نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. آبان 1403 - 13:16
نبود راه ارتباطی مناسب در روستاهای شهرستان بویراحمد یکی از مهمترین چالش ساکنان این روستاها بوده که برای مردم مشکل آفرین شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «چهارفصل» همه افرادی که در یک جامعه زندگی می‌کنند، دارای یکسری حقوق اولیه هستند که باید تأمین شوند تا بتوانند بستر لازم برای داشتن یک زندگی خوب را فراهم کنند از جمله این حقوق می‌توان به زیرساخت‌های لازم همچون آب، برق، گاز، جاده استاندارد، امکانات بهداشتی و... اشاره کرد.

از آن‌جایی که برخورداری از حداقل امکانات رفاهی و خدمات عمومی بر اساس اصول قانون اساسی حق مسلم همه اقشار کشور از جمله روستائیان است و محرومیت از امکانات عمومی همواره یکی از مهمترین موارد دافعه روستایی و بروز مهاجرت و جابجایی جمعیتی است که ارائه خدمات عمومی و امکانات زیربنایی در نقاط روستایی نیازمند طراحی و تدوین برنامه‌ای با اهداف مشخص است.

 

نبود راه ارتباطی مناسب در روستای میرزارحیم چنارُس از توابع بخش لوداب، شهرستان بویراحمد برای مردم مشکل آفرین شده است.

راه ارتباطی این روستا خاکی و پر از گل ولای است و در فصول بارندگی و زمستان رفت و آمد در این راه به‌سختی و باکُندی صورت می‌گیرد و باتوجه به‌این‌که احداث راه و جاده استاندارد یکی از زیربناترین کارهای توسعه و پیشرفت هر منطقه است؛ یکی از دلایل مهاجرت روستائیان به شهرها و عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستاها نداشتن راه مناسب است.

یکی از اهالی روستا در این رابطه می‌گوید: راه خاکی روستا باعث شده تا تردد اهالی به شدت در آن کم شود و تعدادی از اهالی روستا به اجبار از موتورسیکلت‌ برای تردد از این مسیر استفاده کنند و در مواقع بارندگی راه‌ ارتباطی وضعیت بسیار بغرنجی پیدا می‌کند که باعث می‌شود انتقال بیمار به مراکز درمانی بسیار سخت انجام شود.

 

وی افزود: ساکنان این روستا سال‌هاست از نبود راه ارتباطی مناسب رنج می‌برند و برای تردد در این مسیر با گردوغبار روبه‌رو هستند و با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

می‌طلبد در راستای رضایتمندی و رعایت حقوق این مردم متولیان مربوطه اقدامات لازم و به‌موقع را برای برطرف کردن این مشکل انجام دهند.

 

انتهای خبر/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی