نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. ارديبهشت 1401 - 9:02
وزنه بردار زن کهگیلویه و بویراحمدی که تنها دارای رتبه " نهم " مسابقات آسیایی بود با انتشار پستی در صفحه مجازی خود، خبر از مهاجرت خود از ایران و پناهنده شدن خود داد.

به گزارش چهارفصل در چند روز اخیر خبرهای مبنی بر گم شدن یکی از وزنه برداران زن ایران در حین برگزاری مسابقات بین المللی و سپس اعلام خبر پناهنده شدن این ورزشکار به کشور آلمان مورد توجه رسانه‌های بیگانه قرار گرفت و مانور زیادی روی این مساله دادند.

 
ساعتی پیش نیز وزنه بردار زن کهگیلویه و بویراحمدی با انتشار پستی در صفحه مجازی خود خبر از خداحافظی خود با ایران و پناهنده شدن به یکی از کشورهای خارجی داد و در واقع به مملکت و کشور خود پشت کرد.
 
 در سال های اخیر برخی ورزشکارانی که ایران را به مقصد سایر کشورها ترک کرده و پناهنده شده بودند عموماً به موفقیت چندانی دست پیدا نکردند و نتوانستند افتخارات گذشته خود را تکرار کنند و صرفا با پشت کردن به مملکت خود به مهره سوخته ای برای رسانه ها و ابزاری برای سوءاستفاده رسانه ای تبدیل شدند .
 
اکنون با پناهنده شدن این وزنه بردار بعید نیست چنین سرنوشتی در انتظار کسی باشد که پیش از این نیز نتوانسته بود افتخار قابل توجه و بزرگی برای ایران به دست‌ بیاورد و گام در مسیری گذاشته است که تکواندوکار نفر سوم المپیک گذاشت و در مسیر سقوط قرار گرفت.
 

این وزنه بردار کهگیلویه و بویراحمدی که در مسابقات بین المللیِ شرکت کرده، رتبه نهمی آسیا و بیست و یکم مسابقات جهانی بهترین مقام های کسب شده توسط وی بوده است در سال های اخیر از سوی مسئولان ورزشی کشور مورد حمایت خوبی قرار داشته است و همین رشد وی نیز با حمایت هایی بوده که از سوی مسئولان ورزشی کشور انجام شده است و اگر افتخار یا موفقیتی در مسابقات داشته است به برکت ایران و لباس تیم ملی وزنه برداری ایران بوده است.

 

این در حالی است که کیمیا علیزاده به عنوان نفر سوم المپیک و دارنده مدال برنز بزرگترین رقابت ورزشی دنیا پناهنده شد و در نهایت نتوانست تحت عنوان یک کشور مستقل در المپیک ۲۰۲۰ شرکت کند و تحت عنوان تیم پناهجویان که پرچم خاصی هم نداشت شرکت کرد و نتوانست به مدالی دست پیدا کند و اکنون باید دید چه سرنوشتی در انتظار این وزنه بردار دارنده رتبه نهم آسیا که پناهنده شده قرار دارد.

 
 
---

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا