نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. شهريور 1392 - 22:44
تکرار سناریوهای ناقص همیشگی است که در برابر سازمان ملل رخ می دهد و عده ای در قامت مخالف جمع شده از نقاط مختلف همراه با وعده های مخالف می آیند تا آمده باشند.

به گزارش چهارفصل، اگر هم شرایطی محیا شد چند شعاری بدهند و انزجاری را اعلام کنند؛این فیلم کوتاه حاشیه ای از حضور همواره موثر سران کشورمان درنیویورک (مقر سازمان ملل) بوده است و چه بسا که بسیاری از رسانه ها بجای انعکاس فیلم اکران شده اصلی از خلق حماسه سیاسی تا حضور رییس جمهور جدید در صحن سازمان ملل، ترجیحشان بر همین فیلم حاشیه ای چند ثانیه ای باشد که معلوم نیست بازیگران آن عمدتا از چه ملیتی تشکیل شده اند.

حتی در صورتی که همه  ۱۰ تا ۲۰ نفر معترضی جلوی سازمان ملل را ایرانی الاصل بدانیم عجیب است که برای اولین بار عده ای این چنین پایین برای بزرگترین خبرگزاری ها تبدیل به ارزش شده و خبر آن را انعکاس دهند.

انگار ناگهان اصول و فروع جای یکدیگر را عوض می کنند و همه این اتفاقات در گوشه ای می افتد که بازار سیاست است و اکران اصلی در داخل سالن سازمان ملل خواهد بود؛آنجا که رییس جمهور جدید از شعار اعتدال و تدبیر سخنرانی خود را آغاز خواهد کرد و به عنوانه یک دیپلمات قهار مواضع دولت و ملت ایران را به گوش سران جهان خواهد رساند.

ناامنی احتمالی در خیابان های نیویورک در زمان حضور هیئت ایرانی قطعی به نظر می رسد.اما قطعی تر از آن بی اهمیت بودن آراء و نظرات این چند ده نفر احتمالی است که به نام ایران و ایرانی ادای دیگری درآورده و لباس دیگری بر تن می کنند.

هر چیز را هم که بخواهیم انکار کنیم سلامت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر هیچ گاه نمی تواند زیر سوال برود لذا دولتی برخواسته از دموکراسی واقعی در سازمان ملل حضور یافته و مواضع ملتی را که حماسه سیاسی خلق کردند به گوش جهانیان خواهد رسید.

کاش آن ۲۰۰ نفر بیرونی نیز کمی گوش هایشان را تیز کنند و سکوت پیشه کنند و حرف ها را بشنوند؛شاید گشایشی برایشان بود.

مهدی محمدی – کارشناس روزنامه نگاری و سیاست خارجه

منبع:دانا

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی