نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. آبان 1392 - 18:29
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بصیر و امین بودن دو شاخصه اصلی و الزامی مشاورین و خادمان فرهنگ کتابخوانی در جهت ارتقاء سطح آن است.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس ، بویرخبر  نوشت، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در دیدار با اعضای کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: ارزش بخشیدن به کتاب به مفهوم خاص، مصداقی از احترام و ارزش گذاشتن به خود انسان است.

وی افزود: کتاب یا دانش است یا اندیشه،یا وحی است یا ارزش و کتاب قرآن گوهری گرانقدر است که برای ما به امانت گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز داشت:حضرت علی(ع) در سخنان گهر بارش می گوید، انسان خودش یک کتاب است که خداوند کتاب زندگانی آن را ترسیم کرده است.

ملک حسینی خاطر نشان کرد: ارزش یک کتاب به منزله ارزشی است که برای هر فرد به بار می آید و هر چه آن کتاب برجسته تر باشد، ارزشمندی آن بیشتر است.

وی گفت: دنیای کتاب دنیای ارزشمندی است که باید از آن در جامعه استفاده خود و کافی شود.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز داشت: خداوند وجود و رشد انسان را بر سه وجه گذاشته که چشم، گوش و قلب اعزای اصلی آن هستند و قسم خوردن خداوند به قلم بازتاب ندای قلبی بوده که در دل و قلب انسان نهفته است.

ملک حسینی تصریح کرد: کسی که می خواهد در خدمت کتاب و کتابخوان باشد ،باید ابتدا خود اهل مطالعه باشد.

وی اذعان داشت: هدف اصلی کتابخوان، ارزشمند شمردن این نعمت و در خدمت آن بودن است.

نماینده استان در مجلس شورای خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود ابراز داشت: تلاش برای سطح فرهنگی و رشد شتابنده علمی و فضای مجازی یکی از اصلی ترین الزامات در خدمت کتابخوانی است .

وی گفت: مسئولین باید به توسعه کتاب و کتابخوانی توجه کافی داشته و آن را یکی از الزامات اصلی در ترویج این نعمت بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: کسی که می خواهد در خدمت کتابخوانی و کتابداری باشد، باید مشاوری امین و بصیر در جهت رشد و ترقی این نهاد بوده و در کارهایش به رشد این نهاد کمک کند.

ملک حسینی ادامه داد: بصیر و امین بودن دو شاخصه اصلی و الزامی در کتابخوانی است که باید آن را مد نظر خود قرار دهیم.

وی اذعان داشت: در کتابخانه باید فضای سکوت و آرامش روحی برقرار باشد، تا خواننده با این فضا سوق بگیرد و مفهوم اصلی کتاب را درک کند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: یک کتابخانه اگر با فضای زیبا و دکوراسیون مجهز همراه با آرامش آغشته شود، می تواند به یادگیری بیشتر خواننده کمک بسزایی کند.

ملک حسینی خاطر نشان کرد: یکی از نکاتی که باید در جامعه به آن توجه شود فرهنگ کتابخوانی است که مسئولان باید با دیدی وسیع آن را بنگرند.

وی در پایان سخنان خود در مورد پرداخت نیم درصد سود شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد به نهاد کتابخانه های استان گفت: مسئولان ما باید بیشتر به فکر سود باشند و از زیان دوری جویند.

 

انتهای پیام/گ

 

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا