نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. دى 1401 - 10:24
کارشناس مسائل قفقاز و اوراسیا گفت: نظام سلطه بدنبال ایجاد خاورمیانه جدیدبود، اما حاج قاسم عمق استراتژی ایران را تا شرق مدیترانه گسترش دادند تا امنیت را در کشور و منطقه برقرار کنند.

به گزارش چهارفصل دکتر حیدر زارع،کارشناس مسائل قفقاز و اوراسیا در خصوص ابعاد مکتب شهید سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که شهید سلیمانی امروز یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز است،شخصیت بزرگی که در یک خانواده عشایری متولد شد و در دوران نوجوانی تلاش برای تامین مایحتاج خانواده می کند و به تدریج نیز مسیر رشد و تعالی را می پیماید.

 

وی افزود:سردار سلیمانی در سال های پیروزی انقلاب فعالیت های ارزشمندی انجام می دهند،در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حاضر می شوند و چند بار هم جانباز می شوند،که بعدها براساس توانمندی جسمی و تدبیری که داشته اند به فرماندهی لشکر 41ثارالله کرمان منصوب می شوند.

 

مولف کتاب گسترش ناتو به شرق و مواضع چین و روسیه در قبال آن ادامه داد:سردار سلیمانی مدتی بعد از پایان جنگ تحمیلی  به عنوان فرمانده سپاه قدس معرفی می شوند و تا زمان شهادت این مسئولیت را برعهده داشتند،امروز بیشترین مسائلی که درباره حاج قاسم نوشته و بیان می شود در خصوص نبوغ نظامی و فعالیت های امنیتی ایشان بوده است در حالی که شهید سلیمانی خصوصیات بارز دیگری هم دارند.

 

دکتر زارع تصریح کرد:امروز وقتی از مکتب شهید سلیمانی سخن به میان می آید باید به این مهم برسیم که حاج قاسم فرزند این آب و خاک بود  و در این کشور رشد و پرورش یافت و صادقانه به اسلام و انقلاب هم خدمت کرد.سردار سلیمانی از یک جامعه روستایی _عشایری به چنین جایگاهی رسیده بود که در مهمترین مسائل استراتژیک دنیا حرف ها برای گفتن داشت.

 

کارشناس مسائل قفقاز و اوراسیا تصریح کرد:بنابراین تبیین ابعاد مکتب حاج قاسم بسیار ارزشمند است و انسان بایستی خیلی تلاش کند تا به چنین نقطه ای از اوج انسانیت ، مردم داری و ولایتمداری برسد، رهبر معظم انقلاب خطاب به دشمنان فرمودند که شهید سلیمانی خیلی خطرناک تر از خود سلیمانی برای دشمن است چرا که با شهادت سردار سلیمانی پویشی در دنیا بوجود آمد که مکتب و راه شهید سلیمانی در دنیا ماندگار و الگو شد.

 

مولف کتاب گسترش ناتو به شرق و مواضع چین و روسیه در قبال آن افزود:با شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی در جهان پدیدار شد چرا که سردار سلیمانی ها زیادی ظهور خواهند کرد که طومار استکبار را در هم خواهد پیچید. سردار سلیمانی همواره در خط ولایت بودند و هر مسئولیتی که داشتند صادقانه و خالصانه انجام می دادند.

 

دکتر زارع ادامه داد:اخلاص سردار سلیمانی از شاخصه های ایشان به شمار می رود ایشان در پی مطرح شدن و مشهور شدن نبودند و تنها کار را برای رضای خداوند انجام می دادند بنابراین اگر شیوه و روش مدیریتی مسئولان کشور بر سیره و روش حاج قاسم باشد، مشکلی چندانی هم در این مملکت نخواهیم داشت.

 

کارشناس مسائل قفقاز و اوراسیا تصریح کرد:سردار سلیمانی مطیع محض امر ولایت بودند و هر کاری که انجام می دادند برای خداوند بود که اگر تمام مردم کشورمان این فرهنگ را نهادینه کنند می توانند قلوب سایر ملت های جهان را فتح کنند بنابراین آنچیزی که دین مبین اسلام از ما می خواهد در مکتب و سیره و روش شهید سلیمانی متبلور شده است.

 

وی افزود:وقتی سردار سلیمانی خطر داعش را حس کردند، می بینیم که بدون اینکه کوچکترین توقعی داشته باشند در میدان حاضر می شوند و وظیفه خودشان را به بهترین شکل ادا می کنند تا مردم جهان را نجات دهند،شهید سلیمانی فاتح قلب بسیاری از مردم جهان بودند چرا که رابطه اش با خداوند را اصلاح کرده بود.

 

دکتر زارع اظهارکرد:داعش خطری بزرگی در منطقه به شمار می رفت  و هدف از تشکیل داعش در حقیقت نابودی ایران اسلامی بود. و شهید سلیمانی کشورهای منطقه را از خطره سیطره داعش نجات دادند.با این وجود نقش سردار سلیمانی در توسعه کریدورهای ترانزیتی ایران بسیار حائز اهمیت است که می توان به ایمن سازی مسیر کریدور دریای مدیترانه، پاکسازی خاک عراق و سوریه از گروه های تکفیری،ایمن سازی مسیر کریدورها در خاک ایران، ایمن سازی مسیرهای هوایی برای برقراری پروازهای عراق و سوریه یاد کرد، بنابراین فقط سردار سلیمانی در بعد امنیتی منطقه کار نکردند که توسعه کریدورهای ترازیتی نیز برای محور مقاومت به عنوان یک قدرت اقتصادی محسوب می شود.

 

کارشناس مسائل قفقاز و اوراسیا تصریح کرد:باید یاداور شد که حاج قاسم عمق استراتژی ایران را تا شرق مدیترانه گسترش دادند و توانست امنیت را در کشورمان و منطقه برقرار کنند. عمق استراتژی یعنی اینکه تمام دنیا می گویند "بشار اسد" باید برود اما رهبر انقلاب می فرمایند بشار اسد باید بماند و امروز بعد از گذشت سال ها حرف رهبرمان بر کرسی نشسته است.

 

مولف کتاب گسترش ناتو به شرق و مواضع چین و روسیه در قبال آن افزود:اما نظام سلطه داعشی را بوجود آوردند تا خاورمیانه جدیدی را شکل دهد و کشورهای اسلامی را به کشورهای خیلی کوچک تقسیم کنند،اما تیرشان به سنگ خورد و سردار سلیمانی با تشکیل گروه های مقاومت از سایر بلاد منطقه (زینبیون، فاطمیون،  حزب الله ، حشد شعبی و...)یک ارتش مردمی آماده را تشکیل داد و به مقابله با استکبار جهانی پرداخت در حالی که امروز جبهه مقاومت لرزه براندام دشمنان انداخته است.

 

کارشناس مسائل قفقاز و اوراسیا تصریح کرد:تهدیدها را به فرصت تبدیل کردن از ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی بود،اگرچه این روزها هجمه رسانه ای دشمن بسیار سنگین است اما مردم کشورمان باز هم توانستند در مقابله با فتنه، دشمنان را مایوس کنند.به عنوان نکته پایانی یکی دیگر از شاخصه های سردار سلیمانی باور و ایمان به خداوند بود لذا شایسته است که مکتب شهید سلیمانی در تمامی بخش های جامعه پیاده شود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی