نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. اسفند 1392 - 20:23
آبشار تنگ تامرادی یکی از جاذبه های مهم شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد است که در فاصله 55 کیلومتری مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

به گزارش چهار فصل  به نقل از خبرنگار بویرخبر، یکی از پتانسل های مهم استان کهگیلویه وبویراحمد طبیعت زیبا و دلنشین آن است که به مرکز این استان شهر یاسوج لقب پایتخت طبیعت داده شده و هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از سرار کشور است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ابراز داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ناهمواری های طبیعی زیادی بوده که حدود سه چهارم از مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل داده اند.

محمود باقری در ادامه در مورد زیبایی ها و مناطق گردشگری این استان گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد دارای پتانسیل ها و مناطق زیادی درصنعت توریسیم وگردشگری است که متأسفانه هنورآنچنان که باید و شاید دیده نشده است.

وی بیان داشت: صنعت توریسم هم اکنون منبع درآمد اول بسیاری از کشورهای دنیا بوده ولی متاسفانه در کشور ما بسیار مورد کم لطفی قرار گرفته شده است.

باقری خاطر نشان کرد:  استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چندین آبشار زیبا و دیدنی شایسته نام سرزمین آبشاران بوده و با وجود اینکه دو سال پیاپی در تعطیلات نوروزی مقاوم دوم گردشگر پذیری را کسب نموده ولی آنچنان که باید و شاید روی صنعت توریسم آن نشده است.

وی در ادامه به مناطق بکر و گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد در منطقه سردسیر استان اشاره داشت و گفت: یکی از جاذبه های مهم شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد آبشار تنگ تامرادی در فاصله 55کیلومتری مرکز استان پایتخت طبیعت بوده که باید برای زیبا سازی و فراهم نمودن زیر ساخت های آن کارهای زیادی انجام گیرد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: آبشار تنگ تامرادی تفرجگاه بکر و دیدنی و یکی از زیباترین آبشارهای یاسوج  به حساب می آید که متاسفانه به دلیل عدم معرفی درست و کمبود امکانات ناشناخته مانده است.

باقری خاطر نشان کرد: وجود چهار آبشار با ارتفاع ۸ تا ۱۰ متری و حوض چه های آب در مسیر آب زلال و بسیار خنک این آبشار و همچنین وجود غارهایی که آب از دل آن می گذرد باعث شده زیبایی های هر چه بیشتر بر جذابیت و خاص بودن این آبشار بیفزاید.

 


http://sobhezagros.ir

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا