نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. مرداد 1403 - 17:59
در آستانه کنگره‌ ملی ۲ هزارشهید استان برگزارشد؛
یادواره ۱۷ شهیدمبارزه با مواد با مخدر کهگیلویه‌وبویراحمد
اولین یادواره ۱۷ شهید مبارزه با مواد با مخدر کهگیلویه و بویراحمد و گرامیداشت شهید جمهور آیت الله شهید رئیسی و تجلیل از جانبازان و پرسنل پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چهارفصل»: اولین یادواره ۱۷ شهید مبارزه با مواد با مخدر کهگیلویه و بویراحمد و گرامیداشت شهید جمهور آیت الله شهید رئیسی و تجلیل از از جانبازان و پرسنل پلیس مبارزه با مواد مخدر در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تا امروز و شهدای مبارزه با مواد مخدر گفت: از عزیزانی که در قرارگاه تحول اجتماعی که بخشی از جبهه فرهنگی در حوزه آسیب های اجتماعی نقش آفرینی دارند و دیگر عزیزان این یادواره برگزار می‌شود.

ستار هدایت خواه با بیان اینکه برگزاری یادواره نه برای این است که شهدا نیازمند این برنامه ها است گفت: وقتی ما برای عزیزان خود که دار فانی را وداع گفتند جلسه‌ای ترحیم، دعایی و قرآنی برگزار می‌شود به آن نیاز دارند، اما شهدا نیاز ندارند زیرا شهدا زنده هستند و نباید تصور کرد و گمان داشت که شهدا مرده اند بلکه در مرحله بالاتری از این حیات زندگی دارند و هیچ مقامی بالاتر از عندربهم بودن نیست و شهدا فقط این مقام را ندارند بلکه رزق و روزی می خورند به گونه ای که هیچ‌ گوش و چشمی نشنیده و ندیده است. 

وی با بیان اینکه شهدا بسیار خوشحال هستند که خدا از فصل خود به آنها نعمت داده است و به کسانی که می خواند مسیر آنها را ادامه دهند بشارت می‌دهند گفت: کسانی که می خواهند راه شهدا را ادامه دهند شهدا پیام می دهند از گذشته و آینده خودشان نگرانی نداشته باشند و آنها به نعمت های که از ناحیه خدا به کسانی تعلق می گیرد که به شهدا و یاد و ارزش های آنها را زنده نگه می دارند، تعلق می گیرد، در قرآن در هیچ کجا آن فضل و روزی و نعمت به کسی داده نشده است و فقط شهدا هستند که چنین مورد تکریم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بالاترین مقام در هستی قرب خداوند است و اینکه گفته می شود شهدا زنده هستند یعنی شهید همچنان در عالم اثرگذار است و نعمت روحی و وجودی او در سرنوشت جامعه اثرگذار است. این یادواره برای یادواری خودمان جهت عبور از غفلت و دستگیری شهدا برای رهایی از اسارت و تعلقات است. آنها در میدان خنثی سازی توطئه ترویج و توزیع مواد مخدر با رهبری جریان باطل و استکبار است و در استان ۱۷ نفر به فوز عظیم شهادت نائل شده‌اند.

در ادامه مدیر موسسه ملی شمیم و رئیس کارگروه مبارزه با مواد مخدر با گرامیداشت یاد و شهدای انقلاب اسلامی با بیان اینکه استان پنجم کشور در برگزاری یادواره شهدای مبارزه با موادمخدر گفت: در اردیبهشت ماه در یکی از استان های کشور بودم و عده ای تجمع کرده بودند که چرا قاچاقی ها را می خواهید اعدام کنید و من فکر کردم کسانی که با ۳۰ کرم شیشه می توانند عده ای زیادی را به خطر مرگ بکشاند باید تقاص بشوند و برای اولین بار عنوان عنوان یادواره شهدای مبارزه مخدر را بنیان نهادیم.

نثار چهارهزار شهید در راستای مبارزه با مواد مخدر

صفر پور با بیان اینکه طبق بیان رهبر معظم انقلاب باید نسبت به اعتیاد و نفرت ایجاد کرد و همچنین خیزیشی بر علیه اعتیاد ایجاد کرد گفت: ما ۴ هزار شهید مبارزه با مواد مخدر داریم، در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ موضوع مدافعان جان انتخاب شد و خدمت رئیس جمهور رسیدم و علت این نام را برگرفته از آیات قرآن ذکر کردیم یعنی افراد مبارزه با مواد مخدر علاوه بر اینکه یک کار بین المللی و جهانی و بیشترین کشفیات را داشته است، مدافعان جان هستند. 

وی ادامه داد: اگر شما دعا کنید علاوه بر برگزاری یادواره شهدا مبارزه با مواد مخدر، برگزاری یادواره شهدا مدافعان جان، کنگره ملی و اردوی مدافعان جان را دنبال می کنیم.

صفر پور گفت: منظور ما از این شعار در یادواره ها منظور شهدایی که رفتند نیست بلکه کسانی هستند که در این راه تلاش دارند مدافعان جان محسوب می‌شوند و ما برای آنها پلاک می‌زنیم.

 

تصاویر را در زیر مشاهده کنید:

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی