نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. دى 1401 - 11:49
اساسی‌ترین مشکل کشور و استان ضعف مدیریتی است که یکی از علت‌های آن دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها است که معمولاً بدون شایسته‌سالاری انجام می‌گیرد.

به گزارش چهارفصل هفته گذشته بارش برف در نقاط سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای شهروندان شد و عملاً زندگی در شهر یاسوج را با اختلال جدی مواجه کرد به‌گونه‌ای که مسدودشدن جاده های ارتباطی و خیابان‌های شهری ساده‌ترین نوع این مشکلات بود.

 

قطعی آب، برق و تلفن از ابتدای روز سه‌شنبه هفته گذشته تا اواسط روز بسیاری از شهروندان را کلافه کرده بود؛ موضوعی که باعث شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم عذرخواهی کرده و با انتقاد از اعضای ستاد بحران گفت: ستاد بحران در سامانه بارشی اخیر عملکرد قابل‌قبول نداشت از دیشب تا حالا ۳۰ سانتی‌متر برف آمده اما نتوانستیم آن را مدیریت کنیم و به این روز افتادیم که مردم با مشکلاتی مواجه شدند و به‌شدت از ما انتقاد دارند.

 

وی  بابیان اینکه در یک کار کوچک رفوزه شدیم چه برسد به کارهای بزرگ خاطرنشان کرد: در مقابل رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و مردم سربه‌زیر و شرمنده هستم.

 

بیان کردن برخی بهانه‌ها از سوی مدیران مانند عدم داشتن گروه‌های کافی برای تأمین برق، یا کمبود ماشین‌آلات و حتی در برخی مواقع عدم اطلاع‌رسانی ستاد بحران از مشکلات به وجود آمده نشان می‌دهد برخی مدیران تا چه اندازه در انجام وظایف خود مانده‌اند.

 

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در ابتدای شروع به کار این دولت همانند سایر دولت‌های گذشته به مسئولان گوشزد شده بود، توجه به رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران بود؛ موضوعی که با یک اهرم فشار خارجی از سوی نمایندگان مجلس به حاشیه رفت و دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران صدای همه را درآورده بود.

 

اساسی‌ترین مشکل کشور و استان ضعف مدیریتی است که یکی از علت‌های آن دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها است که معمولاً بدون شایسته‌سالاری انجام می‌گیرد؛ علاوه بر اینکه دخالت در کار دولت است، موجب پایین آمدن قدرت مدیریتی در کشور نیز می‌شود.

 

وجود برخی مشکلات در سطح دستگاه‌های مختلف و کندی حرکت به سمت توسعه و حل مشکلات ناشی از تصمیماتی است که توسط این مدیران گرفته می‌شود و در عمل چیز خاصی مشاهده نمی‌شود و یا در مواقع بحرانی کاملاً فشل و درمانده می‌شوند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا