نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. دى 1392 - 12:51
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بریواحمد از کمبود بودجه در بخش فرهنگی استان گلایه کرد.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس ایل بانو نوشت، امین کمالوندی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب استانی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه اظهار داشت: کار فرهنگی با یک دست صدا نمی‌دهد و اداره ارشاد نمی تواند با دست خالی کارها را به جلو ببرد.

وی ادامه داد: مسئولان استانی باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی وارد عمل شوند و در این راه ببشترین قدم ها را بر دارند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به بازگشایی نمایشگاه در مرکز استان افزود: همه کسانی که در کار فرهنگی دخیل هستند تلاش کردند، تا نمایشگاه به نحو احسن برگزار شود.

وی در خصوص فضای فیزیکی نمایشگاه بیان داشت: فضای دویست چهل و دومین نمایشگاه کتاب کشوری و سیزدهمین نمایشگاه  استانی درشهر یاسوج 2500متر مربع است که نسبت به سال های گذشته 600 متر مربع به آن اضافه شده است.

کمالوندی با اشاره به تعداد ناشران کشوری حاضر در نمایشگاه ابراز داشت: امیدواریم با اطلاع ‌رسانی رسانه های محلی و نهادینه کردن فرهنگ‌ کتاب‌خوانی در جامعه شاهد استقبال بی نظیر مردم از این نمایشگاه در این فصل سرد از سال باشیم.

وی از تخفیف 40 درصدی در این نمایشگاه خبر داد و ابراز کرد: با توجه به این که 230 میلیون تومان بن کتاب برای خریداران مهیا شده است خواهان بازدید خوب ادارات و شهروندان از این نمایشگاه هستیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرد : بازدیدکنندگان حتماً باید در هنگام خرید بن کتاب کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشند تا بتوانند از مزایا و ویژگی‌های خوب این نمایشگاه بهره مند شوند.

وی یکی از راه های گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را توسط ادارات دانست و تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد استان برای هرچه دخیل تر بودن ادارات استانی از این نمایشگاه 2 میلیون بن خرید کتاب برای آن ها تقبل کرده است.

کمالوندی یکی از مهمترین مشکلات در بدنه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را کمبود بودجه بیان کرد و گفت: نبود منابع مالی باعث شده که ما در پیشبرد بیشتر امورات فرهنگی خود لنگ بمانیم و این مشکلات باعث خم شدن بدنه فرهنگ در استان شده است.

وی در پایان گلایه خود را اینطور بیان کرد: مشکلات به گونه ای بود که حتی ما برای پیاده کردن کتاب ها از کانتینرها ،نتوانسته ایم کارگر بگیریم و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دست خالی همه این کارها را بر عهده گرفتند.

انتهای پیام/گ

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی