نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. فروردين 1401 - 12:40
فرماندار شهرستان بویراحمد با انتقاد از رانت های موجود در اطلاع رسانی تسهیلات اشتغالزایی گفت:نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات درشهرستان شفاف نیست.

به گزارش چهارفصل فرماندار شهرستان بویراحمد در شورای اداری این شهرستان گفت: اگر سهم تسهیلات اشتغالزایی در سطوح مختلف از طرف ادارات کل و بانک های عامل و صندوق کار آفرینی  به طور شفاف به اداره  شهرستان و  فرمانداری اعلام نشود و عملیاتی نشود ،ضمن ارائه گزارش به استاندار محترم ،با مردم هم به طور شفاف خواهم گفت که مسئولیتی در قبال تسهیلات اشتغالزایی ندارم چون اطلاعی ندارم و منِ فرماندار از میزان حق سهم شهرستان و نوع تسهیلات اشتغالزایی اطلاعات دقیقی ندارم یعنی ادارات کل همه اطلاعات را فقط در اختیار خود دارند و شفاف نیستند، لابد آحاد مردم عادی و بیکاران اساسا از این تسهیلات و ظرفیت ها مطلع نیستند.

شهرام مهدوی مطلق بیان کرد: وقتی مسئولین ارشد ما به مناطق مختلف می روند از وجود  انبوه بیکاران در کنار انبوه ظرفیت های کار آفرینی و اشتغالزایی تعجب می کنند که این تعجب ناشی از این است که شهرستان و بخش ها و دهستان های ما به طور وسیع و دقیق اطلاعات درستی از وام های اشتغالزایی ندارند.

 

وی تصریح کرد: اطلاعات این تسهیلات اغلب با رانت سازمانی و اداری منتشر می شود و در دسترس آحاد مردم در بخش ها و دهستان  قرار نمی گیرد؛ در یک کلام نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات در شهرستان شفاف نیست.

 

مهدوی مطلق ادامه داد: اغلب وام های کلان دریافتی در حوزه های مختلف خصوصا ادارات کار و گردشگری و مانند آن در اختیار کسانی است که رابطه و رانتی در ادارات و سازمان ها داشته و دارند این یک واقعیت ملموس و قابل شمارش است. جوانان واقعی جویای کار اطلاعی از این همه تسهیلات ندارند.

وی مشکل دیگر در اشتغالزایی شهرستان را کند بودن روند صدور مجوزهای لازم عنوان کرد و گفت: قرار بود و هست که این مجوزها الکترونیکی شوند آیا ادارات متولی استان و شهرستان ما اطلاع و گزارش دقیقی از وضعیت الکترونیکی شدن صدور مجوزها و نحوه اجرای آن دارند؟

فرماندار بویراحمد مشکل دیگر را عدم هماهنگی دستگاه های هم افزا و عدم همکاری و دغدغه مندی بانک ها دانست و گفت: بر اساس شاخص های بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن، بیشترین اعتبارات اشتغالزایی باید به شهرستان بویراحمد تعلق بگیرد..
.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی