نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. ارديبهشت 1401 - 9:47
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون چراغ قرمز برای تصدی مدیریت های ارشد استان به زنان نشان داده است.

به گزارش چهارفصل نادیده گرفته شدن استعدادهای بانوان باعث دور شدن جامعه از ظرفیت‎های خلاقانه و تعاملات اثربخش می‎شود.

 

تعیین سهم و جایگاه دقیق و مناسب زنان می‎تواند تحقق اهداف و آرمان‎های انقلاب را سرعت بخشیده و توسعه‎ای برابر و متوازن را برای جامعه ایران حاصل کند. مشارکت و موفقیت زنان در حوزه مدیریت هنگامی امکان‎پذیر خواهد بود، در صورتیکه جامعه توانمندی‎های زنان را باور کرده و به این قشر توانا اعتماد کند. بی‌تردید دست یافتن به این هدف در گرو اعتماد به نفس و ارائه گسترده توانمندی‎های نهفته بانوان توسط خودشان است.

این گفته به آن معنا نیست که برای نشان دادن رشد و توسعه‌یافتگی استان به‌صورت نمادین برخی از سمت‌های مدیریتی را به زنان واگذار کنیم، فارغ از اینکه شرایط و شایستگی‌های سمت‌های مدیریتی را داشته باشند. مهم این است که شرایطی در استان حاکم شود که زنان بتوانند بر اساس اصول شایسته‌سالاری، درحوزه‌های مدیریتی استان وارد شوند. به یقین ارتقای جایگاه زنان می‌تواند بسترها و زمینه‌های مختلف را برای پیشرفت و توسعه استان ایجاد کند.

 

روز گذشته نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که هیچ زنی در میان آن ها دیده نمی شد این  در حالی است که در سال های اخیر حداقل یک مدیرکل زن در میان اعضای شورای اداری وجود داشته است اما اکنون همان تعداد معدود نیز وجود ندارند.

 

حضور کمرنگ زنان در سطوح ارشد مدیریت استان می‌تواند حاصل دو موضوع مهم باشد؛ اول این‌که زنان در استان ما در کسب پست‌های مدیریتی در مقابل مردان در شرایط برابری قرار ندارند. دوم اینکه شرایط عادلانه‌ای وجود دارد، اما زنان مهارت‌های کافی را برای احراز پست‌های مدیریتی ارشد کسب نکرده‌اند و یا این که در گذشته عملکرد خوبی از خود نشان نداده اند که در هر صورت، این وضع نشان دهنده ضعف‌های موجود دراین عرصه است چرا که زنان سهم بسزایی در توسعه یک جامعه می توانند ایفا کنند.

 

حال باید دید در ادامه احمدزاده به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه جایگاهی برای نقش زنان در تصدی مدیریت های کلان استان در نظر خواهد گرفت و یا این که همچنان خط قرمز بر روی نام زنان برای حضور در این عرصه کشیده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی