نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. شهريور 1392 - 23:36
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از همکاری ضعیف برخی ادارات استانی در گرامیداشت دهه نورانی کرامت انتقاد کرد.

به گزارش چهارفصل، امین کمالوندی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: رسانه و مطبوعات جمعی باید دهه بزرگ کرامت را به خوبی و با فراغ بال زیاد دنبال کنند و نباید با سهل انگاری این ایام را از یاد ببرند.

 

کمالوندی در ادامه افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج پیام‌ها و آموزه‌های سیره رضوی در جامعه است و ما باید از برکات این ماه عظیم به خوبی و شایستگی استفاده کنیم.

 

وی اذعان  داشت: استان ما از استان‌هایی است که امام رضا (ع) در جاده ولایت از آن عبور کرده‌اند و پس از ورود از دشت ارجان وارد سرفاریاب شده و از آن ‌جا به مارگون مشرف شده و سپس در دو راهی اقلید مسیر را ادامه داده‌اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ضرورت نهادینه شدن و ترویج بیش از پیش آموزه‌های ائمه اطهار(ع) و به خصوص امام رضا(ع) در جامعه، بیان داشت: برای این که آموزه‌ها و سیره ائمه(ع) در جامعه به صورت مناسبی گسترش یابد؛ لازم است این آموزه‌ها به شیوه‌ای درست جهت‌دهی شده و ضمن ارائه اصولی، با استفاده از ابزارهای مختلف نیز دغدغه و حساسیت فراگیری سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه افزایش داده شود.

 

کمالوندی با ابراز گلایه از برخی از ادارات استان عنوان کرد: با توجه به عدم وجود یک قدمگاه در این استان، اداراتی هم‌چون اوقاف و امور خیریه که بودجه‌های خوبی در این راستا دارند و هم‌چنین راه و شهرسازی نسبت به نصب تابلو در این خصوص هم اهمال کرده‌اند.

 

وی افزود: به غیر از رسانه‌ها در هر اداره و دستگاه‌ فرهنگی استان را که می‌کوبیم، جوابی نمی‌شنویم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دهه کرامت استقبال از دوندگان مشهدی جاده امام رضا(ع) است که این دوندگان از شلمچه حرکت خود را آغاز کرده‌اند و با عبور از چند استان از جمله استان ما در روز 26 شهریور در حرم رضوی مستقر می‌شوند.

 

کمالوندی در ادامه از برپایی 200 جشن محله ای به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در مساجد استان خبر داد و افزود: این جشن ها در شب میلاد امام رضا(ع) در مساجد روستاهای استان برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه از معرفی برگزیدگان شعر فارسی رضوی در استان خبر داد و اضافه کرد: تعداد آثار رسیده در حوزه شعر محلی را 40 اثر از 25نفر، داستان 65 اثر از 45نفر و شعر فارسی 40 اثر از  45 نفر تشکیل داده که تاکنون افراد برگزیده  در بخش  شعر فارسی از سوی هیئت داوران معرفی شده اند.

 

مدیر کل ارشاد استان در پایان بیان داشت: از برگزیدگان جشنواره های دهه کرامت 23 شهریورماه سال جاری در یاسوج تجلیل خواهد شد.

 

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/ح

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی