نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. دى 1401 - 17:00
صدرالحسینی در خصوص چرایی و تبیین جمله معروف شهید سلیمانی گفت: کسی که ۴۰ سال مجاهدت در مسیر الهی داشته است قطعاً حرف هایش حکیمانه است.

به گزارش چهارفصل کارشناس ارشد امور بین الملل در تشریح و تبیین جمله معروف شهید سلیمانی که بیان کرده بود " جمهوری اسلامی حرم است "، با اشاره به شناخت عمیق سردار سلیمانی از مسائل به وجود آمده در قبل، حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قطعاً دیدگاه شهید سلیمانی با توجه به اینکه بیش از ۴۵ سال از عمر شریف خودشان را در مسیر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان قرار داد، مطالب و موضوعاتی که ایشان بیان می کنند موضوعی است که حتماً می‌توانیم بگوییم حکیمانه است.

 

رضا صدرالحسینی در ادامه بیان کرد: مسئله خیلی مهم در مورد سردار سلیمانی این است که به دلیل ۴۰ سال مجاهدت در مسیر انقلاب اسلامی، دریچه های حکمت از دهانشان خارج می‌شد و خداوند هم گفته است اگر چهل روز خود را برای خدا خالص کنید دریچه‌های حکمت از زبان شما باز خواهد شد و کسی که ۴۰ سال مجاهدت در مسیر الهی داشته است قطعاً حرف هایش حکیمانه است.

 

وی با تاکید بر این که بسیاری از فرمایشات شهید حاج قاسم سلیمانی حکیمانه است بیان کرد: یکی از جملات وی این است که " جمهوری اسلامی حرم است و حفاظت و نگهداری و مراقبت از این حرم بر همه مومنان و مجاهدان در سراسر عالم واجب است " همانگونه که حضرت امام فرمودند حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات می باشد بنابراین واقعیت امر این است که اگر این حرم باقی نماند مطمئناً حریم او هم باقی نخواهد ماند.

 

صدرالحسینی تاکید کرد: قطعاً حفاظت از انقلاب اسلامی و حریم آن می‌تواند منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران و آزادگان جهان را در پی داشته باشد، بنابراین موضوع دفاع شهید سلیمانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن که تبلور تبعیت محض و سربازی خالصانه او را از ولی فقیه زمان خود به دنبال داشت می تواند کمک بزرگی برای حفظ منافع ملی ملت ایران به دنبال داشته باشد.

 

کارشناس امور بین الملل در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص شخصیت شهید سلیمانی تأکید کرد: حاج قاسم مانند پدری دلسوز، فردی آگاه به موضوعات کلان و منافع ملی بود و در موضوعات مختلف به همین شیوه می‌نگریست. به دنبال این بود که وحدت ملی پیرامون ولی فقیه زمان شکل بگیرد و حفظ و قوام یابد.

 

وی افزود: در یک دهه اخیر قبل از شهادت حاج قاسم، فرمانده سپاه قدس بروز و ظهور بیشتری در عرصه رسانه‌ای داشت و در جبهه مقاومت مردم با عملکرد وی بیشتر آشنا شدند و نگاه و دیدگاهش را باور کردند که نگاهش بسیار شبیه نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی بود. وی بدون اینکه بخواهد میان مردم خط کشی بگذارد، همه آنها را به عنوان آحاد جامعه اجتماع بزرگ امت اسلامی می نگریست.

 

صدرالحسینی در پایان عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی این تعریف از حاج قاسم را داشتند که وی را مرد شجاعت در عرصه دیپلماسی، اقدامات مقاومتی و ... و نیز به عنوان الگو مطرح کردند. همچنین ارتباط معنوی، قلبی و عاطفی میان این دو شخصیت اسوه و الگوی نظام اسلامی برقرار بود؛ به گونه ای که بعد از گذشت سه سال از شهادت وی، رهبر انقلاب اسلامی فرمودند، حاج قاسم یک مکتب بود. 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا