نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. اسفند 1392 - 20:13
شهردار یاسوج گفت: برخی از اعضای شورا برای رسیدن به نان و نوا سر خود را به در و دیوار می‌کوبند.

به گزارش چهار فصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدعلی جاوید ظهر امروز در نشست یک روزه شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار و معاون عمرانی و به میزبانی شهرداری یاسوج در محل هتل ستاره شهر یاسوج برگزار شد یکی از راه‌های توسعه شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به وحدت رویه در میان شهرداران دانست و گفت: اگر نشست‌های تعاملی و هم اندیشی ما در استان بیشتر شود بسیاری از مشکلات را می‌توان با تکیه بر همین خرد جمعی برطرف کرد.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد طرح جامع مدیریت شهری را برای عبور شهرها از وضعیت کنونی بسیار مهم دانست و گفت: در شهرداری یاسوج هفت فاز از استراتژی توسعه شهری را مبتنی بر نقاط ضعف، نقاط قوت و تهدیدها و فرصت‌ها تنظیم کرده‌ایم و تنها دو فصل از آن باقی‌مانده است.

جاوید یکی از اقدامات مهم شهرداری یاسوج را در خصوص اجرایی کردن سیستم اتوماسیون اداری دانست و از انعقاد قرارداد اجرای آن گفت و با بیان این‌که 50 میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری یاسوج را به این امر اختصاص دادیم از راه‌اندازی این سیستم تا پایان سال جاری و قبل از آغاز سال 93 سخن به میان آورد.

وی ارتباط این سامانه با دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب و برق و گاز را مهم دانست و تصریح کرد: مردم از اتلاف وقت و نامه‌نگاری‌های بی‌مورد گلایه دارند بنابراین سامانه اتوماسیون اداری که 700 میلیون تومان هزینه دارد را به کمک این دستگاه‌ها راه‌اندازی می‌کنیم که در آن نیمی از مبلغ توسط ما و نیم دیگر توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان پرداخت می‌شود.

جاوید در ادامه اظهارات خود در جمع شهرداران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد فرصت را مغتنم شمرد تا به نوعی اظهارات روز گذشته سرافراز اردشیری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج و اتهاماتی که بر شهردار وارد شد را تلافی کند، به همین خاطر شوراها را محل حضور انسان‌های فرهیخته دانست.

شهردار یاسوج افزود: اما در این میان عده‌ای هم وارد شوراها می‌شوند که برای رسیدن به نان و نوا سر خود را به در و دیوار می‌کوبند و اکنون که شرایط را برای خود مناسب نمی‌بینند فضا را به سمتی می‌برند که کار کردن را مشکل می‌کند.

وی با درخواست از مجموعه استانداری برای این که وظیفه نظارتی خود را در قبال این‌گونه افراد انجام دهند از تقابل و درگیری به عنوان سدی در راه خدمت به مردم نام برد.

به گزارش فارس سرافراز اردشیری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در جلسه‌ای که با عنوان شفاف‌سازی در امور شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد به برخی تخلفات صورت گرفته در دوره جدید مدیریت شهرداری یاسوج اشاره کرد و از تلاش برای استیضاح شهردار خبر داده بود.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه رسانه‌ها را به همین دلیل در شورای اسلامی شهر یاسوج و جلسات آن دعوت نمی‌کنند، ابراز داشت: آقایان می‌دانند که اگر پای رسانه‌ها به شورا و جلسات آن باز شود دیگر نمی‌توانند اقدامات خلاف گذشته را انجام دهند.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری بر اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: در همین چند ماه از عمر مدیریت شهرداری یاسوج تخلفاتی صورت گرفته که بیان آن‌ها نیاز به وقت کافی و فرصت مقتضی دارد.

اردشیری ادامه داد: بکارگیری نیروهای خارج از بدنه شهرداری بدون مجوز شورا و ضوابطی که در کشور وجود دارد و عدم استفاده از نیروهای توانمند و کارکشته و مصاحبه‌های پی در پی در خصوص اخراج نیروهای خدماتی و کارگران زحمت‌کشی که ماه‌ها حقوق خود را دریافت نکرده‌اند از تعهداتی است که شهردار تاکنون به آن‌ها عمل نکرده است.

وی از رابطه‌بازی در خصوص به‌کارگیری نیروهای جدید گفت و افزود: پسر من هم دارای مدارک عالیه تحصیلی است که می‌توانستم سکوت کنم و او را هم به مانند سایر افرادی که غیر قانونی به کار گرفته شده‌اند در شهرداری به کار گیرم اما این کار را به خاطر تعهدی که به مردم دارم انجام ندادم.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج ابراز داشت: به شرکت‌های خدماتی فشار می‌آورند که فلان کارگری که مازاد است و ماه‌ها حقوق نگرفته را اخراج کنید و دوستان و رفیقان ما را به کار گیرید که این با مواضع آن‌ها مبنی بر لزوم اخراج نیروهای مازاد مطابقتی ندارد.

اردشیری تصریح کرد: ما در شورای اسلامی شهر یاسوج نگفته‌ایم که نان 600 نفر را با نام ساماندهی ببرید بلکه حرف از ساماندهی زده‌ایم که آقایان در فکر کارهای دیگری هستند.

وی به اقدامات ضعیف شهردار یاسوج در این مدت مدیریت اشاره کرد و متذکر شد: همه‌اش دنبال تغییرات بوده‌اند و تنها یک پارک غدیر را دنبال کرده‌اند و بهتر است که بگویم مدیریت یک پیرزن هم بهتر از مدیریت کنونی این عده است.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به مصوبه‌ای که در آن الزام کرده بود باید چاله و چوله‌های شهر یاسوج در آبان‌ ماه ترمیم شود اشاره کرد و افزود: نبود قیر را بهانه قرار دادند و این کار را نکردند.

رئیس کمیسیون پیگیری مصوبات شورای شهر یاسوج از اقدامات خلافی که در اخذ عوارض صورت می‌گیرد گفت و با بیان اینکه بدنه اداری شهرداری یاسوج مریض است، تصریح کرد: این چه اخذ عوارضی است که مردم از چند و چون آن خبر ندارند و برخی حاضر نیستند از عوارض 2 میلیون تومانی حتی 200 هزار تومان آن را بپردازند و اصرار بر پرداخت تنها 50 هزار تومان دارند.

اردشیری اضافه کرد: صدها بار به آقایان گفته‌ایم که یک بنر بزرگ در راهروی شهرداری نصب کنند و ضوابط پرداخت عوارض را بگویند تا مردم بدانند که هر متر ساخت و ساز چه مقدار عوارض دارد.

اردشیری مرکزگرا بودن را یکی از خصوصیات یک شهردار موفق دانست و گفت: شهرداری که بخواهد در یاسوج بنشیند و برای اداره پایتخت طبیعت ایران دل‌خوش به اخذ عوارض باشد نمی‌تواند چنین شهری را اداره کند.

وی با انتقاد از اینکه در حال برخورد با مدیران پاک‌دست در مجموعه شهرداری هستند از اخراج مدیر تاکسیرانی خبر داد و تأکید کرد: تنها به دلیل اینکه فردی پاک و صادق بود با او برخورد جناحی کردند و فلان رفیق خود را جایگزین می‌کنند، همان‌گونه که یک نیروی قراردادی را معاون شهردار کرده‌اند و برای او بیمه رد می‌کنند و فردا باید استخدام شود و باز هم برای این بدنه بیمار تعهد ایجاد کنند.

وی در انتقادی دیگر به بدنه مدیریتی شهرداری یاسوج از برخی ریخت و پاش‌ها در این مجموعه خبر داد و گفت: دم از نداری می‌زنند و آن‌گاه گوشی تلفن یک میلیون و 600 هزار تومانی برای برخی از کارکنان خود می‌خرند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی