نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. مهر 1392 - 23:11
استاندار استان گفت: مهم ترین مشکل شهرداری هاي استان، نبود منابع و مدیریت است که در صورت رفع آن ها شاهد شهری آباد هستیم.

به گزاش چهارفصل،دکتر سید موسوی خادمی در مراسم تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید مرکز استان اظهار داشت: طبیعت زیبای پایتخت طبیعت نعمت بزرگ خداوند است که توانسته بخشی از نیازهای شهروندان را مرتفع کند 

وی در مورد نقش شورا در زیبا سازی و پیشرفت شهرها گفت: شوراها مظهر تمرکززدایي و نماد کوچکی از دولت هستند و باید از این فرصت به خوبي برای ساختن شهری آباد استفاده  کرد.

استاندار  استان در ادامه سخنان خود در مورد عملکرد شورا ها گفت: اگر شوراها به خوبی به وظایف خود عمل کنند و خروجي مطلوبي داشته باشند،بستر های خوبی برای آینده شهری ایده آل را مهیا خواهند کرد.

خادمی در مورد بعضی معارضات قومی، قبیله ای و سیاسی در ساختار شوراها بیان داشت: موفقیت شورا مستلزم همکاری، وحدت، همگرایی و انجام کار جمعی در بدنه این نهاد است.

وی ادامه داد: اگر شورا بر بستر اختلافات قومی و سیاسی سوار گردد، موجب سلب اعتماد و بی توجهی مسئولین کشوری و مردم از آن ها می شود.

خادمی ابراز داشت: اگر مي خواهیم توسعه پیدا کنیم باید شورا مانعي برای رسیدن به توسعه یافتگي نباشد، باید این نهاد وحدت زا باشد و در راستاي توسعه حرکت کند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود، مهم ترین مشکل شهرداری هاي استان را نبود منابع و مدیریت عنوان کرد و اظهار داشت: اگر این دو مشکل در استان برطرف شوند، شاهد رفع سایر موانع در ایجاد شهری آباد و زیبا خواهیم بود.

خادمی مشکلات کمبود منابع را ناشی از اقتصاد شهر و توسعه نیافتگی دانست و افزود: باید اقتصاد، صنایع و اصناف را تقویت کنیم تا به منبع درآمدی برای شهر بدل شوند.

وی رودخانه بشار یاسوج و جنگل های اطراف این شهر را بهترین جایگاه برای سرمایه گذاری دانست و  بیان داشت: طبیعت زیبای شهر یاسوج 50درصد کار مسئولین را جلو برده و باید بقیه نیازها را با مدیریت  قوی و همه گرا تقویت کنیم.

استاندار استان در پایان سخنان خود با اشاره به محدودیت های اعتباری و مالی در کشور بیان داشت: اتفاقاتی که در سال هاي  نه چندان دور  به وقوع پیوسته، بار مالی دولت را بسیار سنگین کرده که موجب کمبود اعتبار و کندی در ساخت و ساز طرح ها در  بیشتر شهرها و استان های کشور شده است.

 منبع: بویرخبر

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی