نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. مهر 1400 - 11:26
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری مراسم تحلیف شورای شهر یاسوج برای دست یافتن به نتیجه نهایی تاکید کرد.

به گزارش چهارفصل مجید احمدی در خصوص آخرین وضعیت برگزاری مراسم تحلیف شورای شهر یاسوج گفت: جلسه جدیدی برای مراسم تحلیف اعضای شورای شهر یاسوج برگزار نشده است از طرفی اعضای منتخب شورا بر انتخاب شهردار و هئیت رئیسه مشکلاتی دارند و به جمع بندی نهایی نرسیده اند.

 

فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: استاندار به تعیین و تکلیف آخرین وضعیت مراسم  تحلیف اعضای شورای شهر یاسوج تاکید داشتند از طرفی امورات مختلف شهری  در حوزه کمیسیون ها و بخش های مختلف شهرداری به دلیل عدم اعضای شورا معطل مانده است بنابراین اگر انجام مراسم تحلیف انجام نشود استاندار بر انحلال شورا تاکید داشتند.

 

وی افزود: در جلسه آینده با اعضای شورای نتیجه نهایی مراسم تحلیف شورای شهر یاسوج مشخص خواهد شد.

 

در همین رابطه عیسی شهامت در گفت و گو با رسانه ها در خصوص آخرین وضعیت شوراهای شهر در استان گفت: به دلیل عدم احراز صلاحیت شهردار چُرام به شورای این شهر اعلان شد که در کمترین زمان ممکن گزینه دیگری را برای شهرداری معرفی کنند.
 
 
 
مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اعمال ماده 91 قانون ( انحلال شورا) و یا اعمال ماده 92 قانون(سلب عضویت اعضای متخلف)  برای ششمین شهر یاسوج مرکز این استان در صورت ادامه روند کنونی خبر داد.
 
 
شهامت گفت: براساس قانون چون تاکنون جلسات تحلیف شورای ششم شهر یاسوج به حدنصاب نرسیده، انحلال یا سلب عضویت اعضای متخلف برای  این شورا در صورت عدم تمکین به قانون اعمال خواهد شد.
 
 
وی از رایزنی‌های مستمر و متعدد برای تحلیف این شورا از سوی مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و اظهارداشت: متاسفانه برخی از اعضای این شورا همراهی های لازم در اجرای تحلیف و شروع وظایف قانونی خود  را ندارند و همین امر باعث بروز مشکلات زیادی برای پرسنل شهرداری و مردم شده است.
 
 
مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: به منتخبان شورای ششم یاسوج گفته‌ایم اگر به قانون تمکین نکنند و نسبت به تشکیل هیات رئیسه شورا و انتخاب شهردار و معرفی نمایندگان خود در کمیسیون‌های شهرداری اقدام نکنند ناگزیر هستیم از اختیارات و وظایف قانونی خود استفاده کنیم.
 
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی