نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. خرداد 1403 - 9:17
معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: انتخابات مهم‌ترین راه ایجاد تحول در یک جامعه است، آن هم جوامعی که جوامع مردم‌سالار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چهارفصل» سید جواد هاشمی مهردر گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس گفت: این انتخابات برای ما یک انتخابات حیاتی است، انتخابات مهم‌ترین راه ایجاد تحول در یک جامعه است، آن هم جوامعی که جوامع مردم‌سالار هستند، بنابراین در عرصه فعلی که جمهوری اسلامی واقع شده عرصه بسیار سنگینی است، چون عمده رسانه‌ها و سیاست‌مداران غربی و بعضاً وابسته به آن‌ها سرگرم کوبیدن بر طبل تحریم و تخریب چهره‌های مطرح در انتخابات و تحریم و تحریک مردم به عدم حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی هستند. شرایط، شرایط بسیار حساسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهمیت مشارکت برای کشور ما، برای پایداری نظام جمهوری اسلامی و برای قوت دولت آینده بسیار مهم است، بنابراین ضرورت ایجاد می‌کند که مردم عزیز ما با درک شرایط فعلی کشور مثل همیشه که بابصیرت و جلوتر از مسئولین بودند، در این عرصه بابصیرت واقعی حضور پیدا کنند و با حضور معنادار این‌همه توطئه‌های دشمن که طبل می‌زنند را خاموش کنند و تو دهنی به آنها بزنند. 

وی افزود: بنابراین حضور مردم پای صندوق‌های اخذ رأی در این دوره به‌مراتب از همه ادوار گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری به دلیل این‌که در ۳۰ اردیبهشت‌ماه حادثه تلخ و دل‌خراش برای رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه اتفاق افتاد حساس‌تر، مهم‌تر، حیاتی‌تر و از اهمیت خاصی برخوردار است.

هاشمی مهر خاطر نشان کرد: مشارکت مردم خیلی مهم است همان‌طور که حضرت آقا فرمودند: انتخابات صحنه حماسه و عزت است و می‌دانیم عزیزان ما در این حماسه و عزت یک‌بار دیگر جمهوری اسلامی را سربلندتر خواهند کرد. 

وی در خصوص مهم‌ترین ابزارها برای تشویق مشارکت مردم در انتخابات مطرح کرد: رسانه‌ها برای مشارکت مردم فعالیت کنند و دستاوردهای دولت‌های مختلف به‌ویژه دولت سیزدهم که متصل به برگزاری انتخابات پیش‌رو است را بازگو کنند، استفاده از ظرفیت نخبگان و بزرگان، تبیین بحث مشارکت مردم در انتخابات، استفاده از ظرفیت نمایندگان قبلی و نمایندگان فعلی به دلیل پایگاه اجتماعی که دارند، در رسانه‌ها، صداوسیما، حضور در محافل و مجالس مناطق می‌تواند خیلی اثرگذار باشد، جریان‌های سیاسی ورود پیدا کنند، با تبیین مواضع رهبری دررابطه‌با انتخابات در همین مدت که این حادثه رخ‌داده حضرت آقا روی دو موضوع؛ معرفی شاخصه‌های رئیس‌جمهور و معرفی حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید داشتند، بنابراین اگر جریان‌های سیاسی ورود پیدا کرده و مواضع رهبری را نسبت به جایگاه رئیس‌جمهور و شاخصه‌های یک فرد شایسته‌ که باید در تراز انقلاب اسلامی در این جایگاه قرار بگیرد را بیان کنند باعث می‌شود ظرفیت مشارکت مردم در انتخابات به حداکثر ممکن برسد. 

هاشمی مهر در خصوص ویژگی‌های یک انتخاب اصلح اظهار داشت: در قانون اساسی آمده که ولایت‌پذیری، مدیر و مدبر بودن خیلی مهم است، وزیر ولایت و تابع ولایت باشد، اخلاص و تبعیت از فرامین و احکامی که ولایت به‌عنوان شخص قدرت مطلقه کشور و قدرت الهی کشور است، امین مردم، راست‌گو، راست‌کردار باشد، شاخصه‌های شهید جمهور از قبیل: مردم‌دار، خداترس، اخلاص، تلاش خستگی‌ناپذیر، توجه به مناطق محروم، تواضع و صداقت را داشته باشد. امیر دولت یعنی باید قدرت مدیریت دولت را داشته باشد، دولت فقط شامل هیئت دولت نمی‌شود بلکه کل بدنه اجرایی کشور در قوه مجریه از رأس که رئیس‌جمهور است تا دورترین دهیاری روستای جمهوری اسلامی جزء بدنه دولت است. 

وی افزود: یکی از شاخص‌های دیگری که باید یک رئیس‌جمهور داشته باشد بحث تحول‌خواهی است مثل شهید رئیسی در آستان قدس رضوی، در قوه قضاییه تحول ایجاد کرد، آمد در رأس قوة مجریه کارهایی کرد که الان برای رئیس‌جمهور بعدی خیلی سخت است که بتواند مسیر شهید رئیسی را ادامه دهد مردم باید کسی را پیدا و انتخاب کنند که ادامه‌دهنده مسیر شهید جمهور و هیئت همراه باشد.

انتهای خبر/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی