نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. ارديبهشت 1403 - 13:16
نابسامانی پارک‌ها در شهریاسوج؛
سررودجنوبی و شمالی یاسوج در حسرت یک‌پارک
یاسوج دارای چندین پارک بزرگ در مناطق ساحلی و همسایگی رودخانه بشار است که همین مسئله باعث شده که در سرود جنوبی و شمالی این شهر زیبا ، دیگر شاهد پارک های محله ای نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی《چهارفصل》:  شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد همچون خانه‌ای نو بناشده مستلزم وجود امکانات و زیرساخت‌های مناسب در بخش فضای سبز و پارک سازی در محلات و مناطق گوناگون شهر است.

رودخانه خروشان بشار یاسوج یا همان پایتخت را به دو منطقه سر رود شمالی و جنوبی تقسیم کرده است، که همین مسئله باعث شده که در این منطق امروز شاهد نابسامانی های در راستای احداث پارک های محله ای مناسب باشیم.

باید بدانیم که پارک‌های محله‌ای به‌عنوان بخشی از فضای سبز در محله‌ها می‌تواند نقش مهمی در بهبود اکولوژی منطقه داشته باشند.

با توجه زندگی آپارتمانی شهروندان وجود پارک‌های محله‌ای تأثیر ویژه‌ای بر روحیه شهروندان خواهد داشت.

پارک‌های محله‌ای به‌عنوان بخشی از فضای سبز در محله‌ها می‌تواند نقش مهمی در بهبود اکولوژی منطقه داشته باشند و با توجه به زندگی آپارتمانی شهروندان وجود پارک‌های محلی تأثیر ویژه‌ای بر روحیه آنان(شهروندان) و(ساکنان) خواهد داشت.

اگر تا دیروز در محله‌ها مساجد، بیت الزهرا ها و هیئات مذهبی و مناسبتی و کافه‌ها زمینه‌ساز روابط دوستی و همسایگی بین افراد و خانواده‌ها بودند، امروزه نیز در کنار آن‌ها وجود پارک‌های محله‌ای، می‌تواند زمینه‌ساز آغاز و استمرار روابط دوستی و همسایگی بین افراد محل باشد.

با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ازجمله دانش آموزان و دانشجویان، عدم وجود پارک‌های مناسبِ مجهز به تجهیزات ورزشی، بازی و سرگرمی معضلی است که خانواده‌ها با آن مواجهه هستند.

وجود برخی از پارک‌های بدون استاندارد مناسب خانواده در سطح شهر برای تفریحات سالم و اوقات فراغت شهروندان ازجمله مشکلاتی بوده که صدای شهروندان یاسوجی را درآورده است.

شهروندان مجبورند برای گذراندن اوقات فراغت خود بعضاً در شب‌های گرم سال در تابستان مسافت بسیار زیادی را تا پارک‌های متمرکز در بخشی از شهر یاسوج که بیشترین پارک‌ها در آن استقراریافته طی کنند که این خود باعث اتلاف وقت و ترافیک شده است.

باید بدانیم وجود پارک‌های محلی می‌تواند بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در یک محله نیز تأثیرگذار باشد و جوانان بجای گذراندن اوقات فراغت خود در کافه‌ها با تفریحات نامناسب می‌توانند در پارک‌های محله به همراه خانواده‌های خود وقت بگذرانند.

(مطهری) یکی از ساکنان نجف‌آباد در گفت‌وگو باخبرنگار ما با ابراز گلایه از عدم وجود پارک محله‌ای در این منطقه اذعان داشت: با شروع فصل تابستان نگرانی ما برای اوقات فراغت بچه‌ها دوچندان شده چراکه در این منطقه هیچ‌گونه مکان تفریحی سالمی وجود ندارد.

وی بابیان اینکه مدیریت شهری می‌تواند با اختصاص امکانات مناسب، در فضاهای موجود پارک‌های خوبی در داخل و یا نزدیک شهر(منطقه) و یا حتی شهرک‌ها و روستاهای اقماری حاشیه شهر احداث کند تا شهروندان با حضور در آن‌ها و در کنار خانواده اوقات خوشی را بگذرانند گفت: در منطقه مسکونی ما پارک محله‌ای وجود ندارد بنابراین با گرم شدن هوا و تعطیلی مدارس به‌اجبار باید به پارک‌های ساحلی یاسوج مراجعه کنیم که این پارک‌ها هم هرگز پاسخگوی جمعیت شهر نیستند.

 

انتهای خبر

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی