نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. بهمن 1395 - 9:16
سخنگوی انجمن اهل قلم استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی درگذشت زنده یاد نورالله سلامی یکی از نخستین معلمان فرهیخته استان را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل ، پیام تسلیت سیده خدیجه توفیقیان سخنگوی انجمن اهل قلم کهگیلویه و بویراحمد که نسخه ای از آن در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفت به شرح زیر است:

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الکرام

خانواده محترم سلامی 
خبر درگذشت معلمی مهربان و با اخلاق موجب تاثر همگان شد 
بی شک فلسفه مرگ و حیات مقوله ای است که پرسشگران در حوزه های مختلف به آن می پردازند و پاسخ های متفاوت ولی نزدیک به هم را دسته بندی می کنند از نظر عرفا مرگ را می توان تولدی دیگر تعبیر کرد،تولدی که اگر اگاهانه باشد.
با لذت و پایکوبی دل، به استقبالش میرویم .
همانطور که مولانا در اشعارش بدین گونه آوردند و حرکت انسان از مرحله جماد و نبات را تشریح و در سیر تحولات انسان کامل به زیبایی ترسیم نموده اند ما هم بر این باوریم که حیات پس از مرگ یعنی وصف عرفی مرگ، این بیان مولای متقیان، در اوج زیبائی است که می فرمایند:
 
«ان الموت لزائر غیر محبوب و واتر غیر مطلوب وقرن غیر مغلوب .» 
 
«مرگ مهمانی است ناخوشایند! که ناخواسته از یار و دیارمان جدا می کند . حریفی که کسی هماوردش نیست .»
.ویا 
حجاب چهره جان می شود غبار تنم
 
خوشا دمی که از آن چهره پرده برفکنم
 
چگونه طوف کنم در فضای عالم قدس
 
که در سراچه ترکیب تخته بند تنم 
 
اگر مرگ محمل انتقال از دنیای متغیر و فانی به جهان ثابت و باقی است، پس چرا بی صبرانه در انتظارش نباشیم.
 
ما این دنیا را وقتی دوست می داشتیم که از دنیای برتر و بهتری خبر نداشتیم.
انسان به مرگ یک حالت بسیار شگفت انگیز و اعجاز گونه است برای این که هر انسانی چنان که گذشت به زندگی علاقمند است و اگر کسی سودای مرگ در سر بپروراند حتما به مقامی رسیده که دیگران نرسیده اند و چیزهایی دریافته که دیگران در نیافته اند . در قرآن کریم آرزوی مرگ نشان عشق انسان به خدا است. 
انسان با مرگ اندیشی به حیات جاودانه پس از مرگ پی می برد و می داند که حیات با اوصاف و شرایط خوشبختی و بدبختی پس از مرگ نیز ادامه دارد. نه تنها زندگی پس از مرگ همراه با خوشبختی یا بدبختی ادامه می یابد بلکه جاودانه هم می باشد و لذا باید بیشتر از حیات دنیوی مورد توجه قرار گیرد.
با همه  احوالات و تفاسیر که از زیبایی مرگ شده ولی فراق و جدایی عزیزان سخت و طاقت فرسا است.
برخود لازم میدانیم از جانب اصحاب قلم و اندیشه به ویژه انجمن اهل قلم استان کهگیلویه و بویراحمد فقدان معلم اخلاق و مهربانی که سالها عمر گرانبهاشان را در راه رسالت بزرگ تعلیم و تربیت سپری کردند را به خانواده محترم سلامی،انجمن قلم و دوستداران آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم ،علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت نماییم.
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی