نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. دى 1392 - 11:29
اقشار مختلف مردم گچساران شب گذشته را در کنا ر 3 تن از شهید گمنام به عزاداری پرداختند.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب از گچساران، مراسم شبی با شهدای گمنام در شب شهادت علی بن موسی الرضا علیه السلام، با حضور مسئولین شهری،خانواده معظم شهداء،جانبازان،آزادگان،ایثارگران، بسیجیان و دیگر اقشار مختلف مردم در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد.

در این مراسم معنوی که 3 تن از شهدای گمنام دفاع مقدس میهمان مردم گچساران بودند، جهانگیر انصاری ،فرمانده سپاه ناحیه گچساران، شهیدان را سرافرازترین و پاکباخته ترین عاشقان الهی برشمرد واظهار کرد:شهیدان،قهرمانان اقلیم آزادگی و ناموران دیار دلدادگی اند که روزگار اوج پروازی و درخشش آنان هرگز به سر نمی آید.

 فرمانده سپاه گچساران، ادامه داد:شهداء گلبوته هایی هستند که همواره می تراوند و عطر دلاویز عرفان و ایمانشان کران تا کران نظام  اسلامی را صفا می بخشد.

انصاری در ادامه به بیان فضایل و ویژگیهای اخلاقی شهداء، اشاره کرد و تصریح کرد:آفرین بر شهدای عزیزی که به فرمان امام خود لبیک گفتند و بر این لبیک تا لحظه شهادت پایداری کردند.

 وی بیان داشت:از سه شهید گمنام دو شهید در عملیات والفجر 8 و یک شهید در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.

فرمانده سپاه گچساران، افزود:همه این سه شهید گمنام جوان بوده و یکی از آنها 19 ساله و در عملیات خیبر و دو شهید بزرگوار دیگر 22 و 23 سال سن داشتند که  در عملیات والفجر8 به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه حماسه های شورانگیز شهداء هدایت گر بشریت به سوی خوبی هاست، گفت: همه ی ما وظیفه داریم تا در دفاع  از آرمانهای والای امام (ره) و شهدای عزیزمان ثابث قدم و ولایت مدار باشیم.

در ادامه ی این مراسم معنوی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  به نوحه سرایی و مرثیه سرایی پرداختند و حاضران در مراسم با سینه زنی و عزاداری در شب شهادت ثامن الحجج علی بن موسی رضا (ع)  اشک ماتم ریختند.

جوانان در این مراسم معنوی با حضور پرشور خود یاد و خاطره شهدای گمنام و ارزش های اسلامی را گرامی داشتند  وعهد و پیمانی مجدد با شهدای 8 سال دفاع مقدس بستند.

گفتنی ست در این مراسم معنوی حاضرین به قرائت زیارت عاشورا در جوار پیکر مطهر شهدای گمنام پرداختند.

لازم به ذکر است مراسم تشییع پیکر این سه شهید گمنام  صبح پنجشنبه در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) راس ساعت 9 صبح از میدان امام خمینی (ره) به سمت بوستان شهدای گمنام گچساران برگزار می شود.

گزارش:مرادی

 انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی