نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. تير 1401 - 11:15
نشست شورای شهر یاسوج با موضوع کارخانه بازیافت زباله با غیبت یکی از اعضا و حضور شهردار یاسوج و سرمایه گذار کارخانه بازیافت برگزار شد.

به گزارش چهارفصل نشست شورای شهر یاسوج با جضور ۶ نفر از اعضا و غیبت کیوان آشنا و همچنین با حضور شهردار یاسوج و سرمایه گذار کارخانه بازیافت این شهر برگزار شد.

 

رئیس شورای شهر یاسوج در این نشست ضمن تبریک عید غدیر خم گفت : هفته پیش در جلسه ای با دعوت سازمان شهرداری های کشور در تهران با مدیرعامل محترم حضور پیدا کردم که در این جلسه دیداری با آقای کهکبایی مدیر تحول اداری سازمان شهرداری ها و آقای نوراللهی رئیس سازمان آتش نشانی کشور داشتیم .

 

هدایت اکبری گفت : متاسفانه استان ما یکی از استان های بی صاحب در تهران است که در سازمان شهرداری ها هیچ پناهگاهی نداریم الان همه استان ها به غیر از کهگیلویه و بویراحمد ، نردبان و بالابر از سازمان شهرداری ها دریافت کرده اند که یک نرده بان و یک بالابر به ارتفاع ۳۳ متر جهت دریافت پی گیری کردیم .

 

اکبری ادامه داد : تمام استان ها جز استان ما و یک استان دیگر آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را برگزار کرده اند که جای تاسف دارد از قرار معلوم سازمان بازرسی اجازه برگزاری آزمون را نمی دهد اما جای سوال است چرا دیگر استان ها برگزار کرده اند، با حضور شهردار و مدیرکل امور شهری چلسه ای با سازمان بازرسی برگزار می کنیم که اگر ممانعت کردند از استاندار می خواهیم همکاری کنند چرا که حدود ۶۰ نفر در استان فرصت تبدیل وضعیت را از دست خواهند داد.

در ادامه این نشست سرمایه گذار کارخانه بازیافت در خصوص آخرین وضعیت این کارخانه بیان کرد: کاری که ما در دوپشته در حال انجام آن هستیم یک کار روتین در سطح کشور است که پردازش، تفکیک زباله،کمپوست و گرفتن شیرآبه در این کارخانه صورت می گیرد؛ طبق زمان بندی قرار بود فاز اول تحویل شود اما ما برای بهتر شدن از برنامه زمان بندی جلوتر هستیم، فاز اول تفکیک و پردازش بود ، فاز بعدی گرفتن شیرآبه و فاز سوم کمپوست که تمام مراحل دو فاز اول انجام شده است و برای کمپوست ماشین آلات در حال مونتاژ است این کار در سراسر کشور است اما اینجا با کیفیت بهتری انجام خواهد شد .

 

عدالتخواه در ادامه بیان کرد: اگر بخواهیم زباله را تفکیک کنیم سرمایه خیلی بیشتری نیاز است ما درخواست داریم طبق دستورالعملی که در کشور در حال اجرا است با ما همکاری شود و بخش هایی از هزینه های تفکیک و دفن به ما پرداخت شود تا دفن زباله که حدود ۸۰ درصد از کل زباله را تشکیل می دهد بصورت کاملا بهداشتی انجام شود.

 

هدایت امیری دیگر عضو شورای شهر یاسوج در ادامه این نشست با اشاره به این که از دوره سوم و چهارم شورای شهر به دنبال سرمایه گذار برای کارخانه بازیافت بودیم بیان کرد: متاسفانه در شهر ما سرمایه گذار را خورد می کنند ، این عدم همکاری با سرمایه گذاری نه تنها در شهرداری در بقیه دستگاهها نیز به همین شکل است؛  کسی حاضر نمی شود اما بعد از این که سرمایه گذار می آید می گویند چقدر درامد داشته است یکی نمی گوید چقدر زحمت کشیده است هزاران کارشکنی رخ می دهد.

 

وی تاکید کرد: آقایان کار خوبی را انجام می دهند از شهردار می خواهیم طوری جمع شود که حاشیه درست نشود ، اگر سرمایه گذار در فاز اول ناامید شد نمی تواند فازهای بعدی را اجرا کند.

 

امیری ادامه داد: هدف ما ارائه خدمات خوب به شهروندان است، از شهردار می خواهیم که شخصا مدیریت کنند ، چرا نباید دستگاههای خدمات رسان ما ورود کنند چرا بی تفاوت هستند.

شهردار یاسوج گفت : همواره از کارخانه بازیافت حمایت کرده ایم حتی قرارداد جمع آوری پسماند را به کارخانه واگذار کردیم ضمن اینکه هیچ کسی به اندازه آقای عدالت خواه در زمینه کارخانه بازیافت بازدید میدانی نداشته است، بنده به عنوان شهردار و شورا تمام همت خود را به کار بسته ایم که فاز اول کارخانه افتتاح و سریعا فازهای بعدی روند اجرایی خود را ادامه دهد حتی اگر به مدت یک ماه غیر از آن چیزی که شورا برای جمع آوری زباله از منازل و صنوف تصویب می کند کفاف ندهد ، به سرمایه گذار کمک خواهیم کرد.

 

مقدم با اعلام اینکه شیوه جمع آوری زباله در شهر یاسوج باید مکانیزه شود اظهار داشت: طوری حساب شود که مشوق تولید کم زباله چگونه است تشویقات زیاد شود تا مردم سر سفره سعی کنند سرانه تولید زباله خود را به کمترین مقدار ممکن پایین بیاورند .

 

وی گفت : تاکید داشته ایم که روی تبلیغات کارخانه بازیافت بیشتر کار شود تا مردم از پیشرفت این کارخانه اطلاع کامل داشته باشند، ما اینجا آمدیم که اگر در این قرارداد حق کارخانه ضایع شده است حق آنها احیا شود؛ پیشنهاد داریم که یک کارگروه تمام قد جمع شوند و کار را سریعتر جلوتر ببریم اگر ما نظر داشته باشیم که از تعهدات خودمان عدول کنیم اول ریشه خودمان را زده ایم.

 

وی خواهان یاسوج زیبا ، پاک و تمیز شد و افزود: باید کاری کنیم که جمع آوری پسماند مکانیزه شود این کارهایی که اکنون برای جمع آوری زباله در شهر انجام می شود در شان یاسوج نیست و هیچ دغدغه ای نداشته نباشید من حتی جلوتر از شما حرکت خواهم کرد، با تیم حقوقی در تهران حاضر شوید و آن دستورالعملی که در کشور اجرا می شود در یاسوج هم اجرا کنید .

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی