نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. تير 1393 - 12:39
اولین جشنواره فرهنگی ورزشی بازیهای بومی_محلی جوانان دیروز در حالی به میزبانی چرام برگزار شد که استقبال خوب مردم از این جشنواره باعث به وجود آمدن شور و هیجان در اجرای مسابقات گردیده بود.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی چرام، اولین جشنواره فرهنگی ورزشی بازیهای بومی_محلی "جوانان دیروز" در حالی دیروز و به میزبانی چرام در باغ چشمه بلقیس این شهرستان برگزار شد که استقبال خوب مردم از این جشنواره باعث به وجود آمدن شور و هیجان خاصی در اجرای مسابقات گردیده بود.

 

این جشنواره همانطور که از نامش هم مشخص بود با دیگر جشنواره ها کمی تفاوت داشت و آن هم به دلیل شرایط سنی شرکت کنندگان آقا و خانم بود به طوری که فقط مردان با سنین بالای 45 سال و بانوان بالای 35 سال مجاز به شرکت در این مسابقات بودند که خود این شرایط باعث جذابیت این مسابقات شده بود.

 

 

در ابتدای برنامه و قبل از شروع رسمی مسابقات، تیم های شرکت کننده در این جشنواره به تمرین آیتم های تعیین شده پرداخته و خود را برای شروع مسابقه آماده می کردند.

 

با حضور غلامرضا جعفری نایب رئیس انجمن جهانی ورزشهای سنتی، مدیرکل ورزش وجوانان کهگیلویه وبویراحمد و سایر میهمانان استانی و شهرستانی مراسم به طور رسمی آغاز شد و پس از قرائت قرآن، تیم های شرکت کننده در جشنواره با معرفی مجری برنامه، از جلوی جایگاه رژه رفته و در محل تعیین شده مستقر می شدند.

در ابتدای برنامه ابراهیم فتاحی پور پشت تریبون رفته و ضمن خیرمقدم به میهمانان و تیم های شرکت کننده در جشنواره، برگزاری مسابقات بومی_محلی را موجب شناساندن فرهنگ منطقه به دیگر نقاط کشور و جهان ، حفظ میراث گذشتگان و نزدیکی دلها به همدیگر دانست .

 

در ادامه این برنامه امام جمعه چرام در نطق کوتاهی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم غرب و ماهواره فرهنگ ما را دستخوش تغییرات کنند،احیاء بازیهای محلی را یکی بهترین راهکارهای جلوگیری و مقابله با این حربه عنوان کرد.

 

پس پایان سخنرانی کوتاه مسئولان، مسابقات در دو رشته تیمی دال پلان(کلکله برد) و طناب کشی آقایان و بانوان شروع شد که با تشویق تماشاگران مسابقات شور و حرارت خاصی به خود گرفته بود.

 

از نکات جالب این جشنواره حضور پرشور خبرگزاری ها،تصویربرداران و عکاسان از نقاط مختلف کشور و استان بود که برای پوشش خبری این جشنواره به چرام آمده بودند.

 

اجرای موسیقی محلی کهگیلویه وبویراحمد، اسب سواری نمایشی، چوب بازی محلی و طناب کشی نمایشی کودکان از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

در پایان این مسابقات به تیم ها و نفرات برتر هر رشته جوایز نفیسی اهداء شد.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی