نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. خرداد 1403 - 9:43
گلایه شهروندان از خسارت برق؛
حذف بیمه وسایل خانگی از قبوض برق
یکی از چالش‌های اساسی در طی چند سال گذشته که بر اثر نوسانات برقی باعث گلایه شهروندان شده است بحث حذف بیمه وسایل خانگی است این در حالی است که حق بیمه به طور مستقیم از شهروندان کسر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چهارفصل» : یکی از آیتم‌های قبوض برق حق بیمه واحدهای مسکونی رقمی معادل ۵ هزار ریال و ۷۱ هزار ریال بایت بیمه همگانی حوادث طبیعی در ماه از مشترکان اخذ می‌شود تا اگر حادثه‌ای ایجاد شد افراد بتوانند خسارت خود را از بیمه دریافت کنند.

یکی از چالش‌های اساسی که در طی ۳ سال گذشته بیشتر مشترکین با آن به مشکل برخورده‌اند بحث حذف بیمه وسایل خانگی از قبوض است.

قطعی مکرر برق در شهرستان لنده باعث واردشدن خسارات جبران‌ناپذیری به وسایل خنک‌کننده شهروندان در این شهرستان شده است که همین مسئله نیز باعث گلایه‌مندی شهروندان شده است چرا با مراجعه به اداره برق شهرستان لنده بحث عدم پوشش بیمه‌ای وسایل خنک‌کننده از سوی وزارت نیرو مطرح می‌شود.

مسئول روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان لنده در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: لازم است در ابتدا از همه شهروندان به‌واسطه قطعی‌های مکرر برق در چند روز گذشته عذرخواهیم کنیم و لازم است بدانند که بخشی از مشکلات ناشی از مقر پایه‌ها بود که روز جمعه این مهم توسط چندتیم تخصصی اجرایی و مشکل رفع شده است.

سید سلمان قدسی گفت: در پی برخی شبهات شهروندان در فضای مجازی و حقیقی مبنی برای حق بیمه مندرج در قبض‌های برق لازم است شهروندان خوب بدانند که این مهم چند سالی است که جزء تکالیف مهم دولت برای پرداخت اجباری حق بیمه در قبوض گنجانیده شده است.

وی افزود: وزارت نیرو به‌خصوص شرکت توانیر ۳ نمونه بیمه از مشترکان در قبض کسر می‌کند ۱-بیمه واحدهای مسکونی که بیشتر شامل مخاطرات ناشی از اتصالات برقی و آتش‌سوزی منازل است که حتماً باید مورد تأیید کارشناسان فنی و تخصصی برق رسیده باشد. ۲-بیمه همگانی حوادث طبیعی که شامل سیل، زلزله و سایر موارد می‌شود و ۳-بیمه اثاثیه برقی و وسایل خنک‌کننده که شامل خسارات وارده به وسایل برقی ناشی از خسارات برقی است.

قدسی گفت: در موارد ۱ و ۲ این بیمه ماهیانه از مشترکین کسر می‌گردد و در صورت بروز خسارات وارده غرامت فوت ۹۵۰ میلیون تومان، آتش‌سوزی ۸۹۰ میلیون تومان، نقص‌عضو ۶۵۱ میلیون تومان و خسارت پزشکی ۶۹۲ میلیون تومان است.

مسئول روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان لنده گفت: در نوع سوم که بیمه وسایل خنک‌کننده است از سال ۱۴۰۰ شرکت توانیر این مهم را از قبوض برق حذف کرده است و عملاً هیچ‌گونه خسارتی نسبت به خسارت وارده به وسایل خنک‌کننده و برقی پرداخت نمی‌کند.

قدسی گفت: چون ما تابع سیاست‌های ابلاغی شرکت توانیر هستیم عملاً نمی‌توانیم در خصوص خسارت وارده به وسایل خنک‌کننده شهروندان پاسخگو باشیم.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه در آستانه ورود به فصل تابستان هستیم متاسفانه در روزهای گذشته بیش از ۶۲ هزار مگاوات برق در کشور مصرف شده است که باید همه نسبت به کاهش مصرف برق تلاش لازم را داشته باشیم.

مسئول روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان لنده گفت: یکی از اقدامات مهم شرکت توزیع نیروی برق شهرستان لنده در این روزها و در آستانه فصل تابستان برق مصارف صنعتی و کشاورزی از ساعت ۱۲ تا ساعت ۱۷ به طور کامل قطع می‌شود چرا که این ساعت اوج مصرف و پیک مصرف است.

وی افزود: انتظار داریم همه شهروندان نسبت به مصرف بهینه برق همکاری و همراهی لازم را داشته باشند هرچند امسال بیش از ۳۰۰ خودرو در سطح کشور جایزه برای مشترکین کم‌مصرف در نظر گرفته شده است که با قرعه‌کشی میان این افراد به آنان تحویل داده خواهد شد.

انتهای خبر

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی