نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آبان 1392 - 9:23

 چهارفصل، زریر حجتی: ماهیت نظام جمهوری اسلامی و دولتمردان آن به هیچ وجه قابل قیاس با نظام های دیگر نیست و به تعبیر زیبای امام «انگیزه الهی» خمیرمایه اصلی آن بوده و خواهد بود.گفته اند در مثال مناقشه نیست.اما شاید بتوان گفت که حکایت آشفته بازار سیاست رجال سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد از یک جهت بی شباهت به « افسانه جومونگ » نیست.

در این سریال و در منازعات سیاسی دامنه دار امپراطوری  « هان » و« بویو » علیرغم خصومت های ریشه دار این دو کشور شاهد بودیم که «عالیجناب تسو » به منظور نیل به اهداف سیاسی که همانا رسیدن به تاج و تخت قدرت و ناکام نمودن رقیب خود « جومونگ » بود تن به ذلتی می دهد و سر بریده ژنرال هموسو شخصیت کاریزماتیک گروه دامول را تقدیم دشمن میکند تا بتواند وی را در عرصه به اصطلاح دیپلماتیک سیاسی و همچنین نبرد میدانی با خود همراه نماید.

تسو در گام دوم از عقب نشینی خویش به ازدواج با دختر امپراطوری هان نیز تن می دهد و بدین گونه یکی پس از دیگری از اصول و اعتقادات و آرمان های خویش عدول می نماید تا در فرآیند این استراتژی بر حوزه حکمرانی سیطره پیدا کند که شرح آن در این مبحث نمی گنجد.

شخصیت حقیقی و حقوقی نماینده محترم بویراحمد و دنا برای ما قابل احترام است و اگر حتی نپذیرد که نماینده مخالفین نیز هست،من بازنشسته و دیگر اقشار جامعه نیز موفقیت وی را موفقیت خود می دانیم؛زیرا سرنوشت مردم استان ما به تدبیر و توانمندی وی گره خورده است ولی شبهات و رویدادهای تلخ این روزها مردم را رنجور کرده است.

به توانمندی دکتر تاج گردون و پایداری حجت الاسلام بزرگواری بر عقاید خویش نیز درود می فرستیم و در قیاس آقای تاج گردون با دو نماینده دیگر و سخنرانی های حاشیه ساز آنها در مراسمات تودیع و معارفه به یک نکته معنادار اشاره می کنم:« من آنم که رستم بود پهلوان».

در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان و با هجمه شدید آقای زارعی نماینده محترم به مدیر کل سابق و طرح عبارت کنایه دار« با پند و موعظه،مشکلات جامعه حل نمی شود!» جدای از سوت و کف حامیان که به نظر می رسد مناسب ایام عزای حسینی نبود،تعبیر ایشان از موضوع پند و موعظه جای بحث دارد.

بدون تردید جایگاه پند و موعظه در جامعه اسلامی بر هیچکسی پوشیده نیست و خداوند قرآن کریم را عین”موعظه” خوانده و در کتاب مقدسش به صراحت فرموده است:”هدی و موعظه للمتقین”  این کتاب سراسر پند و موعظه است.

پس چگونه شما در جایگاه نماینده بویراحمد و دنا اثرات موعظه را نادیده می گیرید و موعظه را خنثی قلمداد می کنید!

مگر مأموریت و رسالت مشترک همه انبیاء عظام و اولیاء الهی موعظه به قصد هدایت انسانها و نجات از گمراهی و سرگشتگی نبوده است؟ همچنین هویدای این موضوع سخنرانی های شخص جنابعالی است که در مناسبت های مختلف در جایگاه نمایندگی،مدیران و مخاطبین را در راستای خدمت موعظه می کنید.

در ایام محرم منزل آن جناب به همین منظور سیه پوش شد و مرکز سخنرانی وعاظ قم گردید.البته نگارنده معتقد است که مدیریت در کنار پند و موعظه نیاز به قاطعیت و عمل دارد و این مهم بر هیچ عقل سلیمی پوشیده نیست.

و جالب است بدانید این موضوع در مقالات متعدد اینجانب از همان بدو مدیریت جناب آقای طاهری مبنی بر لزوم تغییر ساختار آموزش وپرورش به کرات آمده است.

اما سوال اینجا است آیا براستی مدیر کل محترم سابق این اختیار را داشته تا دست به چینش نیروهایی بزند که با مدیریت وی هماهنگ باشند؟

آیا جز این است که مانع اصلی این امر،اعمال نظر نمایندگان محترم در دوره های مختلف من جمله جنابعالی در حمایت بی قید و شرط از حامیان انتخاباتی خویش بوده که بعضی با وجود گذشت بیش از چندسال از موعد بازنشستگی شان به دلیل چرخش سیاسی کماکان بر اسب مراد مسئولیت خود می تازند.

ما هنوز بر این باوریم که شما در راه ایفای رسالت نمایندگی ارزشهای متعالی اسلام را با هیچ چیزی معاوضه نخواهید کرد و ایدئولوی خود را قربانی استراتژی نخواهید نکرد ولو اینکه سکوی نمایندگی را از دست بدهید.

عصرانتظار ضمن آرزوی توفیق برای آن برادر بزرگوار امیدوار است که شعارهای انتخاباتی نماینده محترم مبنی بر شایسته سالاری،تکریم انسانها و حفظ شعائر اسلامی همچنان در کلام و عمل استمرار داشته باشد.

 انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی