نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. ارديبهشت 1401 - 15:49
کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر یاسوج به نظر می رسد همچنان در خواب زمستانی و کرونایی است و رکود بر برنامه های فرهنگی شهر یاسوج سایه انداخته است.

به گزارش چهارفصل شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قوت فرهنگی و اجتماعی در حوزۀ انتخابیه به منظور رفع کمبودها، نیازها و نارساییها و ارائۀ طرحها و پیشنهادهای اصلاحی، هماهنگی بین بخشی با سازمانها و نهادهای متولی فرهنگ در کلیۀ امور مذهبی، هنری، ورزشی و اجتماعی اعم از دولتی و غیر دولتی شهر، نظارت بر حسن اجرای مصوبات فرهنگی و اجتماعی بخشی از وظایف کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر است.

 

با نگاهی به عملکرد شورای شهر یاسوج و بررسی وظایف و ماموریت های کمیسیون مذکور و مشاهدات میدانی و اخبار رسانه ها می توان به این نتیجه رسید که کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یاسوج در رکود کامل به نظر می رسد.

 

با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا انتظار می رفت شورای شهر یاسوج و شهرداری برنامه های فرهنگی و ورزشی را در دستور کار خود قرار دهند و بعد از گذشت بیش از 2 سال با اجرای برنامه های مفرح، به افزایش نشاط در جامعه کمک کنند.

 

در حالی که مناسبت های مختلف یکی پس از دیگری از راه می رسند و تمام می شوند اما خبری از برنامه های فرهنگی و مذهبی در شهر یاسوج توسط شورای شهر و شهرداری نیست و مشخص نیست چقدر زمان نیاز است تا این دو نهاد از خواب بیدار شوند.

 

گسترش زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی نیاز کنونی محلات این شهر گردشگرپذیر است، گسترش این زیر ساخت ها به ارتقاء شاخص های فرهنگی و اجتماعی در حوزه شهروندی می انجامد.

 

 فراهم کردن زمینه نشاط و شادابی شهروندان با محوریت توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی و بوستان های شهری باید در اولویت سیاست های راهبردی قرار گیرد چرا که شهر یاسوج از کمبود زیر ساخت های فرهنگی رنج می برد و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر باید برای رفع آن چاره اندیشی کند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی