نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. بهمن 1392 - 9:37
تیم فوتبال شهرداری یاسوج که طی سالهای اخیر از آن به عنوان پدیده ای در لیگ یک فوتبال کشور و جام حذفی نام برده می شد این روزها حال روز خوشی ندارد و پشتش خالی از حمایتهای مسئولان است.

به گزارش چهار فصل به نقل ازخبرنگار مهر، تیم فوتبال شهرداری یاسوج اکنون با 14 امتیاز در انتهای جدول جای گرفته و خطر سقوط به لیگ دو آن را هر لحظه تهدید می کند.

این تیم که در سالهای اخیر با بازیهای درخشان خود در لیگ دسته اول و همچنین جام حذفی نگاهها را در فوتبال کشور به خود معطوف کرده بود، در حالی که در فصل قبل تا هفته‌های پایانی درصدر جدول قرار داشت به یکباره در چند هفته مانده به پایان رقابت‌ها از بالای جدول سقوط کرد و در نهایت در رتبه چهارم ماند.

سقوطی که برخی علت آن را رخنه تیم‌های دیگر در این تیم دانستند و شهرداری یاسوج را اصلی‌ترین قربانی تبانی در لیگ یک عنوان کردند. براین اساس بود که چند تن از بازیکنان و کادر فنی این تیم به این اتهام در کمیته انضباطی محکوم و البته چند ماه بعد تبرئه شدند.

با این حال شهرداری یاسوج برای جبران مافات و با کسب تجربه از حوادث فصل گذشته به دنبال مربی کارکشته‌ای بود که کشتی این تیم را در طوفان حوادث فصل جدید لیگ یک به سلامت به مقصد برساند و براین اساس قرعه به نام جواد زرینچه افتاد.

از رفتن "زرینچه" تا استعفای "برگی زر"

اما مدتی از این انتخاب نگذشته بود که با تغییر ترکیب اعضای شورای شهر، شهردار یاسوج نیز تغییر کرد تا"جواد زرینچه" به دلایل نامعلوم که و البته عدم حمایت مسئولین جدید از تیم، قید سرمربی گری را بزند و درست یک ماه مانده به آغاز مسابقات چمدانهایش را ببندد و عازم تهران شود.

پس از زرینچه این "حیدر شریفی" دستیار اول او بود که بر صندلی سرمربیگری تیم تکیه زد تا هم نام خود را به عنوان نفر اول کادر فنی یک تیم دسته اولی مطرح کند و هم شهرداری را از باتلاق بحرانها نجات دهد.

حذف از جام حذفی نتیجه ضعف مدیریت

اما حذف این تیم از رقابتهای جام حذفی به دلیل عدم پرداخت بدهی های خود از دیگر مصائبی بود که در پی ضعف مدیریت نصیب این تیم شد و این در حالی است که طی سال های اخیر جام حذفی مجالی برای خودنمایی شهرداری در عرصه فوتبال کشور بود تا خیلی راحت این مجال از پدیده جام حذفی گرفته شود و فرصت عرض اندام نیابد.

پس از حذف از جام حذفی، نوبت به بازیهای لیگ رسید تا شهرداری در این بازیها جبران مافات کند اما این تیم در دو بازی اول خود در لیگ یک تنها یک امتیاز کسب کرد تا مسئولین خیلی زود به فکر جانشینی برای حیدر شریفی بیفتند.

براین اساس "هادی برگی زر" سرمربی سابق تیمهای ابومسلم و پیام مشهد به عنوان سکاندار شهرداری یاسوج انتخاب شد و کار خود را با این تیم آغاز کرد تا این تیم حداقل از بابت کادر فنی مشکلی نداشته باشد.

اما این سرمربی خوش فکر مشهدی هم کاری از پیش نبرد و ضعف مدیریت و عدم پشتیبانی مسئولین از تیم به حدی بود که عرصه را براین مربی جوان هم تنگ کرد.

در روزهای اول حضور "برگی زر" اختلاف هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان بر سر ورزشگاه تختی این شهر شدت گرفت تا تیم شهرداری اولین قربانی این اختلاف باشد.

براین اساس این تیم مجبور شد در اوج بازیهای حساس خود در پارکهای شهر یاسوج تمرین کند تا مظلومیت تیم فوتبال شهرداری یاسوج بیش از پیش نمایان شود.

اگرچه این مشکل با وساطت استاندار و کوتاه آمدن مدیرکل ورزش و جوانان استان خیلی زود رفع شد اما در تضعیف روحیه بازیکنان و کادر فنی بی تاثیر نبود.

برف هم شهرداری را مغلوب کرد

با این حال مشکلات و موانع تیم شهرداری یکی و دوتا نبود و نوبت به زمستان رسید تا این هم شلاق سردش را بر گرده این تیم بزند و بر رنج هایش بیفزاید.

بارش کم سابقه چهار برف سنگین طی دی ماه موجب شد استادیوم قدیمی این شهر سفید پوش شود تا این تیم از همان زمین قدیمی هم برای تمرین محروم گردد.

اما در روزی که زمین تختی یاسوج مملو از برف بود و همین مسئله موجب لغو دیدار تیم های شهرداری یاسوج و نیروی زمینی تهران با حکم داور بازی شد، سازمان لیگ هم کوتاهی نکرد و آخرین ضربه را به پیکر بی جان این تیم وارد کرد.

ضربه سازمان لیگ بر پیکر نحیف شهرداری

کمیته مسابقات سازمان لیگ در اقدامی بی سابقه بازی این تیم با نیروی زمینی را سه بر صفر به نفع تیم تهرانی اعلام کرد تا آوار مشکلات بر سر تیم یاسوجی خراب شود.

اگر چه سرپرست این تیم به خبرنگار مهر می گوید: نامه نگاریهایی با سازمان لیگ در این خصوص انجام شده است.

مذکور فرجی می افزاید: این حکم ابلاغ نشده و این بازی تجدید خواهد شد.

وی بیان می کند: برای پیگیری این مسئله این هفته به فدراسیون فوتبال کشور خواهم رفت.

برگی زر هم استعفا داد

اما در هفته گذشته نیز پس از بارش چهارمین برف دیماه، تیم شهرداری یاسوج مجبور شد در باتلاق یاسوج با تیم استقلال اهواز دیدار کند که این بازی را با نتیجه دو بر یک باخت، تا استعفای برگی زر اولین پس لرزه این شکست خانگی باشد.

"هادی برگی زر" که پیش از این بارها به دلیل عدم حمایت مسئولین از تیم ساکش را برای بازگشت به مشهد بسته بود اما هر بار با وساطت پیشکسوتان این تیم ماند، پس از این بازی عطای ماندن را به لقایش بخشید و راهی مشهد شد تا بر گره مشکلات تیم افزوده شود.

شهرداری یاسوج گرفتار بدشناسی دنباله دار

کاپیتان تیم فوتبال شهرداری یاسوج در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید: تیم شهرداری در این فصل گرفتار بدشانسیهای دنبال دار شده است.

صمد اکبری می افزاید: در دیدارهای گذشته، بازی‌های خوبی از سوی بازیکنان به نمایش گذاشته شد اما در نتیجه گیری بد عمل کردیم.

اکبری بیان می کند: وقتی تیم روند پیروزی گرفت که به نیم فصل خورد و با وقفه‌ای که در بازی‌ها به وجود آمد دوباره سیر نزولی آغاز شد.

وی همچنین به بازی با استقلال اهواز اشاره می کند و ادامه می دهد: در این دیدار باید این تیم را با اختلاف چندین گل شکست می‌دادیم اما بر عکس در خانه شکست خوردیم.

تخریب ها جان تیم را گرفته است/ نجات تیم نجات ورزش استان

این بازیکنی بومی تیم شهرداری یاسوج به افزایش شدت تخریب‌ها علیه این تیم اشاره می کند و می افزاید: متأسفانه اکنون فوتبال این شهر گرفتار تخریب همه جانبه افراد شده و این تیم را وارد حاشیه کرده است.

اکبری ادامه می دهد: تیم شهرداری متعلق به فرد یا نهاد خاصی نیست و این تیم مال مردم این شهر و استان است و نجات این تیم، نجات فوتبال و ورزش کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تصریح می کند: با همدلی مسئولین و اعضای تیم فوتبال شهرداری یاسوج می توانیم در لیگ دسته اول فوتبال کشور ماندگار شویم و حتی به رده‌های بالای جدول صعود کنیم.

حالا این تیم در هفته هفتم لیگ یک در حالی باید به مصاف تیم گیتی پسند اصفهان برود که مربی ندارد و در بدترین وضعیت روحی به سر می برد.

آنگونه که مسئولین شهرداری می گویند، قرار است در این بازی "مذکور فرجی" سرپرست تیم هدایت بازیکنان این تیم را برعهده گیرد.

در لیگ یک می مانیم/ ستاره شهرداری افول نمی کند

فرجی در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید: تا مشخص شدن سرمربی جدید تیم به همراه دوستان، هدایت تیم شهرداری را بر عهده دارم.

وی می افزاید: اولین نیاز تیم ایجاد روحیه و انگیزه در بازیکنان است که در این زمینه همه باید به کمک بیایند.

فرجی می گوید: با بازیکنان گفتگو کرده ایم و از آنها خواسته ایم مشکلات گذشته را فراموش کنند و برای دفاع از حیثیت فوتبال این استان تلاش نمایند.

وی ادامه می دهد: شهردار و شورای شهر یاسوج هم با تمام توان و به رغم مشکلات مالی شهرداری، از این تیم حمایت می کنند.

فرجی تصریح می کند: هواداران این تیم مطمئن باشند که به طور قطع در لیگ یک خواهیم ماند و اجازه افول ستاره تیم شهرداری را نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بدون شک تیم فوتبال شهرداری می تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و امید در استانی داشته باشد که جوانترین استان کشور محسوب می شود.

با این حال این تیم همچون گذشته پشتش خالی از حمایتهای مسئولین است و باید این تنها امید جوانان یاسوجی نا امید نشود. جوانانی که نه سینما دارند، نه هیچ امکانات تفریحی دیگری و تنها دلخوشی شان این تیم است.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی