نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. مرداد 1403 - 13:28
میادین و بلوار‌های یاسوج به خصوص میدان جهاد این شهر به شیوه نوین آبیاری مجهز نبوده و وضعیت مناسبی ندارد، درختان غرس نشده در این بلوار بیش از هر چیزی به چشم میخورد. انباشته شدن زباله ها باعث ایجاد بوی بد و نامطلوبی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چهارفصل»: فضای نشاط آور یکی از نیاز‌های اساسی شهر‌ها است که با توسعه روند شهرنشینی و آسیب‌های اجتماعی، اهمیت آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود؛ تمرکز بر کیفیت‌های محیطی کارآیی و سرزندگی فضا‌های شهری، استمرار حیات شهری و تقویت ویژگی‌های سلامتی جسمی- روحی و تعلق به مکان را به دنبال دارد.  

امروزه شاهد تنزل کیفیت‌های محیطی، فعالیت‌های سرزنده، کمبود فضا‌های طبیعی و سبز شهری و در نتیجه کم رنگ شدن حضور فعال و سرزنده افراد در فضا‌های شهری هستیم. یکی از مهم‌ترین مسائلی که با شروع فصل گرم و خشک تابستان در شهر یاسوج به چشم می‌خورد، خشک شدن تدریجی درختان و چمن بلوار‌های شهر یاسوج است.

میدان جهاد از محله‌های بنسنجان، کوی کارمندان تلزالی و کوی بنیاد شهید به معابر مهمی مانند بلوار شهید مطهری و بلوار کشاورز متصل شده؛ این بلوار به شیوه نوین آبیاری مجهز نبوده و وضعیت مناسبی ندارد، درختان غرس نشده در این بلوار بیش از هر چیزی به چشم میخورد. انباشته شدن زباله ها باعث ایجاد بوی بد و نامطلوبی شده است، عدم جمع آوری زباله های روی چمن چهره این بلوارها را زشت کرده است و این روز‌ها در برخی از قسمت‌های این بلوار جز خار و خاشاک چیزی مشاهده نمی‌شود، شهرنشینان و حتی مسافران از این وضع گلایه مند هستند، آیا مسئولین و متولیان امر مشکلات عدیده این بلوارها را مشاهده نکرده‌اند؟

در ادامه تصاویر را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی