نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. مهر 1392 - 0:37

 چهارفصل،در آستانه عید بزرگ غدیر خم و دهه ولایت قرار گرفته ایم . در اهمیت جایگاه رفیع ولایت همین بس که خداوند در ابلاغ وحی به پیامبر اکرم (ص) ، اعلام رسمی ولایت و انتصاب مقام امامت و ولایت امام علی (ع) را اکمال دین و اتمام نعمت و عدم ابلاغ و اعلام این مهم را به مثابه عدم انجام رسالت پیامبری می داند.

هنگامی که پیامبر (ص) در اطاعت امر الهی ، کامل ترین انسان بعد از خود را به عنوان جانشین مشخص نمود ، در تأیید و تکمیل انجام رسالت پیامبر  اکرم (ص) آیه زیر نازل شد:

«الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا .»

شأن و جایگاه ولایت و امامت یک جایگاه عادی نیست که هر فردی بتواند در این جایگاه قرار گیرد. بحث امامت و ولایت در استمرار رسالت جهانی پیامبر اکرم (ص) به عنوان نگهدارنده دین و استمرار بخش فرامین الهی در بین مردم است.

اگر مسلمین صدر اسلام به ولایت پذیری خویش ادامه می دادند و در دام ولایت گریزان و منفعت طلبان و دنیا خواهان و امتیاز طلبان قرار نمی گرفتند ، به طور قطع اوضاع جهان اسلام و مسلمین در شرائط ایده آل و مطلوبی قرار می گرفت. در آن صورت اسلام دچار تفرق و اختلاف نمی شد.

اما متأسفانه بدلیل سرپیچی از امر ولایت و رهبری و بی توجهی به اصل امامت و ولایت این جایگاه مقدس به خلافت و سلطنت تنزل یافت و شاهد افت عظمت و قدرت مدیریت الهی در جامعه در مقاطع حساس پس از رحلت پیامبر اسلام شدیم و به جای اینکه خلعت امامت و ولایت به قامت اهلش پوشیده شود در میان امواج شایعات و تبلیغات سوء آن روز و بی بصیرتی تازه مسلمانان امتیاز طلب، ردای ولایت و امامت با انحراف به قامت کسانی پوشیده شد که در قد و قواره این خلعت الهی نبودند.

تاریخ گذشته اسلام شاهد است که چه فجایع جانکاهی رخ داد و چگونه فرزندان و جگر گوشه های پیامبر رحمت به قربانگاه بی عدالتی و دنیا خواهی مسلمانانی رفتند که زرق و برق دروغین دنیا و خلفای ناصالح آن ها را کور و کر کرده بود به گونه ای که قادر به شنیدن کلام حق نبودند.

حادثه عاشورا و جنایات بعدی آن و جلوگیری از عرض اندام پیشوایان واقعی و الهی در مناصب امامت و رهبری از تأثیرات این اندیشه نادرست بود.

انحراف و اجحاف به آل رسول الله حاصل مرعوب شدن مسلمانان سست ایمانی بود که بدلیل غرق شدن در مطامع دنیا طلبی، قدرت تشخیص حق از باطل را نداشتند و آنچه نباید می شد، شد.

امروزه ولایت فقیه به عنوان رکن رکین نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجه تمایز نظام اسلامی با دیگر حکومت های جهانی است . این مهم در استمرار همان ولایت رسول الله و امامان معصوم (ع)است.

 بنا به فرموده مقام معظم رهبری: «ولایت فقیه جزء مسلمات فقه شیعه است و اینکه حالا بعضی نیمه سوادها می گویند امام « ولایت فقیه » را ابتکار کرد و دیگر علما آن را قبول نداشتند ناشی از بی اطلاعی است، کسی که با کلمات فقها آشناست می داند که مسئله ولایت فقیه جزء چیزهای واضح و روشن در فقه شیعه است.» (خطبه نماز جمعه 78/3/15)

ولایت فقیه استمرار ولایت غدیر در عصر غیبت است که در عصر غیبت از سوی امام معصوم (عج) به فقهای جامع الشرایط واگذار شده است.

بر کسی پوشیده نیست نعمت ولایت و رهبری، در جهان کنونی که اوج فتنه و توطئه است، در عرصه مدیریت چنان شکوفاست که امن ترین و آرام ترین کشور جهان، ایران اسلامی است.

نعمت عظیم امنیت پایدار مرهون وجود رهبر دینی و الهی است که هم از علم و تدبیر و هم از ملکه عدالت برخوردار است. این گونه رهبری در عصری که اوج انحراف و انحطاط خیلی از رهبران جهان است، نعمتی الهی است که می بایست قدر دان آن باشیم و قدردانی نیز به شعار نیست که در عمل باید پاینده بود.

اگر امروزه دنیای استکبار در مقابل منطق دندان شکنان جمهوری اسلامی به انفعال افتاده و برای مقابله با این منطق الهی و انسانی به تب و تاب افتاده به برکت نعمت ولایت و رهبری سلاله ای از سلسله امامت و ولایت است.

آنچه امروز ما را به سر منزل مقصود می رساند ارشادات و خط مشی هایی است که رهبری معظم ترسیم می کنند.

 وظیفه ما این است در این ایام میمون و مبارک « دهه ولایت و رهبری » هر چه بیشتر به بررسی ابعاد دستاوردهای نعمت ولایت و رهبری پرداخته و بدانیم که ولایت سرباز می خواهد، چرا که اگر در گذشته معاویه ها و یزیدها در مقابل حق مسلم امام معصوم (ع) ایستادند و نگذاشتند مردم طعم حاکمیت دینی و الهی امامت را بچشند، امروزه هم معاندین و مستکبران درصددند که نگذارند مردم جهان از شمیم فرح بخش رهبری دینی بهره مند شوند.

اکنون شاهدیم که تضعیف جایگاه رهبری و ولایت در صدر برنامه های معاندین داخلی و خارجی و مسلمان نماهایی است که تا دیروز برای حفظ موقعیت دنیوی به توصیف و تمجید آن می پرداختند.

آنها همان زیاده خواهان و منفعت طلبانی هستند که شجره طیبه ولایت و رهبری را ستون محکم مقاومت در برابر فزون خواهی و برتری طلبی خویش می دانند.

دستاورد های ولایت و رهبری

1 – امامت و ولایت عامل اتحاد و همدلی:

بی شک مهم ترین مؤلفه یک جامعه رو به پیشرفت و آرام وجود وحدت و همدلی و همراهی است که امروزه در نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت دین مبین اسلام و نعمت رهبری و ولایت این اتحاد و همدلی ساری و جاری است و شاهدیم که در اطراف ما چگونه ملت ها در آتش تفرقه به جان هم افتاده اند و هر روز بی گناهان فراوانی در آتش خون می غلطند.

2 – امنیت و آرامش:

یکی از نعمتهایی که مجهول است و وقتی به خطر می افتد ارزش و عظمت آن روشن می شود ، نعمت امنیت است . امروزه وجود نعمت ولایت و رهبری در قالب « ولی فقیه » باعث اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران شده است به گونه ای که دیگر کشور های جهان غبطه امنیت پایدار نظام اسلامی ایران را می خورند و این مهم در لوای رهبری و مدیریت مدبرانه و زیرکانه رهبری معظم انقلاب و در قیاس با انقلاب های اطراف ما به وضوح دیده شده است 3 – اقتدار و عزت در برابر دشمنان:

در کوران ترفندها و توطئه ها و دستاوردهای اتاق های فکر و استراتژیست های مجرب غرب که با تفکرات شیطانی در صدد به زیر سؤال بردن اقتدار و عظمت و شوکت نظام اسلامی ایران هستند این رهبری است که با هوشیاری و تیزبینی ، همه کیدها و نقشه ها را با دم مسیحایی خویش نقش برآب می کند و آنچه آنها یافته اند با تدبیر الهی خویش پودر می کند که برای ایران اسلامی ، عظمت و شکوه و اقتدار و برای دشمنان خواری و زبونی در پی دارد.

4 – خلاصه کلام آنکه به پاس قدرشناسی از نعمت های الهی و گرفتار نشدن به عذاب او و عبرت آموزی از تاریخ شایسته است که همه قدردان نعمت رهبری باشیم و نجواها و نواهای شیطانی خارجی و داخلی را با هوشیاری و ولایتمداری واقعی در نطفه خفه کنیم و بدانیم که امروزه عامل عظمت و شکوه ما علاوه بر سابقه تاریخی و فرهنگی ، وجود رهبر دینی آگاه و مدیر و مدبر است.

پس بیاییم غدیری باشیم و از ولایت و امامت زمان خویش در قبال هجمه دشمنان جانانه دفاع کنیم چرا که امروزه بیش از هر زمان دیگر ولایت سرباز می خواهد . اندیشمندان و اهالی علم و فرهنگ هرکدام می توانند یک چریک مطبوعاتی در این راستا باشند و ظلم است به خود ، جامعه و آینده که فریب دغل بازی دغل بازان و معاویه صفتان زمان را بخوریم. بدانیم راه اسلام و کفر از هم جداست و این تقابل تا تحقق حکومت جهانی امام عصر (عج) استمرار دارد.

زریر حجتی- مدیرخانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی