نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. ارديبهشت 1401 - 11:20
نماینده مجلس یازدهم گفت: باید روش‌های دانش بنیان در حوزه غذایی دنبال شود که بتوان از کمترین امکانات بیشترین بهره را برد.

جعفر راستی در گفتگو چهارفصل در خصوص شعار سال و توجه به تولید دانش بنیان در حوزه غذا گفت: امروز یکی از مسائل مهم کشور امنیت غذایی است که شاید حتی از امنیت نظامی هم مهم‌تر باشد چرا که بدون تامین غذای مردم نمی‌شود جامعه را اداره کرد که در این‌ راستا تلاش‌های زیادی در وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: باید روش‌های دانش بنیان در حوزه غذایی دنبال شود که بتوان از کمترین امکانات بیشترین بهره را برد؛ مقام‌معظم رهبری با محوریت " دانش بنیان " شعار سال را انتخاب کرده اند که چند هدف در این شعار وجود دارد.

 

وی افزود: تولید موجب بیرون آمدن از تمامی تحریم‌ها و گرفتاری‌هایی خواهد شد که ظالمان بر کشور ما تحمیل کرده اند؛ از طرفی تولید باید دانش بنیان باشد یعنی جوان‌های ما می‌توانند بدون نگاه به بیرون، نیازهای کشور را برطرف کنند چرا که این مساله را در دستیابی به دانش هسته‌ای، علم نانو، سلول‌های بنیادی و موشک‌های نقطه زن و دوربرد ثابت کردیم.

 

راستی ادامه داد: امیدواریم امسال هم در تمام زمینه‌ها مخصوصاً در حوزه کشاورزی که به تامین امنیت غذایی بستگی دارد باید دانش بنیان استفاده کرد با توجه به این‌که کشور ما دچار خشکسالی شده‌است و در آب مشکل داریم باید به سمت طرح‌های دانش بنیان برویم که بتوانیم با این کمبود آب نه‌تنها غذای کشور خودمان را تامین کنیم بلکه بتوانیم صادرات هم مخصوصاً به کشورهای همسایه داشته‌باشیم.

 

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد:  در این شرایط بین المللی که هیچ‌کس به دیگری رحم نمی‌کند، باید از تمام راه‌ها و روش‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم کشور را به خود کفایی برسانیم.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی