نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. فروردين 1401 - 12:40
دادستان شهرستان دنا از مجازات جریمه و حبس برای زمین خواران در شهرستان دنا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهار فصل، شهرستان دنا بخصوص شهر سی سخت به خاطر شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی بی نظیرش همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده که همین مسئله موجب تأثیرات منفی و مثبتی بر بخش های مختلفی از این شهر زیبا شده است.

این روزها در این شهر گردشگری خبرهای مختلفی از زمین خواری و دخل و تصرف در اراضی شنیده می شود که ضرورت ورود نهادهای نظارتی را دوچندان می کند.

 در سی سخت مناطق گردشگری و همچنین اراضی طبیعی وجود دارد که می بایست برای حفظ و صیانت از آنها تلاش کرد اما دخل و تصرف ها و زمین خواری ها در این شهر تهدیدی برای نابودی آنها محسوب می‌شود.

  یکی از مناطقی که در این شهر مورد  تاخت و تازه قرار گرفته است منطقه گردشگری اندرسا است که شاهد برخی ساخت و سازهای غیر مجاز است.

دادستان دنا در گفت و گو با این پایگاه خبری از آخرین اقدامات برای مبارزه با پدیده زمین خواری و ساخت و سازها در این منطقه گردشگری پرداخت و گفت: در حوزه مبارزه با  تصرفات در اراضی ملی توجه ویژه ای صورت گرفته است، در این راستا کمیته ای با حضور منابع طبیعی، آب و منطقه ای و محیط زیست تشکیل شده است.

غریب پور با بیان اینکه گزارشاتی از تصرفات در منطقه اندرسا شهر سی سخت داده شد، گفت: با حضور منابع طبیعی در منطقه حضور پیدا کردیم که از طریق انجام جی پی اس اگر‌ دخل و تصرفی صورت گرفته باشد گزارش آن در روز شنبه داده می شود تا رفع تصرف شود.

وی به تشریح  مجازات تصرف اراضی پرداخت و گفت: در مرحله اول برای تصرف کنندگان، رفع تصرف و حبس اعمال می شود و در مراحل بعدی مجازات سنگین تر می شود.

غریب پور به دفتر  تصرفات اراضی ملی اشاره کرد و اینکه این تصرفات در این دفتر مورد بررسی قرار می گیرد، ادامه‌ داد: در طول یک سال حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ پرونده قضایی تشکیل شد و  در سال گذشته بیشتر از  ۱۰۰ هکتار از اراضی رفع تصرف شد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی