نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. فروردين 1393 - 14:29
فرمانده پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خودروهای سواری عامل بیش از 85 درصد از تصادفات در استان بودند.

به گزارش چهار فصل ،

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، منوچهر ساهپور با اشاره به تصادف عصر روز گذشته در محور یاسوج- بابامیدان اظهار داشت: این سانحه تصادف ساعت 14 کیلومتر 12 محور یاسوج – بابامیدان گردنده مورگاه بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه سواری پژو 405 که از جنوب به شمال در حرکت بود رخ داد.

وی علت تصادف را بی احتیاطی یک خودروی پژو 405 بیان کرد و افزود: این خودرو در اثر انحراف به چپ  ناشی از خستگی و خواب آلودگی با دو دستگاه خودوری دیگر(سمند و خودروی آمبولانس) برخورد کرد و متأسفانه بر اثر این سانحه سه نفر از هموطنان به علت شدت جراحات وارده در حین انتقال به بیمارستان جان باختند و پنج نفر نیز به شدت مجروح شدند.

فرمانده پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که در جریان تصادف آمبولانس هیچ تقصیری نداشته افزود: آمبولانس با پژو 405 برخورد داشته اما در شدت تصادف بی احتیاطی از جانب راننده پژو 405 بوده است.

افزایش 25 درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته

وی با اشاره به افزایش 25 درصدی آمار تصادفات و تلفات انسانی نسبت مدت مشابه سال گذشته بیان داشت: با این حال در تصادفات خسارتی و جرحی  25 تا 29 درصد کاهش داشتیم.

پر خطرترین محور و بی خطرترین محورها در استان

سیاهپور ابراز داشت: پر خطر ترین محور در استان کهگیلویه و بویراحمد محور گچساران – باشت است و بی خطرترین محورها محور یاسوج- سی سخت است.

وی پرتردترین محور را محور یاسوج – بابامیدان بیان کرد و افزود: این محور با میانگین بیش از 18 هزار تردد در بیست و چهار ساعت پرترددترین محور بوده و یاسوج – اصفهان با میانگین 17 هزار تردد در 24 ساعت در روز بوده است.

فرمانده پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بیشترین ساعت وقوع تصادفات در بعدازظهر و اوایل شب بوده که 40 درصد تصادفات بین ساعت 17 تا 19 بوده است و بیشترین علت وقوع حوادث عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی سرعت مطمئنه بوده و انحراف و تجاوز به چپ هم عامل های بعدی وقوع تصادف بوده است.

خودروی های سواری عامل بیش از 85 درصد از تصادفات

وی خودروهای سواری را عامل بیش از 85 درصد از تصادفات دانست و یاد آور شد: ساعات اوج تردد در بعد از ظهرخصوصاً ساعت 18 تا 19 با میانگین بیش از 1200تردد در ساعت است.

سیاهپور با توصیه به رانندگان خاطر نشان کرد: با توجه به این که تمامی محورهای مواصلاتی استان یاسوج- بابامیدان، یاسوج- اصفهان و گچساران – باشت با حجم بالایی از ترافیک مواجه هستند از رانندگان خواهشمندیم آستانه تحمل خود را با خونسردی و احتیاط بالا ببرند.

وی تصریح کرد: رانندگان از هرگونه عجله و شتاب، سرعت و سبقت غیر مجاز بپرهیزند و همیشه از سمت راست خود اقدام به حرکت کنند و قبل از حرکت حتماً کمربندهای خود و سرنشینانشان را ببندند و در عین حرکت هیچ گاه از تلفن همراه استفاده نکنند.

فرمانده پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به وضعیت نامساعد هوا و بارش رحمت الهی در 48 ساعت آینده گفت: از رانندگان خواهشمندیم که توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند و رانندگان هم بهترین گزینه در زمانی که سطح معبر یا جاده ها لغزنده هستند رعایت فاصله طولی  مناسب با خودروی جلویی و کناری خود را داشته باشند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی