به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چهارفصل» محمد بهرامی در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بزرگواران، شرایط مناسبی نیست. در بعضی از حوزهها واقعاً آمارها را نمیتوانیم به راحتی بیان کنیم. هفته گذشته در جلسهای بسیار مهم و تخصصی در حوزهای خاص شرکت کردم و از وضعیت برخی دستگاهها که باید به خوبی عمل کنند اما خروجیشان نامطلوب است، بسیار ناراحت شدم. ساختارها به هم ریخته است.
وی افزود: نگرانکنندهتر از آن، تفکر ضد دینی است که در جامعه وجود دارد، حتی در بین جوانانی که صد درصد مسلمان و شیعه هستند. این امر واقعاً نگرانکننده است و نیاز دارد که همه افراد در هر جایگاهی که میتوانند، پای کار بیایند و حداکثر کمک را در این زمینه داشته باشند.
تغییر جایگاه معلمی و معیشت فرهنگیان
نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: من فراموش نمیکنم زمانی که در دوره ابتدایی بودیم، در روزهای تعطیل مانند پنجشنبه و جمعه، اگر در درسی مشکل داشتیم، معلمان بدون هیچ توقعی برای اضافه کاری یا پاداشی، کمک میکردند. شغل معلمی در آن زمان مهمترین، مقدسترین و بهترین شغل محسوب میشد. اما امروز بعضی از معلمان ما حتی روی خودشان نمیآورند بگویند که «معلم هستند»! برخی از همکاران ما مجبور شدهاند با تاکسی یا اسنپ، یا حتی در کنار بنگاههای املاک، کار کنند. اینها مشکلاتی است که متأسفانه گریبانگیر ما شده است.
قدردانی از استاندار و اهمیت شاخصمحوری
بهرامی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزارش شما بسیار زیبا بود. آقای استاندار، ما بارها خدمت شما بودهایم؛ شما اشراف بسیار خوبی بر بحث اعداد، ارقام و شاخصها دارید. بسیار خوب است که بدانیم چطور میتوانیم با این ظرایف بازی کنیم تا به هدف مورد نیاز برسیم. عملکرد دستگاههای مختلف باید بر اساس شاخصها باشد.
وی افزود: نمایندگان و مدیران در حوزههای مختلف باید بر اساس شاخصها دیده شوند. زمانی به آقای تاجگردون عرض کردم که ضرایب شما در حوزه روستایی (آب، برق) نسبت به ما متفاوت است؛ پاسخ دادند که چون قبلاً هشت سال نماینده بودهاند و در حوزه آب کشاورزی و جادههای روستایی کار کردهاند و شاخصها را بالا بردهاند، طبیعی است که ضریب ما بیشتر باشد.
بهرامی تاکید کرد: من قویاً این خواسته را دارم که عملکرد مسئولین در هر زمینهای بر اساس شاخصها سنجیده شود و مقایسه گردد. این مقایسه بسیار کمککننده است. یادم است زمانی که معاونت دانشجویی دانشگاه بودم، وضعیت سرویسهای اتوبوسرانی دانشگاه را بررسی کردیم. سنجش تنها بر اساس مسیر حرکت اتوبوسها نبود، بلکه بررسی کردیم که یک اتوبوس در طول روز چند بار، در چه ساعاتی و با چه تعداد مسافر در مسیر دانشگاه بوده است. بر اساس این اعداد و ارقام به آنها اعلام کردیم که عملکرد شما این است و حقوق شما نیز بر این اساس پرداخت خواهد شد. این کار بسیار قشنگ و زیبایی است و امیدوارم در حوزههای مختلف بتوانیم از زوایای مختلف این اعداد و ارقام و شاخصها را بررسی کرده و بر اساس نقاط قوت و ضعف، تأثیرگذار باشیم.
شرایط آموزش و پرورش و نگرانیهای توسعهای
وی افزود: بحث آموزش و پرورش، به صورت کلی که بررسی کردم، شرایط خوب و مناسبی ندارد. این موضوع متأثر از شرایط خاص کشور در ابعاد مختلف است و یک شبه تغییر نمیکند. برای بازگشت به وضعیت مطلوب، گذر زمان لازم است؛ نکته امیدوارکننده این است که استان ما، با وجود قرار گرفتن در ردههای پایین شاخصهای توسعه، در روند کاهشی که در کشور داریم، یکی از پنج استان برتر در جلوگیری از این کاهش بوده است. این میتواند ما را امیدوار کند. اما همچنان نگران هستیم، زیرا آینده کشور را همین عزیزان خواهند ساخت.
بهرامی در ادامه گفت: نگرانیهای جدی ما شامل وضعیت آموزش، نرخ باروری که اکنون در کشور وجود دارد و اینکه در آینده چه جمعیتی قرار است این کشور را مدیریت کند و وضعیت آسیبهای اجتماعی و اعتیاد در بین جوانان است.
نقش در مجلس و دولت
این نماینده مجلس ادامه داد: در مجلس و دولت، افرادی که تسلط داشته باشند و بتوانند تأثیرگذار باشند، تعدادشان کم است. امروز انتظار از شما بیشتر است، هم به عنوان رئیس کمیسیون بودجه و هم به عنوان فردی که بر مباحث تطبیق مسلط هستید. البته تنهایی نمیتوان کاری کرد، زیرا بافت فرهنگی کشور نیاز به بستر اصلی دارد که باید فراهم شود.
بهرامی در پایان گفت: با وجود اینکه شرایط کشور مناسب نیست و در حوزه فرهنگ میتوان با دست خالی هم کار کرد، به ویژه با اتکا به خانوادهها، اما در مورد پروژهها و اعتبارات مورد نیاز، ما نگرانیم و ناراحتیم که شرایط مناسبی نیست.
انتهای خبر/
نظرات کاربران