نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. آذر 1393 - 11:05
سرپرست دانشگاه یاسوج که به گفته رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به صورت غیرقانونی، سرپرست دانشگاه یاسوج مانده و انتصاباتش نیز غیرقانونی است در جدیدترین اقدام خود، معاون فرهنگی این دانشگاه را برکنار کرد.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس ، با بررسی اتفاقات اخیر در دانشگاه یاسوج، موضوع برکناری یوسف نیکروز، معاون فرهنگي این دانشگاه بیشتر روشن می شود.

 

27  مهرماه سال جاری، يوسف نيكروز در نشست خبري با رسانه‌هاي استان شایبه نامگذاری غیرقانونی کتابخانه دانشگاه یاسوج را تأیید کرد.  معاون فرهنگي دانشگاه یاسوج در این نشست گفته بود نامگذاري كتابخانه مركزي دانشگاه در شوراي فرهنگي دانشگاه مطرح نشد و اميدواريم به هر صورت اصلاح شود.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص چرايي نام‌گذاري كتابخانه مركزي دانشگاه به صورت غیرقانونی گفته بود: من با شما هم عقيده هستم كه شوراي فرهنگي دانشگاه بايد در نام‌گذاري‌هاي دانشگاه اظهار نظر كند و هر گونه نامگذاري در دانشگاه چون صبغه فرهنگي دارد،‌ حتما بايد از شوراي فرهنگي دانشگاه مجوز داشته باشد.

 

جرم نیکروز این بود که اسرار هویدا می کرد

پس از این صداقت گفتار معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج بود که یکی از رسانه های حامی سرپرست فعلی دانشگاه یاسوج با انتقاد از گفته های نیکروز، درخبری بی ربط با عنوان «شگرد جالب یک معاون برای تصاحب صندلی رئیس خود در کهگیلویه و بویراحمد!» بدون آن که اشاره ای به اقدام غیرقانونی سرپرست داشنگاه یاسوج درنامگذاری کتابخانه مرکزی این دانشگاه کند، نوشت: کسانی که با تلاش دکتر رمضانی به معاونت دانشگاه رسیدند حالا صندلی معاونت را برای خود کوچک می بیننند و در پی ریاست دانشگاه هستند.

بویرنیوز

پس از این اظهارنظرها، روز گذشته از سوی روابط عمومی دانشگاه یاسوج خبر برکناری نیکروز اعلام شد. مراسم تودیع نیکروز قرار است امروز برگزار شود.

رمضانی سرپرست دانشگاه یاسوج

بهانه رمضانی برای برکناری نیکروز

از قرار معلوم این برکناری به بهانه ادغام معاونت فرهنگی با معاونت دانشجویی در دانشگاه یاسوج صورت گرفته است. این در حالی است که مدیر کل فرهنگی وزارت علوم بارهای بار اعلام کرد که ادغام این دو معاونت،  خواسته این وزارت خانه نیست و هیئت امنای دانشگاه ها اقدام به این کار می کنند.

 

سایت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هم در خصوص این موضوع نوشت: دانشگاه یاسوج در ادامه راه ضد فرهنگی اقدام به حذف معاونت فرهنگی و ادغام آن با معاونت دانشجویی کرد که با توجه به مشغله زیاد معاونت دانشجویی در کارهای مربوط به تغذیه، خوابگاه و … فرصت بسیار کمی باری مدیریت حوزه فرهنگ و انجمن های علمی فراهم می شود که ضربه ای بر پیکره فعالیت های دانشجویی در دانشگاه وارد می شود.

 

این که در سالی که مزین به نام فرهنگ است، مهم ترین معاونت دانشگاه حذف شود، هدفی جز کم رنگ کردن رنگ فرهنگ در دانشگاه متصور نمی شود.

 

البته باید گفت یوسف نیکروز در موارد دیگری نیز به خاطر کارهای خودسرانه سرپرست دانشگاه و دخالت وی در امور فرهنگی، زبان به انتقاد گشود و در چهارچوب برخی از اقدامات غیر قانونی سرپرست دانشگاه قرار نگرفت. این عمل نیکروز بی پاسخ نماند و همزمان با حذف معاونت فرهنگی این استاد دانشگاه نیز از مجموعه معاونت فرهنگی کنار گذاشته شد تا چوب انتقادش را خورده باشد.

 

سرپرستی و انتصابات رمضانی در دانشگاه یاسوج غیرقانونی است

سرپرستی ۳ دانشگاه‌ غیرقانونی است

این در حالی است که به گفته غفوری فرد، رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، سرپرستی شاپور رمضانی به دلیل عدم کسب رأی اعتماد در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ریاست دانشگاه یاسوج، خلاف قانون بوده و وی حق هر گونه انتصاب را ندارد.

 

حسن غفوری‌فرد، رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حضور سرپرست در دانشگاه بیش از 6 ماه خلاف قانون است، اظهار داشت: بعضی از سرپرستان نیز در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی صلاحیت مطرح شدند، اما رای نیاورند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

 

وی با اشاره به برخی از سرپرستان دانشگاه‌های دیگر که وضعیت مشابه دانشگاه خوارزمی را دارند، گفت: دانشگاه یاسوج و اصفهان نیز سرپرستان آنها در شورا رای نیاورده و به آنها گفته شده است، اما همچنان در دانشگاه هستند و این در حالی است که هم بودن این افراد در دانشگاه خلاف قانون است و هم کارهایی که در این خصوص انجام می‌دهند.

 

دانشگاه یاسوج در انتظار تصمیم سریع وزیر جدید

حالا که نمایندگان مجلس با رأی بالای خود تکلیف وزیر علوم را نیز مشخص کردند انتظار می رود وزیر جدید نسبت به تعیین تکلیف این سرپرستان غیرقانونی اقدام کند.

البته پس از عدم کسب رأی رمضانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محافل سیاسی و دانشگاهی، چند نفربه عنوان گزینه های جدید برای مدیریت جدید دانشگاه یاسوج مطرح شدند که به دلیل مشخص نبودن تکلیف وزیر علوم این موضوع خیلی جدی دنبال نشد. به نظر می رسد با استقرار وزیر جدید علوم به زودی شاهد رایزنی ها برای معرفی گزینه جدید برای مدیریت دانشگاه یاسوج باشیم.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی