نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. ارديبهشت 1393 - 9:07
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
میانگین فضای سبز استان کهگیلویه و بویراحمد 7.33 متر مربع است
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین فضای سبز استان کهگیلویه و بویراحمد 7.33 متر مربع است.

به گزارش چهار فصل  به نقل از خبرگزاری فارس از چرام، پژمان نیک‌اقبال ظهر امروز در همایش شهرداران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامگذاری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، اظهار کرد: هر چهار مقوله این شعار زیبا در حوزه شهرداری‌ها دارای تعاریف خاص خود است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال اقتصاد سالی است که شهرداران در بحث مسائل اقتصادی می‌توانند نقش زیادی در شهر خود ایفا کنند، گفت: در بحث فرهنگ شهرداران در بودجه سالانه باید به فرهنگ توجه خاص داشته باشند چرا که فرهنگ زیربنای اقتصاد است که اگر نهادینه شود کارها تسهیل خواهد شد.

وی افزود: فرهنگ مشارکت عمومی در یک شهر، فرهنگ تعامل و همکاری، فرهنگ تامل و تحمل یکدیگر در یک شهر بسیار مفید و تاثیرگذار است.

این مسئول در ادامه با اشاره به بحث بودجه، دغدغه اصلی استاندار کهگیلویه و بویراحمد را در چند اولویت اول استان، بحث عمران شهری دانست و عنوان داشت: از 100 درصد اعتبارات امسال، 49 درصد در دو حوزه و 51 درصد در بقیه‌ حوزه‌ها توزیع خواهد شد.

نیک‌اقبال این دو حوزه را شامل حوزه حمل و نقل و راه و عمران شهری اعلام کرد و متذکر شد: 26 درصد این اعتبارات در فصل مسکن، عمران شهری و روستایی هزینه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون 38 میلیارد و 230 میلیون تومان در این فصل توزیع شده است، اظهار امیدواری کرد که بیشترین اعتبار در عمران شهری به شهرداری‌ها اختصاص داده شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که حدود 80 میلیارد تومان ماده 180 توزیع نشده داریم، خاطرنشان کرد: لیستی را از پروژه‌های مهم هر شهرستان آماده کرده‌ایم و سعی داریم در هر شهرستان و شهر یک تا دو پروژه مهم و شاخص شهری را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به دغدغه حقوق و مزایای شهرداری‌ها و با تاکید بر اینکه شهرداری نهاد خود گردانی است، عنوان داشت: هیچ محلی بابت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری جهت توزیع اعتبار پیش‌بینی نشده است بنابراین شهرداری باید خود درآمدزایی کند.

نیک‌اقبال در ادامه یکی از شاخص‌های برنامه 4 ساله توسعه استان را سرانه فضای سبز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در سال 92 میانگین فضای سبز استان کهگیلویه و بویراحمد 7.33 است، یعنی به ازای هر نفر 7.33 متر مربع فضای سبز داریم.

این مسئول با اشاره به وضعیت نگران کننده موجود در این شاخص به سرانه فضای سبز در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: سرانه فضای سبز در یاسوج 9، دوگنبدان 8، دهدشت 4.7، لیکک 4.3، چرام 6، لنده 3، باشت 4.5، سی‌سخت 35.8، مادوان 15.، سوق 3.2، دیشموک 1.4، قلعه رئیسی 5.، مارگون 36.، گراب 5. و چیتاب 2. است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث الکترونیکی کردن خدمات در شهرداری‌ها میانگین 22 درصد است که در سال 96 باید به 68 درصد برسد، آسفالت معابر را 387 هزار و 653 متر مربع ذکر کرد که تا سال 96 باید به 445 هزار و 750 متر مربع برسد.

وی در پایان بیان کرد: سرانه بودجه ما در حال حاضر به ازای هر نفر 195 هزار تومان است که تا سال 96 باید به 360 هزار تومان به ازای هر نفر برسانیم.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی