نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. ارديبهشت 1403 - 12:31
امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد چه اندازه در مهارت‌آموزی به بانوان به‌ویژه بانوان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست فعالیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی《چهارفصل》: می‌توان گفت تقریباً نیمی از استان کهگیلویه و بویراحمد را بانوان تشکیل می‌دهند وقتی به آمار ثبت‌نام‌شده‌های کنکور نیز دقت کنیم می‌بینیم که بانوان در رأس قرار دارند وقتی به جامعه هدف نهاد‌های حمایتی نیز نگاه کنیم می‌بینیم بانوان سهم قابل‌توجهی دارند.

این آمار و ارقام نشان از حضور فعال و پررنگ بانوان در بخش‌های مختلف است، اما چرا از امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبری نیست؟ امور بانوان استانداری در رأس همه امور مرتبط با بانوان قرار دارد سؤال اینجاست که چرا در این بخش سکوت حاکم است.

در هر اداره‌ای بخشی به‌عنوان امور بانوان وجود دارد که باید امور مرتبط به بانوان را پیگیری کند در صورت امکان نیز با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی برای بهبود شرایط بانوان کار‌هایی را انجام دهند؛ اما متأسفانه سکوت قابل تأملی بر این بخش حاکم است.

امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد وظیفه تحرک‌بخشی و پویا کردن این بخش در ادارات را بر عهده دارد؛ اما آن گونه که باید گزارشی از این بخش منتشر نمی‌شود.

روز گذشته روز دختر بود شاید بتوان کوچک‌ترین وظیفه امور بانوان را برگزاری یک جشن در خور‌شان برای بانوان در شهر یاسوج بیان کرد؛ اما چرا این‌گونه نشد؟ امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد کجای مصائب بانوان استان قرار دارد؟ 

یکی از مشکلاتی که بانوان در زمان کهن‌سالی با آن مواجهه هستند پوکی‌استخوان است که راه مقابله با آن ورزش‌کردن و پیاده‌روی است چه اندازه این موضوعات توسط امور بانوان در استان فرهنگ‌سازی شده است؟

بخش زیادی از بانوان استان در حاشیه شهر یاسوج قرار دارند و با مسائل و مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند بخش زیای از این بانوان از نظر مالی دچار مشکلاتی هستند شاید کمترین وظیفه امور بانوان را بتوان مهارت‌آموزی به این قشر از جامعه مطرح کرد.

خانمی که مهارتی کسب کرده باشد به‌جای فروختن گیاهان کوهی آن هم به‌صورت فصلی می‌تواند دست‌بافت و یا دست‌ساخت‌های خود را به فروش برساند و امرارمعاش کند.

امور بانوان استانداری باید پلی میان مسئولان و بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد باشد بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد به آموزش‌های مختلف و زیادی در بخش‌های خانواده، مهارت زندگی، ارتباط با فرزند، بهداشت و آسیب‌های مختلف در فضای مجازی و فضای واقعی... نیاز دارند.

در دو سال اخیر چندین نفر سکان امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد را در دست گرفتند؛ اما چرا چیزی از فعالیت‌های این بخش توسط رسانه‌ها درج نمی‌شود مشکل از رسانه‌هاست؟ این بخش فعال نیست؟ و یا اطلاع‌رسانی درستی در امور بانوان وجود ندارد؟ 
این پایگاه خبری آماده دریافت پاسخ و جوابیه از سوی امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای خبر

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی