نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. بهمن 1392 - 8:44
عملیات خاکبرداری پروژه زیرگذر گچساران معابر آسفالته این شهر را به جاده های خاکی تبدیل کرده است.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس ، آفتاب جنوب نوشت ،عملیات خاکبرداری زیرگذر گچساران معابر آسفالته این شهر را به جاده های شوسه  مبدل کرده و نقابی از گردو غبار را به چهره شهر زده است.

از چند سال پیش شهر گچساران شاهد شروع به کار پروژه ای به نام زیر گذر در مرکز این شهر بود، پروژه ای که قبل از آنکه امنیت و رفاه ترافیکی به بار بیاورد تا به حال هر چه بوده سلب آسایش و خلل در تردد شهری برای خودروها و عابرین بوده است.

در سالها و ماههای قبل این اثرات نامطلوب ،مربوط به حول و حواشی خود زیرگذر بوداما چند روزی ست که اثرات این پروژه به اکثر خیابانها و شبکه گذر شهری گچساران هم سرازیر شده و همه شهروندان نظاره گر این واقعیت هستند که چطور معابر آسفالته شهر به جاده­های خاکی مبدل شده است.

در حال حاضر عملیات خاکبرداری زیر گذر در حال انجام است و 53دستگاه کمپرسی برای حمل خاک و قریب به 10 دستگاه خودروی سنگین مثل لودر،بولدوزر و بیل مکانیکی در این پروژه مشغول بکارشده اند.

این در حالیست که عبور کمپرسی های حمل خاک از معابر و شریانهای اصلی شهر صورت می گیرد و در جریان انتقال به مراکز تعیین شده بیرون از شهر، گل و لای بسیاری از اتاق بار کمپرسی ها به روی آسفالت خیابانها ریخته است.

 

 این چند روزشاهد لایه های ضخیم گل در اکثر خیابانهای شهر گچساران هستیم به صورتی که بعضی از خیابانها فرقی با جادهای خاکی قدیمی نمی کنند این لایه های گل بعضا هم از حد گذشته و به صورت برآمدگی درآمده که تردد را ناامن کرده و  شرایط نامطلوبی را برای رانندگان و عابرین فراهم ساخته است.

گفتنی ست عبور خودروها از روی گل های چسبیده به کف خیابانها، گردو غبار زیادی را به هوا پراکنده ساخته ، به طوریکه آسمان آبی  شهر را غبار آلود نموده است.

هر خیابان شهری به عنوان ساختار اصلی جریان زندگی جمعی باید همواره سرزندگی خود را حفظ نمایدو خیابان باید با ایجاد فضایی خاطره انگیز و ایمن برای شهروندان، همواره انگیزه های جدی جهت حضور، نظارت و نگهداری را برای آنها به وجود آورد.

باید این واقعیت را پذیرفت که خیابانها رودخانه­ های جاری حیات شهر هستند و این رودخانه ها را نباید گل آلود کرد.

حال باید منتظر رحمت الهی باشیم تا ببینیم این راه شوسه و خاکی از روی آسفالتهای شهر ما رخت برمی کند یا نه؟

 

خودرویی که بخاطر  چند ساعت پارک در حاشیه ی خیابان اصلی شهر  رنگ گرد و غبار گرفته است.

در این جا هم کارگری زحمت کش و وظیفه شناس در تلاش است تا ذره ای از آسفالت را از زیر خروارها خاک نمایان سازند.

 برخی از کسبه هم با شیلنگ آب به مبارزه با گردو غبار رفته اند.

تعدادی از رانندگان هم اذعان داشتند که در بارندگی اخیر و بدلیل وجود گل و لای ضخیم چسبیده به آسفالت در خیابان اصلی شهر "بلوار ولی عصر" ،باعث شده تا چرخ خودروها به سمت حاشیه های جداول بلوار لیزخورده و بعضا مشکلاتی را برای آنها ایجاد نموده است.

به گزارش آفتاب جنوب:از احداث زیرگذری که قرار بود یک ساله افتتاح شود و مرهمی بر زخمهای توسعه نیافتگی شهر گچساران باشد، سه سال می گذرد و حالا این پروژه خود زخمی بر تن شهری شده که خاکش هم بوی نفت می دهد.

عملیات طرح احداث زیرگذر گچساران با بیش از یک هزار و300متر طول و عرض 20 متر و اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کشوردر دی ماه سال 89 کلنگ زنی شد.

شواهد و قراین حاکی از این دارد که این پروزه در پایان سال 92 به بهره برداری کامل خواهد رسید.

 

در پایان، این حکایت مارا یاد این ضرب المثل می اندازدکه "(شهرما)گل بود به سبزه نیز آراسته شد".

 

ادامه ی تصاویر

 

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی