نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. فروردين 1393 - 10:19
14 روز ابتدای سال 1393 در استان کهگیلویه وبویراحمد که با تعطیلات نوروز همراه شده بود خبر ها و حوادث گوناگونی را به همراه داشت.

به گزارش چهار فصل ، 14 روز ابتدای سال 1393 در استان کهگیلویه وبویراحمد با خبر ها و حوادث گوناگونی همراه بود که این پایگاه خبری گلچینی از مهم ترین اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد طی این یازه زمانی را منتشز نموده است.

 
عدم موفقیت در ابعاد فرهنگی و اقتصادی محصول لابی‌گری در مجلس و کم‌کاری دولت
 
بزرگواری

حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بهتر از همه مشکلات کشور را می‌دانند و برای این مشکلات نسخه خاص خود را دارند.

 

نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت: مجلس و دولت هشدار رهبری را جدید بگیرند، چرا که بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی و فرهنگی محصول برخی لابی‌گری‌ها در مجلس و کم‌کاری در دولت است.

 
 
 
انتشار برخی مطبوعات تهدیدی برای فرهنگ است
 
خبرگزاری فارس: انتشار برخی مطبوعات تهدیدی برای فرهنگ است
 
حجت‌‌الاسلام عبد‌الرحیم عبودی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گفت:مسئله مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری فرهنگ است مبحثی که مدت‌ها در کشور ما مورد غفلت واقع شده است و حال رهبری دارد فریاد می‌زنند که فرهنگ شوخی‌بردار نیست و نباید به بازی گرفته شود چراکه دشمن فرهنگ ما را نشانه رفته‌ است و این موضوع را با توهین به ارزش‌ها و باورهای ما دنبال می‌کند.
 

امام جمعه باشت در ادامه در خطاب به وزیر ارشاد گفت: باید مراقب مطبوعات بود چراکه برخی از آن‌ها به دوره 70 بازگشته و علیه باورها و اعتقادات دینی ما مطالبی منتشر می‌کنند و این توهین به ارزش‌ها یک خطر بزرگ برای فرهنگ است.
 
 

جولان فروشندگان خیابانی آجیل و گیاهان کوهی در یاسوج+تصاویر

چهار راه سبزی فروشان شهر یاسوج در اوایل تعطیلات نوروزی همپای دیگر قسمت های بازار شهر یاسوج از شلوغی و رونق به خصوصی برخوردار است.

 

حضور آجیل فروشان سیار و فروشندگان گیاهان منحصر بفرد خطه زاگرس و کهگیلویه و بویراحمد که در خطر انقراض هستند در مرکز شهر یاسوج از صحنه های جالب این چهار راه است.

تصاحب خیابان توسط فروشندگان آجیل در یاسوج

آجیل فروشانی سیاری که برای فروش بیشتر در رقابت برای گرفتن قسمت های بیشتر خیابان در سطح شهر یاسوج هستند و باعث ایجاد نارضایتی مغازه داران فروشنده آجیل در سطح شهر یاسوج شده اند.

 
 اسکان مسافران نوروزی پایتخت طبیعت ایران در سالن هلال‌احمر  شهر یاسوج
 
خبرگزاری فارس: مسافران نوروزی پایتخت طبیعت ایران در سالن هلال‌احمر اسکان یافتند
 
 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل بارندگی در یاسوج مسافران نوروزی پایتخت طبیعت ایران در سالن هلال‌احمر اسکان یافتند.
 
 
کودک 8 ساله ناپدید شده در کوه دنا پیدا شد
خبرگزاری فارس: کودک 8 ساله ناپدید شده در کوه دنا پیدا شد
رئیس هلال‌احمر شهرستان دنا گفت: با تلاش پنج ساعته تیم امداد و نجات هلال‌احمر، کودک هشت ساله ناپدید شده در کوه دنا پیدا شد.
 
 
 
انتخاب شعار سال جدید از روی حکمت ، درایت و برنامه ریزی خاص رهبری است
 
 
حجت الاسلام سيد علي صالح موسوي اعظم ،امام جمعه موقت شهر یاسوج در گفت و گو با چهارفصل  اظهار داشت:برنامه ها و شعار سال مطرح شده توسط مقام معظم رهبری همه از روی حمکت ، درایت، برنامه ریزی خاص و با تامل صورت گرفته است که لازم است مسئولان این برنامه ها را با برنامه ریزی کامل در سال جدید دنبال کنند.
 

هرکس برای تحقق فرمایشات رهبری باید از خودش شروع کند

حمید رضا زندی،مدیر قرارگاه سایبری بسیج در یاسوج درجمع تعدادی از بسیجیان یاسوج سخن می گفت ادامه داد: متاسفانه برخی ها عادت کرده اند به محض این که رهبر انقلاب سخنی را بیان کرده یا تذکر و هشدار می دهند فورا دیگران را متهم کنند و خود را در پس لفاظی ها  و سخنرانی ها پنهان کنند در حالی که رهبر انقلاب همه ما را مسئول می دانند و توقع است که برای عمل به تذکرات ایشان وارد حوزه عمل شده و از مصاحبه و برگزاری همایش و سخنرانی در حد ضرورت استفاده کنند.
 

صحت خواب پزشک اورژانس شهر سی سخت در تعطیلات نوروز!

یکی از شهروندان شهر سی سخت در تماس با پایگاه خبری صبح زاگرس ضمن ابراز ناراحتی از نحوه خدمات دهی اورژانس این شهر خواستار رسیدگی مسئولان به حسن انجام کار نیروهای مرکز خدمات درمانی و اورژانس این شهر شد.

 

این شهروند سی سختی بیان داشت: چند روز پیش در حالی که وضعیت جسمانی نامساعدی داشتم به مرکز اورژانس شهر سی سخت مراجعه کردم که در کمال تعجب و به دور از رسالت کاری، پزشک شیفت آن روز از دیدن من خودداری و با حال بد و وضعیت نامساعد بدون ویزیت پزشک به خانه برگشتم.

 

وی که از این موضوع بسیار ناراحت بود، افزود: وقتی به اورژانس شهر سی سخت مراجعه کردم کارکنان اورژانس اورژانس به من گفتند که پزشک در حال صرف غذا است و باید مدتی را صبر کنی.

 

وی ادامه داد:  منتظر ماندم تا بعد از غذا مرا ویزیت کند اما در کمال ناباوری به من گفتند که پزشک در حال استراحت و خواب بعد از ظهر است که این عمل دکتر موجب تعجب و رنجش خاطر من شد و مجبور شدم با همان وضعیت بیمار به خانه برگردم.

 

آغاز سال ۹۳ با شمیم عطر شهدای گمنام +تصاویر

مردم ولایتمدار و شریف شهر سی سخت در آغاز تحویل سال ۹۳ در مکان معنوی گلزار شهدای گمنام در زمان تحویل سال با یاد شهدا سال خود را آغاز کردند.

 

نارضایتی مردم از نفروختن مرغ توسط تعاونی های مصرف

 

عده ای از مردم طی روز های ابتدایی سال جدید از نفروختن مرغ توسط تعاونی های مصرف در مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد ابراز نارضایتی کردند.

 

تبدیل موقوفات به موقوفات درآمد زا در سال 93

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در جهت بهبود اقتصاد کلان کشور و شعار سال در هر جایی از کشور که امکان تبدیل در موقوفات وجود داشته باشد موقوفات به حالت درآمد زایی در می آید.
محور باشت - گچساران حادثه خیز ترین محور کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده پلیس راه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: محور باشت - گچساران حادثه خیز ترین محور کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز امسال بوده است.
104 تصادف و 3 کشته در استان کهگیلویه وبویراحمد
رئيس مرکز فوریت های پزشکی استان گفت:از تاریخ 25 اسفندماه 92 تا 6 فروردین ماه 93 تعداد 104 تصادف و 3 کشته در محورهای مختلف استان کهگیلویه وبویراحمد به این مرکز گزارش شده است.
 
عصر دنا توقیف می شود؟
به گفته منبع آگاه در گفت و گو با صبح زاگرس، در پی شکایت محمد باورساد مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از سایت خبری عصر دنا، این سایت خبری به دلیل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به مدت دو سال توقیف و مدیر مسئول و خبرنگار آن نیز هر کدام به یک سال حبس تعزیزی محکوم شده اند.
 
اخبار تکمیلی مرگ مدیرکل سابق سیاسی و انتخابات استانداری در سانحه تصادف
مدیرکل سابق سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نهمین روز از بهار 93 در یک سانحه دلخراش تصادف در محور دشتروم - یاسوج جان به جان آفرین تسلیم کرد.
 

مرحوم "حسن زاده " در دوران استانداری "سید مسعود حسینی" استاندار کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری این استان را برعهده داشت.
 


مراسم تشییع و تدفین مرحوم حسن زاده فردا دهم فروردین ماه 93 از ساعت 14 عصر از غسالخانه شرف آباد شهر یاسوج به دهستان دشتروم بویراحمد برگزار شد.

 

مرقد مطهر بی بی حکیمه (س) و آبشار یاسوج پر بازدیدترین مکان های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت:در هفته اول سال جاری، مرقد مطهر بی بی حکیمه (س) در شهرستان گچساران و آبشار یاسوج بیشترین جذب مسافران و گردشگر نوروزی را به خود اختصاص داده است.

 

بازدید کنندگان موگرمون از 11 هزار نفر گذشت

بخشدار موگرمون از بازدید 11 هزار نفر از منطقه نمونه گردشگری موگرمون و سایر مناطق این بخش خبرداد.


آتش گرفتن یک دستگاه خودرو سواری در شهرستان چرام

یک دستگاه خودروی سواری به دلیل نقص فنی در شهرستان چرام از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شد.
 
سیزده بدری که خونین شد /مرگ تلخ 6 کهگیلویه وبویراحمدی در یک سانحه تصادف
خودروی نیسان در جاده بهبهان به زیدون در استان خوزستان که 6 سرنشین داشت در نزدیکی روستای سردشت زیدون به علت بارش شدید باران و لغزندگی جاده واژگون شده و متأسفانه در این حادثه خونین 6 تن از اهالی شهرستان بهمئی جان باختند.
 
مجتبی ثابتی
پارلمان اروپا به دنبال ایجاد مصونیت برای قاچاقچیان و کودتاچیان مخملی است

عضو سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه پارلمان اروپا درخواست‌های آمریکا را تمکین می‌کند، گفت: پارلمان اروپا قبل از اینکه در مورد ایران صحبت کند، تکلیف زندان گوانتانامو را مشخص کند.


اکران«او خوب سنگ می زند» از 16 فروردین در یاسوج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از پخش فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند» اثر تحسین شده کارگردان کهگیلویه و بویراحمدی از 16 فرودین در یاسوج خبر داد.

 

مراسم معنوی حرم تا حرم در یاسوج+تصاویر

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، مراسم معنوی عزاداری و پیاده روی حرم تا حرم در یاسوج برگزار شد.

نجات 10 گردشگر تنگه ماغر از محاصره باد و باران

رئیس اداره هلال احمر شهرستان بهمئی از نجات جان 10 نفر از مسافران در بند باران در تنگه ماغر خبر داد.
 
کریمداد جومردیانی، رئیس اداره هلال احمر شهرستان بهمئی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار  آوای ماغر  گفت: 10 نفر از همشهریانی که در تنگه ماغر مستقر بودند در بند بارش شدید باران و باد گرفتار شدند، پس از دریافت تماسی که ساعت 3 و نیم بامداد با بنده برقرار کردند بلافاصله نیروهای امداد هلال احمر توانستند به موقع در این محل حاضر شوند و همه این افراد را نجات دهند.

 
واژگونی خودروی امداد و یدک در لنده
در پی بارندگی و لغزندگی سطح جاده لنده به روستای دم تنگ خودروی  امداد خودرو در حالی که سواری پرایدی را حمل می کرد بر اثر لغزندگی  و شیب زیاد جاده  واژگون شد.
 
8 کشته و مجروح در تصادف خونبار سرگچینه یاسوج
تصادف / سانحه / سمنان / مزینانی
منوچهر سیاهپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به جزئیات تصادف خونبار در محور یاسوج به بابامیدان اشاره کرد و گفت: در این حادثه سه نفر کشته و پنج نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی گفت: در این حادثه که در کیلومتر 30 محور یاسوج به بابامیدان در محدوده منطقه سرگچینه اتفاق افتاد دو خودروی سواری پژو 405 و سمند با یکدیگر برخورد کردند که دلیل اصلی حادثه انحراف به چپ خودروی سواری پژو بوده است.

 

به دلیل معضلات فرهنگی شاید به کمیسیون فرهنگی بروم


خبرگزاری فارس: به دلیل معضلات فرهنگی شاید به کمیسیون فرهنگی بروم

عضو کمیسیون کشاورزی و آب و خاک مجلس در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: با این وضعیت فرهنگی که در چند ماهه اخیر در کشور می‌بینیم و تذکراتی که رهبری می‌دهند شاید برای عضویت به کمیسیون فرهنگی بروم.

 

زلزله شهرستان باشت در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند

خبرگزاری فارس: زلزله شهرستان باشت در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند

 شامگاه سه‌شنبه زلزله‌ای به بزرگی سه ریشتر شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

 


هوای بارانی سیزده بدر؛ کهگیلویه و بویراحمدی ها را خانه نشین کرد

هواشناسی استان برای روز 13 فروردین یا همان سیزده بدر هم یک روز بارانی پیش بینی کرده بود که این پیش بینی درست از آب درآمد و با ابری شدن هوا و بارش باران، مردم شهرستان بویراحمد که به علاقه به طبیعت و طبیعت گردی معروف هستند را خانه نشین کرد.

 

پیری جمعیت کشور در آینده خطرناک تر از بیکاری است

فعال فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:مشکل که کشور ما در آینده در بحث پیری جمعیت دارد به مراتب خطرناک تر از بیکاری است.
 
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان پربارش ترین شهر کشور را به خود اختصاص داد.
 
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با میزان 147میلیمتر بارندگی به عنوان پر بارش ترین شهر کشور از تاریخ 1 فروردین 93 تا 15 فروردین 93 معرفی شد.
 
اسکان 23هزار و542خانوار در مدارس استان
 
از آغاز سفرهای نوروزی تا 14 فروردین مشخص شد

گچساران دارای بیشترین و لنده کمترین آمار اسکان نوروزی در استان

 
محمود باقری،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با فارس با تاکید بر این‌که شهرستان گچساران بیشترین آمار اسکان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: بر اساس آمار شهرستان لنده کمترین اسکان نوروزی را داشته است.
 
انتهای پیام/گ
 
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی