نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. خرداد 1403 - 12:50
مطالبات مردمی از آبفای بویراحمد؛
مشکل ادامه‌دار کمبود آب در روستای تل خسرو
مشکل ادامه‌دار کمبود آب در روستای تل خسرو سبب گلایه شهروندان این مناطق و بیان مطالباتی از سوی آنها خطاب به آب و فاضلاب بویراحمد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چهارفصل» : با آغاز ماه‌های گرم سال اثرات آن در ایجاد خشکی‌ها و کمبود آب مشاهده می‌شود تا شهروندان در نتیجه آن دچار مشکلات کم‌آبی شوند.

مشکلات قطعی آب و کمبود آن که به دلیل شرایط مختلف تعمیرات شبکه، شکستگی، فرسودگی انشعابات و قطعی‌های با برنامه صورت می‌گیرد سبب مشکلاتی برای شهروندان و مردم در نقاط مختلف  می‌شود.

در کنار علت‌های مختلف مشکلات آب گاهی افت فشار آب یا تعمیر چند محدوده و منطقه سبب می‌شود تا آب‌رسانی به‌صورت پایدار نباشد و شهروندان در منازل خود با قطعی آب مواجه شوند.

مشکلات آب در طی زمان‌های مختلف در  روستای تل خسرو در ۵ کیلومتری شهر یاسوج مشاهده شد و شهروندان از کمبود آب گلایه‌های عنوان کرده و اظهار داشتند: محل سکونت ما آب کافی ندارد و  تأمین  آب شرب و بهداشتی با مشکل مواجه است.

این شهروندان افزودند: مشکلات این روستا در حوزه تأمین آب در زمان‌های مختلفی همچون زمستان، بهار و تابستان وجود دارد و باید علت موضوع مورد بررسی و حل قرار گیرد.

شهروندان ساکن در روستای تل خسرو در حالی در چند سال گذشته گلایه‌مند این مشکلات هستند که پیگیری‌های مختلف نتیجه‌ای نداشته است تا همچنان در اثر کمبود آب دچار مشقت باشند.

گفتنی است پیش‌تر این پایگاه خبری این موضوع را از متولیان آب و فاضلاب بویراحمد مورد مطالبه و بررسی قرارداد که دراین‌رابطه مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: حوزه تل خسرو، شهرک ولایت و الغدیر با سروک چاه مشترکی دارند و در سالیان اخیر افزایش مهاجرت و سکونت جمعیت در این مناطق آب‌رسانی را در تابستان‌ها با مشکل مواجه می‌کرد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته ۲ حلقه چاه حفاری شد. 

علمدار آرمین گفت: این دو چاه بیش از ۴۰ متر حفاری شده است و با تجهیزشدن آن به برق و انتقال آب، مشکلات مربوطه حل خواهد شد.

در کنار تلاش‌های صورت‌گرفته برای برطرف‌کردن مشکلات آبی در روستای تل خسرو و مناطق هم‌جوار آن اما همچنان گلایه‌های ساکنان از کمبود و مشکلات آب وجود دارد و باید دید متولیان مربوطه چه راهکاری را لحاظ خواهند کرد تا مطالبات ساکنان این مناطق به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

انتهای خبر/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا