نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. خرداد 1393 - 17:59
کارشناس مسائل فرهنگی در یادداشتی از مهمترین آثار مخرب ماهواره بر خانواده و جامعه را بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین، عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر و پسر بیان کرد.

 چهارفصل ، جهان زیر شجاعی فرد در یادداشتی با اشاره به آثار مخرب ماهواره برخانواده و جامعه نوشت:

بحث پیرامون شبکه های ماهواره ای خارج از کشور و آسیب های اجتماعی – فرهنگی آن برای جامعه و راهکارهای مقابله با آن با تأثیرات مخرب آن از مسائل مهم و اساسی مورد نظر اندیشمندان و سیاسیون و به خصوص مجریان نهادهای دولتی است.

ماهواره به عنوان یکی از فراگیر ترین و مؤثرترین وسایل ارتباط جمعی، اثرات کوتاه مدت و دراز مدتی که همیشه دارای اهمیت بوده داشته و با گذشت زمان و تغییرات اساسی در شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و جهان هر روز به این ضرورت افزوده می شود. اگر چه در گذشته تنها چند شبکه ماهواره ای فارسی زبان مانند B.B.C یا صدای آمریکا با جهت گیری و اهداف سیاسی خاصی و هدایت شده از سوی دولت های آمریکا و انگلیس وجود داشت اما در چند سال اخیر شبکه هایی با اهداف کاملاً متفاوت به وجود آمدند و در مدت زمان محدودی مخاطبان بسیاری را در بین مردم و به ویژه کانون های خانوادگی به خود اختصاص داده اند. به طور مثال برخی از شبکه های ذکر شده با پخش فیلم و سریال های شبانه روزی اهداف زیر را دنبال می کنند.

بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین، عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر و پسر، ترویج خانواده های لجام گسیخته وبی سامانف ترویج خیانت زن و شوهر نسبت به همدیگر، رواج خشونت وبی بندباری، از بین بردن حجب و حیا در میان خانواده و جوانان، ترویج مدگرایی و پوشش های نامناسب، رواج تفریحات ناسالم در بین جوانان، ترویج ناهنجاری ها و در مقابل بی اهمیت خواندن ارزش ها و هنجارهای جامعه.

از آن جایی که در جهان امروز به خصوص در غرب استعمارگر از زنان به عنوان متاع و کالا استفاده می شود و آزادی که به زن داده اند نه تنها باعث پیشرفت زن در جامعه نمی شود بلکه با قرار دادن زن در ویترین مغازه ها، باعث فرو ریختن کانون خانواده و اخلاقیات می شوند و برداشت جامعه غربی در عصر مدرنیسم از زن و آزادی آن چیزی نیست مگر این که زن را در دسترس هوسرانان و افراد هرزه قرار می دهد.

تفاوت نگاه غرب با اسلام در نوع آزادی است، در حالی که اسلام از زن به عنوان یک شخصیت بزرگ که همپای مرد می تواند جهان را بسازد و اسلام اعتقاد دارد که زن نه تنها متاع و کالا نیست، بلکه آن قدر شخصیت و منزلت او بالاست که اعتقاد دارد از دامن زن مرد به معراج می رود، به خصوص در بحث حجاب، اسلام نه تنها حجاب را عامل بازدارنده برای زن نمی داند بلکه حجاب و چادر عامل هویت بخشیدن به زن و بدست آوردن مقام و منزلت شخصیت زن است.

حجاب عامل جلوگیری از هوسرانی هوس بازان است، امروزه زنان جامعه اسلامی به خصوص زن ایرانی جایگاه واقعی خود را به دست آورده است و برخورد غرب با مسئله حجاب، نشان از جایگاه و منزلت این مقام است که علی رغم همه ادعاهایی که دارند نمی توانند شاهد حضور زنان مسلمان با حجاب در جامعه خودشان باشند.

حجاب و خانواده در دوران انقلاب اسلامی به اندازه ای دارای ارزش بوده که شهدا در وصیت نامه خود حجاب خواهران را برنده تر از سلاح خود می دانستند.

پیام شهید عیدی فاطمی(از شهدای شهرستان دهدشت): وصیت می کنم که چون خون من برای ملت نیست، بلکه تبلیغ و آنچه از من باقی می ماند پیامی برای ملت است و اما ای خواهرم حجاب تو بهتر از خون سرخ شهیدان ، از اسلام حفاظت می کند و شما خواهران و مادران باید به این مطلب خوب پی ببرید و این پیام من است، خواهرم! حجاب تو از خون شهید بالاتر و پشت دشمن را به زمین می گذارد.

 

منبع:ایل بانو

انتهای پیام/ گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی