نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. ارديبهشت 1403 - 23:33
حکم زندان وزیر، دستگیری زیباکلام، چای دبش؛
مهم‌ترین حواشی سفر رئیس قوه قضائیه به کهگیلویه‌وبویراحمد
سفر رئیس قوه قضائیه به استان کهگیلویه و بویراحمد حاوی خبرهای مهمی در خصوص حکم زندان وزیر سابق جهاد کشاورزی، دستگیری صادق زیباکلام و ماجرای چای دبش بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی《چهارفصل》:صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در سی و یکمین سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و از نزدیک صحبت های مسئولان را شنید و در یکی از برنامه‌های خود پای درد و دل دانشجویان و مطالبات آنها نشست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در اولین برنامه کاری خود در جمع قضات استان حضور یافت و با تاکید بر حل و فصل پرونده‌های قضائی بر عدالت و توجه به روند هرچه سریعتر آنها نیز اشاره کرد.

 دو پرونده کثیرالاشکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری لنده و بهمئی از مهمترین پرونده هایی بوده که محسنی اژه‌ای از نزدیک به آنها اشاره کرد. 

همچنین در برنامه کاری رئیس دستگاه و هیئت همراه وی، بازدید معاونین قوه قضائیه از شهرستان‌های استان نیز صورت گرفت که می‌توان به بازدید سخنگوی دستگاه قضاء از شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج اشاره کرد.

جهانگیر در این بازدید به رفع موانع تولید کارخانه های راکد اشاره کرد و به برنامه مدون و همکاری دستگاه قضا برای خارج کردن آن‌ها از رکود تاکید کرد. 

وی در حاشیه بازدید از شهرک‌‌ صنعتی فرودگاه یاسوج در جمع خبرنگاران به نحوه دستگیری صادق زیباکلام اشاره کرد و گفت: دستگیری‌ وی مطابق قانون بوده چون‌که محکومیت قبلی داشتند.

جهانگیر گفت: با توجه به اینکه حکم قطعی شده بود به مرحله اجرا درآمد و یکی از سه حکم قطعی اجرایی شده و خودش را معرفی کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا صادق زیباکلام در راه نمایشگاه کتاب دستگیرشده است، گفت: باید این موضوع بررسی شود؛ اما تا آنجا که می‌دانیم خودشان از حکم خبر داشته‌ و به اجرای احکام خودش را معرفی کرده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جمع دانشجویان نیز بعد از شنیدن سخنان و مطالبات آن‌ها به حبس سه ساله وزیر پیشین جهاد کشاورزی و اختلاس چای دبش اشاره داشت و گفت: در مبحث فساد چای دبش اولین مرجعی که به این مسئله ورود کرد خود دولت بود که نشان از روحیه ضد فساد دولت داشته‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ابراز داشت: در قضیه چای دبش نیز این خودِ دولت و قوه قضاییه بودند که موضوع را کشف و پیگیری و اطلاع‌رسانی کردند.

وی گفت: در این پرونده عدد بزرگی بالغ بر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مطرح است و تاکنون ۴۵ نفر در این خصوص تفهیم اتهام شده‌اند و از تعداد بیشتری نیز تحقیقات به عمل آمده است؛ همچنین در روز گذشته در رابطه با پرونده مزبور دو وزیر سابق احضار شدند.

انتهای خبر/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا