نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. فروردين 1393 - 21:20

به گزارش چهار فصل، شب گذشته اخبار شبانگاهی ساعت ۲۲ شبکه سه سیما در گزارشی متفاوت به معرفی یکی از هنرمندان برجسته کهگیلویه و بویراحمدی پرداخت.

علی-فتح-لایق-زاده-و-استادانتظامی

 ابتدا گوینده خبر با این جمله که «خوشا به حال هنرمندانی که به خلق خدا با هنرشان کمک می‌کنند» به استقبال این گزارش رفت و سپس لبافی‌نژاد خبرنگار واحدمرکزی خبر پای صحبت‌های «علی فتح لایق‌زاده» نشست و از وی به عنوان بنیان‌گذار سینمای انسان دوستانه در ایران یاد کرد.

در این گزارش با اشاره به فیلم‌های انسان دوستانه لایق‌زاده صحنه‌هایی از فیلم بچه‌های کمک، گاودانه و دست بافته های مادریم پخش شد که بواسطه این آثار کمک‌های قابل توجهی از سوی خیرین برای اهالی این روستاها جمع‌آوری شده بود و به همین دلیل از لایق زاده به عنوان بنیان‌گذار سینمای انسان دوستانه در ایران یاد شد.

لایق‌زاده در سخنانی از گذشته خود و روزهایی که در سن کودکی کشاورزی می‌کرد یادکرد و گفت: بچه بودم و بیل از من بزرگتر بود!

وی همچنین با اشاره به تقدیم جایزه‌هایش به موزه سینما به درخواست عزت‌الله انتظامی گفت: استاد انتظامی می‌گوید سینما همیشه از جیب مردم پول می‌کشد و به جیب تهیه‌کنندگان می‌ریزد ولی فیلم‌هایت توانسته از خیرین و دولت پول بگیرد و به جیب مردم بریزد.

***

مشایخی: لایق زاده ارتباط خوبی با عشایر دارد

اخیراً جمشید مشایخی درباره لایق‌زاده و حضورش در مستند «از ایران تا آرژانتین» که با هدف انتقال پیام فرهنگی و صلح‌دوستانه ایرانیان به جهان ساخته می‌شود، گفت: علی فتح لایق‌زاده کارگردان جوان سینمای ایران را با برخی از فیلم‌های مستندی که پیش از این با نگاه انسان‌دوستانه ساخته است، می‌شناسم و به دلیل این ویژگی که در آثار او دیدم پیشنهاد ساخت فیلم مستندی با موضوع پیام صلح و انسان‌دوستی مردم ایران به جهان را به او دادم و او هم پذیرفت.

وی در ادامه افزود: البته ناگفته نماند که این کارگردان از عشایر است و ارتباط خوبی با عشایر غرب ایران دارد و پیشنهاد من این بود که علاوه بر صحبت‌های من در این فیلم مستند، سراغ مادران از اقوام مختلف در موقعیت جغرافیایی مناطق عشایری برود و پیام صلح دوستی که حکایت از مهربانی و زیبایی فرهنگ ایران زمین دارد از آنها نیز بگیرد.

***

لایق‌زاده متولد 1358 در روستای کریم‌آباد-شهرستان بویراحمد از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد.

وی فارغ‌التحصیل از سینمای جوان ایران در رشته فیلم‌سازی است.

منبع:کبنانیوز

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی