نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. اسفند 1392 - 20:04
امام جمعه باشت با اشاره به رفتارهای ضد ارزشی که در شب شعر انقلاب و یک نشریه دانشجویی صورت گرفت از مسئولان جدید این دانشگاه خواست مراقب حرمت‌شکنی نسبت به ارزش‌ها در محیط دانشگاه باشند.

به گزارش چهار فصل   به نقل از خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود و نمازگزاران را توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و توجه به اوامر الهی با انجام به واجبات و دوری از محرمات کرد و اظهار داشت: انسان در سایه تقوای الهی است که می‌تواند به سعادت و خوشبختی در هر دو جهان دست یابد و تقوا چیزی جز مسیری برای دستیابی به سعادت بشر نیست.

امام جمعه باشت در خطبه نخست خود در بحث گناه‌شناسی به یکی از محرمات الهی تحت عنوان تشکیک در اعتقادات مردم اشاره کرد و گفت: انجام هر عمل و رفتاری که منجر به ایجاد تردید و شبهه در اعتقادات و باورهای مردم شود حرام بوده و از گناهان بزرگ محسوب می‌شود.

وی در تشریح این گناهان تشکیک در اعتقادات را یک خیانت به مردم و همکاری با شیطان دانست چرا که تردید به وجود آوردن در اعتقادات مردم از فعالیت‌های شیطانی است.

عبودی ادامه داد: این عمل که یکی از محرمات در دین مبین اسلام به شمار می‌آید یکی از اقدامات دشمن   برای کم رنگ کردن ارزش‌های اسلامی و ترفندی برای ضربه زدن به مسلمانان است.

امام جمعه باشت با نقل آیه 42 از سوره بقره ابراز کرد: در قرآن کریم به صراحت بیان شده است که حق و باطل را با هم آمیخته نکنید چرا که در آن زمان شناخت حق بر شما دشوار می‌شود و انسان را دچار تردید می‌سازد و ممکن است در این مسیر فرد راه اشتباه را برگزیند.

خطیب جمعه باشت در ادامه آیه دیگری از قرآن کریم را که در نکوهش علماء اهل کتاب بیان شده است قرائت کرد و متذکر شد: چرا شما حق و باطل را با هم آمیخته تا مردم نتوانند حق را از باطل تشخیص دهند در حالی که خودتان می‌دانید و آگاه هستید.

وی در ادامه بحث گناه تشکیک در باورهای مردم افزود: این عمل از حربه‌های دشمنان است چه در داخل و چه در خارج از کشور قصد دارند اعتقادات مردم را نسبت به ولایت فقیه و دین اسلام کمرنگ کرده و این در حالی است که برخی از این افراد نسبت به جایگاه ولایت آگاه بوده و به همین علت است که به ایجاد چنین شبهاتی می‌پردازند.

عبودی این شبهه پراکنی‌ها را از سوی دشمن به روش‌های مختلفی برشمرد و اذعان کرد: آنها از شعار و رفتار گرفته تا در عملکرد خود سعی دارند ارزش‌های اسلامی را زیر سؤال برده و به آن آسیب وارد کنند بنابراین ملت هوشیار و همیشه در صحنه ایران باید با حفظ آگاهی خود زمینه را بر این افراد تنگ کنند.

امام جمعه باشت در ادامه خاطرنشان کرد: مردم و مسئولین باید در برابر این حربه‌ها بیدار باشند چرا که بیشتر آسیب‌ها دچار دانشگاه‌های ما بوده و در این خصوص مسئولان ما نباید فضایی را فراهم کنند که برخی از افراد از آن سوء استفاده کرده و بر علیه شعائر اسلامی ما عمل کنند.

وی توهین علنی در یک نشریه در دانشگاه یاسوج و بی‌حرمتی به ارزش‌های اسلامی را قبیح دانست و گفت: این موضوع که در دانشگاه مادر استان ما به وقوع پیوسته برای مردم قابل پذیرش نیست.

خطیب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته به همایش فاطمیه که در شهرستان گچساران و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و برخی از مسئولان استانی برگزار شد اشاره کرد و ادامه داد: این گونه همایش‌ها باید به صورت مکرر و با کیفیت‌تر از پیش برگزار شود.

وی تصریح کرد: با قرارگیری در آستانه ایام فاطمیه لازم است شخصیت و مقام آن حضرت برای مردم تبیین شده و برکات وجود پاک ایشان به مردم ابلاغ شود.

خطیب جمعه باشت ایام فاطمیه و مراسم‌های سال گذشته در شهرستان باشت را بی‌نظیر اعلام کرد و از مردم خواست همانند سال گذشته و با حضوری پرشور در مجلس فاطمیه در شأن آن حضرت عمل کنند.

عبودی در ادامه سخنان خود به مناسبت 14 اسفند اشاره و اظهار کرد: این روز آغاز جشن ملی احسان و نیکوکاری است که به همت کمیته امداد امام خمینی برای دستگیری از نیازمندان تدارک دیده شده است بنابراین همه ما در راستای حضور در این جشن وظیفه داریم چراکه برترین عبادات خدمت به خلق‌الله و کمک به نیازمندان است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز تصریح کرد: مردم و مسئولان ما هوشیار باشند مبادا در ایام نوروز حرمت ایام فاطمیه را بشکنند و خلاف شئونات اسلامی عمل کنند چرا که نوروز در برابر مقام حضرت زهرا(س) بی‌ارزش است.

انتهای پیام/گ
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی