نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. آذر 1392 - 10:27
طبیعت کوه گل یا کوه زباله ؟
مرگ خاموش یک منطقه گردشگری
طبیعت کوه گل یا کوه زباله ؟
زباله های به جا مانده از مسافران بهار و تابستان منطقه کوه گل سی سخت چشم‌اندازهای طبیعی این شهر را بیشتر به یک زباله دان تبدیل کرده است تا یک منطقه گردشگری.

به گزارش چهارفصل به نقل از صبح زاگرس، سفیر دنا  نوشت انباشت زباله‌ها و تولید بوی نامطبوع از مواد آلی آن موجب زشتی محیط زیست دنا شده و چشم‌اندازهای طبیعی منطقه کوه گل را به یک زباله دان تبدیل کرده است.

وجود طبیعت منحصر به‌‌ فرد و آب و هوای بسیار روح‌ نواز و دلپذیر در کنار رودخانه های همیشه خروشان کوه گل  موجب آن شده تا گردشگران داخلی و خارجی زیادی در طول ایام سال به این نقطه زیبای کهگیلویه وبویر احمد سفر کنند.

 سرزمین سرسبز و زیبا اما محروم دنا همواره مورد توجه همه کسانی است که در پی آرامش روحی و روانی واقعی در دامان طبیعت هستند و دنا این قابلیت مهم درمانی را در خود دارد.

در این بین منطقه کوه گل همه ساله در فصول بهار و تابستان حال و هوای خاص خود را دارد و با فرا رسیدن فصول گرم سال جمعیت زیادی از گردشگران و مسافران به استان کهگیلویه وبویر احمد و شهر سی سخت سرازیر شده تا غبار خستگی یک سال را از تن خود زدوده و با انرژی بیشتر سال پیش روی خود را آغاز کنند

توجه به محیط زیست و از آن جمله مواد زائد جامد مسئله‌ای است که در سال‌های اخیر مورد توجه خاص سازمان های جهانی قرار گرفته است.

زباله‌های سرگردان در طبیعت سی سخت به ویژه منطقه گردشگری کوه گل زخمی کهنه بر چهره زیبای طبیعت این منطقه گذاشته است و خطری جدی برای محیط زیست این بخش به حساب می‌آید.

زباله‌هایی که بیشتر یا غیرقابل بازیافت هستند و یا برای تجزیه و بازیافت شدن در طبیعت حداقل حدود 100 سال زمان نیاز دارد و این یعنی به صدا درآمدن زنگ خطر زباله‌ها برای طبیعت سرسبز، زیبا و خدادادی کوه گل دنا.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی