نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. خرداد 1401 - 10:42
پدر و مادر سه نوزاد تازه متولد شده در شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد دلایل جالبی برای نامگذاری سه فرزند خود دارند که شنیدنی است و می توان از آن ها درس گرفت.

به گزارش چهارفصل بررسی روند جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر نشان می دهد که کاهش جمعیت در کمین این استان می باشد.

رشد جمعیت در استان منفی است و تغییر سبک زندگی مردم، فرهنگ تک فرزندی و بی رغبتی برخی جوانان به ازدواج از دلایل کاهش جمعیت اعلام شده است 

مقوله فرزند آوری آنقدر مهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و جوانی جمعیت تاکید داشته است.

این روزها عکس و تصاویر سه نوزاد کهگیلویه و بویراحمدی در فضای مجازی و رسانه ها دست به دست می چرخد و داستان نامگذاری آن ها نقل محافل شده است.

این خانواده لنده‌ای به عشق یک قهرمان ملی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) فرزندان خود را به ترتیب صادق، قاسم و محمد نام گذاری کرده اند.

کار زیبای این پدر و مادر لنده ای افراد را به فرزند آوری تشویق می کند و می توان از آن ها درس گرفت.

دلایل جالب پدر و مادر لنده ای برای انتخاب اسامی نوزادان سه قلوی خود 

پدر این سه قلوها گفت: فرزندانم در سالروز سوم خرداد و در آستانه شهادت امام صادق (ع) به دنیا آمدند.

محمدیار سهرابی ثانی افزود: به حرمت سالروز شهادت امام صادق (ع) نام یکی از فرزندان را صادق، به نام برادر شهیدم نام یکی دیگر از فرزندان را محمد، و به عشق و ارادتی که به حاج قاسم سلیمانی داشتم نام فرزند دیگرم را به نام این شهید والامقام زینت دادم.

وی تاکید کرد: برادرم شهید والامقام شهید محمد ثانی از شهدای مدافع امنیت بود که در سال ۹۰ در نبرد با گروه پژاک در کردستان به شهادت رسیده است.

ثانی ادامه داد: سه قلوها فرزندان چهارم، پنجم و ششم بنده هستند.

وی عنوان کرد: فرزندآوری و افزایش جمعیت و درنتیجه حفظ جوانی جمعیت امروز از مسائل مهم ودارای اولویت در کشور است.

پدر سه قلوها اضافه کرد: اهمیت جوانی جمعیت به حدی است که رهبر معظم انقلاب در این چند سال مکرر نسبت به این موضوع هشدار داده و به مسئولان و مردم برای جبران این کاستی و پیشگیری از خطر بحران جمعیت تذکر داده‌اند.

مادر سه قلوهای لنده ای نیز ارادت خود به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را بسیار زیاد دانست.

وی افزود: اسم فرزندانم را به نام اهل بیت و شهدا انتخاب کردم تا با الطاف ائمه و الگوگیری از شهدا سرباز امام زمان (عج) و مطیع ولایت باشند.

این خانواده هم اینک دارای پنج پسر و یک دختر هستند و   می توانند به عنوان الگویی از یک خانواده دینی معرفی شوند.

شرایط افزایش جمعیت در جامعه فراهم شود

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با انتقاد از کاهش نرخ فرزندآوری در کشور گفت: مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کنند زیرا جامعه ای که پیر باشد باید برای آن هزینه کرد.

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: چنانچه جمعیت کشوری  کم شود در عرصه های مختلف علمی فرهنگی و سیاسی دچار مشکل خواهد شد و وقتی جامعه ای پیر شد  روند توسعه در آن کند خواهد شد و باید برای آن جامعه هزینه کرد.

امام جمعه یاسوج افزود: اگر خواهان حفظ اسلام و مکتب تشیع  هستیم باید فرزند آوری بیشتر شود  و جمعیت افزایش یابد.

با توجه به اینکه پدر سه قلوها دارای معلولیت بوده از وضع مالی مناسبی برخوردار نیست و نیازمند حمایت جدی مسؤلان کهگیلویه و بویراحمدی است.

می طلبد متولیان امر حمایت های لازم از این خانواده را انجام دهند تا زمینه تشویق دیگر خانواده ها به فرزند آوری فراهم شود. 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی