این ویروس روند نزولی به خود گرفته است اما در تعدادی از استان شرایط همانند قبل است و حتی برخی استان ها روند صعودی را در پیش گرفته اند.

 

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی است که نامش در میان استان های با شیب نزولی دیده نمی شود و همچنان روند ثابت ابتلا و بستری را سپری می کند.

 

بر اساس گزارش های اعلام شده ۴ استان در نقطه ثبات ابتلا و بستری و ۵ استان همچنان در روند صعودی بیماری کرونا قرار دارند، البته شرایط در تمامی استان‌ها شکننده است و نگرانی از شروع موج ششم کرونا وجود دارد.

 

در حالی که ۲۲ استان‌ روند نزولی کرونا را طی می‌کنند؛ ۴استان چهار‌محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و قزوین در نقطه ثبات ابتلا و بستری قرار دارند و در ۵استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و زنجان هنوز ابتلا و بستری کرونا همچنان حالت صعودی دارد.

 

موج پنجم کرونا در چهارمحال و بختیاری، قزوین، کهگیلویه‌وبویراحمد و لرستان به اوج خود رسیده است؛ روندی که نشان می‌دهد این استان‌ها با حفظ همین شرایط می‌توانند وارد روند نزولی بیماری و از موج پنجم خارج شوند.

 

پایان پیک پنجم درحالی‌که سویه جدید لاندا پشت دروازه‌های کشور است، شاید چندان خوشحال‌کننده نباشد؛ موج ششم کرونا اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد و آنطور که مسئولان بهداشتی بر آن تأکید می‌کنند فقط ۲عامل تسریع واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌‎تواند آن را کنترل کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص آخرین آمار از وضعیت کروا در استان گفت: متاسفانه ۶ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار جانباختگان این بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد به ٨٦٠ نفر افزایش یافت.

پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۶۱۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری، که ۲۷۰ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۴۹ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی یاسوج روند افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های استان را نگران کننده توصیف کرد و گفت: اگر رعایت کامل محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام نگیرد طی هفته‌های آینده شاهد مرگ و میر‌های فراوانی در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

 

ادامه همین روند می تواند این موج را به موج احتمالی ششم پیوند دهد و شرایط بسیار سخت تری را به وجود اورد؛ این در حالی است که هم اکنون نیز ظرفیت برخی بیمارستان های استان از جمله در گچساران در حال پر شدن است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی