نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. دى 1392 - 10:43
جلسات استانی در کهگیلویه و بویراحمد آنچنان بی‌محتوا شده‌اند که داد استاندار را نیز درآورده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از کهگیلویه و بویراحمد، ‌سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسات و نشست‌های گوناگون در استان سخنانی با محتوا و امیدآفرین است، سخنانی که اقتصاد کلام در آن‌ها رعایت می‌شود و به دور از مقدمه‌های طولانی و رفتن به مسائل حاشیه‌ای صرفاً موضوع جلسه به شکل کاملاً تخصصی بیان می‌شود. این سخنان حکایت از آن دارند که استاندار اشراف کاملی بر مسائل استان دارد و این اقدام استاندار استفاده از مدیریت زمان و کارشناسی و تخصصی شدن جلسات برای تصمیم‌گیری بهتر برای کمک به توسعه و پیشرفت استان و حل مشکلات و آلام و دردهای مردم خواهد بود.

متاسفانه اکثر جلسات در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از آنکه از جنس جلسات محتوایی و کارشناسی باشد به جلسات سخنرانی، بیان مشکلات دستگاه‌های اجرایی و گزارش عملکرد شبیه شده است.

وقت‌گذرانی مدیران استانی با ارائه گزارش عمکلرد و سخنان غیرکارشناسی

اکنون مسئولان باید بدانند که صرفاً نشستن در جلسات و امروز را به فردا رساندن بدون برنامه‌ریزی و کار کارشناسی هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد شد. مردم تصمیمات مسئولان را باید در بهبود وضعیت زندگی خویش و در محیط پیرامون خود به خوبی حس کنند. اگر تصمیمی به غلط گرفته شود مردم را به واکنش وادار خواهد کرد و اگر مناسب بود مردم از آن تمجید می‌‌کنند که نمونه بارز آن حمایت از تصمیم استاندار سابق در مورد رودخانه بشار بود.

در اکثر نشست‌های تخصصی که به ریاست استاندار انجام می‌شود تعدادی از ادارات در سطح معاونان در این نشست‌های تخصصی حضور پیدا می‌کنند که باید برای تصمیم‌گیری بهتر طوری برنامه‌ریزی شود که مدیران که از اختیارات بالاتری برخوردار هستند برای تصمیم‌گیری در این جلسات شرکت کنند.

به تعبیر استاندار در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی، مدیران باید در جلسات با طرح و برنامه کارشناسی شده حاضر شوند و اطلاعات خود را در زمینه محورهای جلسه افزایش دهند.

سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با دیدی باز و افقی بلند و نگاهی عالمانه در جلسات ضمن شنیدن کامل مباحث مطرح شده به عنوان نماینده ارشد دولت آنچه را که به مصلحت مردم، نظام و دولت است نظرات خویش را بیان می‌کند تا مسیر جلسات به سمتی برود که خیر و مصلحت مردم در آن باشد.

باید در جلسات به سمتی حرکت کنیم که تعیین اهداف و اولویت‌ها، برنامه‌ریزی و اجرا و در نهایت نظارت و ارزیابی برای پیشبرد اهداف محقق شود.

لازم است از تعیین اهداف بلند پروازانه و دست نیافتنی که موجب مسامحه در انجام کارها و به تعویق انداختن آن‌ها و اتلاف وقت می‌شود پرهیز کرده و در عوض هدفی دقیق، قابل وصول و مشخص را برای خود برگزینیم.

چشمان تیزبین مردم عملکرد مسئولان را رصد می‌کند

آیا وقت آن فرا نرسیده است که مسئولین ما در مسیر خدمتگزاری قدر وقت خود را بدانند و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

آیا وقت آن نرسیده که مسئولین ما با استفاده از تمامی امکانات و اختیاراتی که دارند و با شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان و شناخت مشکلات و موانع برای حل مشکلات مردم بیش از هر زمان دیگری بکوشند.

آیا وقت آن فرا نرسیده که مسئولین ما از کلی‌گویی و از دادن وعده‌های غیر عملی و غیر قابل تحقق پرهیز کرده و با صداقت حقایق را با مردم درمیان بگذارند.

آری امروز دیگر مردم فهیم ما از چنان آگاهی و دانایی برخوردار هستند که در بسیاری از مسائل صاحب‌نظر هستند و قدر خدمتگزاران دلسوز و درد آشنای خود را خوب می دانند، این مردم تمام عملکرد مسئولان را به خوبی رصد می‌کنند و بهترین قضاوت را خواهند کرد.

آنچه سبب شد نوشتن این یادداشت شد، شرکت در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود جلسه‌ای که رضایت استاندار و رضایت خود مدیران کل و مسئولان را در پی نداشت و در نهایت هم هیچ مصوبه‌ای نداشت و استاندار در پایان این نشست با بیان اینکه این جلسه از جنس فرهنگی و اجتماعی نبود به مدیران دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد که در جلسات بعدی با برنامه و طرح حاضر شوند تا جلسات با تصمیم‌گیری پایان یابند.

به امید روزی که مدیران کل و مسئولان با برنامه‌ریزی بهتر بتوانند در جلسات با تصمیم‌گیری‌های عالمانه منشا خیر و برکت برای مردم خوب این دیار باشند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی