نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. مهر 1392 - 22:10
هولوکاست افسانه نیست، یک جنایت است این جمله سرآغاز یک فصل جدید در روند دیپلماسی خارجی دولت تدبیر و امید شد.جمله ای که دقیقا خلاف آنچه دولت قبل عنوان میکرد بیان شد.

به گزارش چهارفصل،ابراهیم بهرامی طی یادداشتی چنین نوشت:

 

"هولوکاست افسانه نیست، یک جنایت است" (1) این جمله سرآغاز یک فصل جدید در روند دیپلماسی خارجی دولت تدبیر و امید شد.

جمله ای که دقیقا خلاف آنچه دولت قبل عنوان میکرد ، بیان شد.

 

اما افسانه نبودن هولوکاست و بیان آن به ظرافتی اینگونه شاید در آینده ای نزدیک به " پشت پا زدن به دیپلماسی داخلی دولت یازدهم " تعبیر شود.


همگان و حتی سران رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز می دانند که مردم ایران خواهان آن هستند که در سیاست خارجی یک نفر خط مشی را ترسیم کند و بقیه بر طبق آن خط مشی حرکت کنند.

این خواسته مردم که سی و پنج سال است در هر راهپیمایی و گردهمایی بر آن تاکید می شود و هر هفته در نماز جمعه آن را فریاد می زنند نتیجه اش پیشرفت اینگونه با سرعت علم و فناوری ایران اسلامی است تا جایی که ایران امروز در جهان بعنوان یک کشور مستقل و نیمه پیشرفته به حساب می آید.

شعار "خامنه ای رهبر" شعاریست که مردم بوسیله آن دولتمردان و سیاستمداران ایران اسلامی را به پیروی از این شخصیت فرزانه دعوت می کنند.

این شعار را هر روز می توانیم و می توانید و می توانند در بین نمازگزاران هزاران مسجد در کشور بشنویم.

اما آن هنگام که در سخنان ظریف وزیر امورخارجه دولت تدبیر و امید شنیده می شود که : "هولوکاست یک افسانه نیست، یک جنایت است" (2) نا خود آگاه جمله پیشین او در توییتر را بیاد می آوریم که در پاسخ به دختر یکی از نمایندگان سنای آمریکا گفته بود: " آن مرد که تصور می شود گفته است هولوکاست وجود ندارد دیگر رفته است" (3) و حال آنکه او هنوز هست و مردم هر روز بعد از ادای فریضه جماعت برای سلامتی و اقتدار و عزتش است دعا می کنند و می گویند: الله اکبر ، خامنه ای رهبر"

گویا در این میان یک اشتباه شناختی رخ داده؛ اگر تصور اینست که رئیس دولت دهم هولوکاست را افسانه خوانده باید گفت که اینگونه نیست، احمدی نژاد فقط پرسش هایی را در خصوص هولوکاست مطرح کرد و حال آنکه رهبر انقلاب بودند که هولوکاست را "یک افسانه ، یک قضیه مجهول الحال و یک ‌حادثه پنداری تاریخی" خواندند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای خبرگان رهبری در سال ۱۳۹۰ می فرمایند: "« در یک کشورى کسى به افسانه‌ى هولوکاست اعتراض میکند، میگوید من قبول ندارم؛ او را زندان مى‌اندازند، محکومش میکنند که چرا یک حادثه‌ى پندارىِ تاریخى را انکار میکنى! حالا گیرم پندارى هم نباشد - واقعى باشد - خیلى خوب، انکار یک حادثه‌ى واقعىِ تاریخى مگر جرم است؟ اگر براى کسى روشن نشد، ثابت نشد و او انکار کرد یا حتّى در آن تردید کرد، او را بیندازند زندان! الان در کشورهاى مدعى تمدن در اروپا قضیه این است: اگر کسى اعتراض کند، تردید کند، قبول نداشته باشد، دادگاه‌ها محکومش میکنند»(4)

این سخنان و همچنین دیگر سخن رهبر انقلاب در جمع دانش آموختگان دانشکده های افسری در سال ۱۳۹۱ که فرمودند:

"امروز در بسیارى از کشورهاى غربى کسى جرأت ندارد که واقعه‌ى مجهول‌الحال هولوکاست را زیر سؤال ببرد. آن طورى که اطّلاع دادند به ما، در آمریکا اگر کسانى با تکیه به مبانى روانشناسى و جامعه‌شناسى بخواهند بر علیه همجنس‌بازى چیزى بنویسند و منتشر کنند، قادر نخواهند بود، جلویشان گرفته میشود! اینها چطور ملتزم به آزادى بیانند؟»(5)

ای اما در حالی است که جناب ظریف در گفتگو با برنامه «این هفته» شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی در آمریکا، به صراحت اعلام میکند که :

" اگر {هولوکاست}"افسانه" خوانده شده، به خاطر ترجمه بد و خارج از "کانتکست" بوده است...او [آیت الله خامنه‌ای] در باره واکنش به یک نفر که یک واقعه تاریخی را شرح می‌داده و نیاز به تحقیق داشته و گفته که چرا بعضی‌ها ناراحت هستند که تحقیقاتی در این باره انجام شود؟ مشکل این است که وقتی چیزی را از فارسی به انگلیسی ترجمه می‌کنید، چیزی از دست برود، مانند فیلم "Lost in Translation"، که چیزی در ترجمه از دست می‌رود. این چند بار اتفاق افتاده است. نکته اینجاست که ما کشتار انسان‌های بی‌گناه را محکوم می‌کنیم، چه در آلمان نازی اتفاق افتاده باشد و چه در فلسطین اتفاق بیافتد.»(6)

اما جملات بالا نشان می دهد که مقام معظم رهبری نه یک مرتبه که به دفعات هولوکاست را "قضیه ای مجهول الحال و افسانه" خوانده اند.

البته این نکته که آقای ظریف یک سیاستمدار کار کشته و یک انسان "زبل" در سیاست بین الملل است بر هیچ کس پوشیده نیست اما آیا مدرس بدین جهت به زندان نرفت که "سیاستش عین دیانتش بود"؟

آیا الگوی سیاست و حکومتداری ما ایرانیان امیرالمومنین امام علی علیه السلام نیست؟

آیا امام علی علیه السلام نفرمود که :

وَ اللهِ ما مُعاوِیةُ بِأَدْهى مِنّى وَلکِنَّهُ یغْدِرُ وَ یفْجُرُ وَ لَو لا کَراهِیةُ الْغَدْرِ لَکُنْتُ مِنْ أدْهَى النَّاسِ

" به خدا سوگند معاویه از من سیاستمدارتر نیست، ولى او نیرنگ مى زند و مرتکب گناه مى شود، اگر نیرنگ و پیمان شکنى ناپسند و ناشایسته نبود من از سیاستمدار ترین مردم بودم ."(7)

آیا امام علی نفرمود:

" من به خوبى از تمام ریزه کاریهاى سیاست مخرّب باخبرم، و راههاى پیروزى بر دشمن را دقیقاً مى دانم و توانایى به کار بستن آنها را دارم، ولى مى دانم که حفظ ارزشها هرگز اجازه بسیارى از این چاره جویى هاى سیاسى را که از اصول شیطانى سرچشمه مى گیرد نمى دهد! من چشم به اوامر و نواهى الهى دوخته ام، هر جا به من اجازه پیشروى بدهد مى روم، و هر جا مانع شود، باز مى ایستم."(8)

قطعا اگر سیاست با مدل سیاست غربی مد نظر بود آقای ظریف استادی بلامنازع بودند چه آنکه لبخند زیبا و ریش پرفسوری و تواضع توام با اقتدار این مرد می توانست نماد بارزی از دست آهنین و دستکش مخملین را به منصه ظهور بگذارد،

اما

بهترین مشی در سیاست ما را شاید پیر کشاورز به ظاهر کم سواد جنوب شهر تهران به زیباترین بیان عنوان می کند:

" برنده ترین تیغ در سیاست ،‌صداقت است" (حاج اسماعیل دولابی)

حال آنکه روزی چرچیل از گورستانی عبور میکرد که بر روی قبری نوشته بودن : آرامگاه سیاستمداری بزرگ و مردی راستگو .

که چرچیل به طنز میگوید " آیا دو نفر در این قبر دفن شده اند؟" ( چرچیل سیاست غرب را با را ستگویی در تضاد می داند.)

آقای ظریف قطعا می دانند که نقاب زیباروی آمریکا در سازمان ملل را گرگی پیر و پشمالو در پس پرده است و منتظر است تا شکار را به گوشه ای بکشند و همچنان که با او دست می دهد گوشت تنش را بدرد!

رهبر انقلاب و همه مردم ایران و همه مردم فلسطین و همه مردم آزادیخواه جهان و همینطور شما می دانید که "هولوکاست" یک بهانه است برای دست اندازی بیشتر به خانه های فلسطینیان.

آقای ظریف قطعا می دانند که سیاست ایران نه جنگ طلبانه بوده که کسی بخواهد تعدیلش کند و نه تجاوزکارانه بوده که کسی بخواهد چهره اش را پاک کند.

ایران همواره خواهان استقلال و آزادی واقعی در همه عرصه ها بوده و هست و تا هنگامیکه رهبری مدبر و زیرکانه مقام معظم رهبری بر آن استوار است مشی ایران و ایرانیان بر محور آزادیخواهی است چه آنکه ریشه آزادیخواهی در انقلاب نشات گرفته از آزادیخواهی در کربلاست.

این وجیزه بر آن است تا مشی اعتدال را از حرکت به سمت انحراف پرهیز دهد و هشداری باشد بر آنکه مردم ایران همواره اقتدار و عزت را بر تواضع در برابر مستکبر ارجح می دانند و تا پای جان عزتشان را حفظ خواهند کرد که دفاع مقدس شاهدی است بر این مدعا.

منبع:دانا

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا