نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. خرداد 1403 - 9:36
نقاط حادثه‌خیز عامل مهم تصادفات؛
محور یاسوج - بابا میدان در مدار توجه
محور یاسوج - بابا میدان در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات مختلف و نبود امکانات با حوادث و سوانح مختلفی همراه بود تا تلاش‌ها برای رفع مشکلات در دستور کار باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی 《چهارفصل》: تردد روان، آسان و بدون نقاط حادثه‌خیز در محورهای ارتباطی نقش مهمی در جلوگیری از تصادف و خطر برای راهگذران دارد تا این موضوع در دستور کار متولیان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای باشد.

طبق آخرین آمار اعلام شده و همچنین تلاش‌های صورت‌گرفته توسط راهداری طی ۱۱ماهه سال ۱۴۰۲ حدود  ۱۶۸ کیلومتر جاده روکش و لکه‌گیری با اعتباری بالغ ۳۸۲ میلیارد تومان، ۵۳ کیلومتر آسفالت حفاظتی با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان، خط‌کشی ۲۹۰۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان، ۲۲ کیلومتر نیوجرسی با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان صورت‌گرفته است.

اجرای ۱۶ کیلومتر روشنایی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان
همچنین در حوزه روشنایی ۱۶ کیلومتر روشنایی یا اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان، ۷ هزار تابلو با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان، ۴۰۵ مترمربع تابلو اطلاعاتی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان، ۱۴ کیلومتر گاردریل با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۸۲۰ کیلومتر ارتقای روشنایی و تونل‌ها با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان، ساخت ۸۱ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان مورد توجه قرار گرفته شده است.

از طرفی نقاط حادثه‌خیز که یکی از مهم‌ترین موضوعات خطرساز در راه‌های کهگیلویه و بویراحمد بوده نیازمند توجه ویژه است هرچند دراین راستا  اقدام‌های مختلفی صورت‌گرفته است اما در کنار این تلاش‌ها شناسایی دیگر نقاط و رفع آنها نقش مهمی در جلوگیری از سوانح جاده‌ای دارد. 

محور یاسوج - بابا میدان نیازمند توجه راهداری
یکی از این نقاط محور یاسوج - بابا میدان است، در این محور مشکلات مختلفی از جمله نبود خط‌کشی، نیوجرسی، تابلو و علائم هشداردهنده و مهم‌تر روشنایی این مسیر با مشکلاتی مواجه بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص نقاط حادثه خیر محور یاسوج – بابا میدان و رفع آن گفت: ایمن‌سازی این محور در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد است. 

حمید رضا پیمانجو گفت: محور یاسوج - بابا میدان از محورهای پرتردد استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال‌های اخیر با نگاه ویژه این اداره کل، با نصب نیوجرسی، اجرای خط‌کشی، نصب تابلو و علائم، روکش آسفالت، تعریض و... ایمن‌سازی شده است. 

وی اظهار داشت: در ادامه ایمن‌سازی‌های محور یاسوج - بابا میدان، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اقدام به اجرای ۶ کیلومتر روشنایی کرد و
 این پروژه ۶ کیلومتری با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان اجرا شده است که ۲ کیلومتر آن مربوط به حدفاصل تنگ کناره، ۳ کیلومتر مربوط به ساماندهی روشنایی ورود و خروج تونل‌ها و گردنه گل زردی و ۸۰۰ متر آن مربوط به حدفاصل تقاطع غیرهمسطح شهید امیرحسن زاده است.

انتهای خبر/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی